به گزارش خبرگزاری برنااز لرستان؛ خادمی در بازدید از موکب‌های خرم‌آباد با بیان اینکه یکی از توفیقات استان به لحاظ جغرافیایی قرار گرفتن در مسیر زائرین کربلا است، اظهار کرد: مردم لرستان در طول چند سال این سنت دیرینه و مذهبی را به‌خوبی احیا کرده‌اند و با پذیرایی از زائرین امام حسین(ع) قدردان این نعمت هستند.

اوافزود: اصل این کار یک حرکت مردمی است اما ما نیز در این مسیر از هر کمکی دریغ نخواهیم کرد و کسانی که در این موکب‌ها زحمت می‌کشند و به امام حسین(ع)خدمت می‌کنند تشویق و تشکر می‌کنیم.

خادمی با اشاره به اینکه افزون بر موکب‌های درون استان در مرز مهران و کربلا، نجف و سامرا موکب‌های خوبی داریم که در کشور نمونه است،تصریح کرد: دولت نیز زیرساخت‌ها، آب، برق و تاسیسات بهداشتی را تامین می‌کند.

او گفت: طی جلسات ستاد اربعین در حوزه‌های امنیتی، ترافیکی و زیرساختی، جمع‌آوری کمک‌های مردمی و دولتی و انجام خدمات دولت مانند شهرداری‌ها و دستگاه‌های اجرایی در دستور کار قرار می‌گیرند.

خادمی بیان کرد: طبق آمار ۴۵ موکب از طرف استان شکل گرفته که ۲۸ مورد در عراق و بقیه در شهرهای مختلف استان و مرز مهران مشغول به فعالیت و خدمت‌رسانی هستند.

او یادآورشد: علاوه بر این در بعضی از شهرها و روستاهای استان مردم در منازل مسکونی خود مشغول خدمت به زائرین حسینی هستند که جای تقدیر و تشکر داشته و آرزوی قبولی طاعات و عبادات برای آنها داریم.