کمک ژاپن به ناسا برای ساخت یک ایستگاه فضایی نزدیک ماه


کمک ژاپن به ناسا برای ساخت یک ایستگاه فضایی نزدیک ماه

ژاپن به آژانس فضایی آمریکا(ناسا) در ساخت یک ایستگاه فضایی مداری نزدیک کره ماه که قرار است طی پروژه دروازه قمری انجام شود، کمک خواهد کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، سپتامبر گذشته ناسا و آژانس اکتشاف هوا فضای ژاپن(JAXA) از قصد خود برای همکاری مشترک تحت برنامه "آرتمیس"(Artemis)؛ پروژه آمریکا برای بازگشت به ماه پرده برداشتند. اکنون این همکاری به شکل رسمی اعلام شده است.

ژاپن به تلاش ناسا برای بازگشت به ماه و رفتن به مریخ خواهد پیوست. دولت ژاپن طی جلسه‌ای با حضور نخست وزیر شینزو آبه و اعضای کابینه او، توصیه کمیته سیاست فضایی این کشور را برای کمک به پروژه "دروازه قمری"(Lunar Gateway) ناسا پذیرفته است.

طبق گزارش ژاپن تایمز، این کشور آسیایی "همکاری فنی برای ساخت و ساز" از "دروازه قمری" را ارائه می‌دهد که شامل خانه و دفتر موقت برای فضانوردان در مدار قمری خواهد بود.

ژاپن به طور مشخص دستگاه‌های سیستم پشتیبانی از حیات، تجهیزات تهویه مطبوع، باتری‌ها و مواردی دیگر را تأمین می‌کند. با این حال این نشریه می‌گوید که این کمیته به دلیل نگرانی‌هایی در مورد هزینه در حال تامل روی این تصمیم خود در مورد کمک به ناسا در ساخت "دروازه قمری" است.

"دروازه قمری" که همان ایستگاه فضایی واقع در مدار ماه خواهد بود حاوی محل زندگی فضانوردان، آزمایشگاه‌ها و محل اتصال برای فضاپیماهایی خواهد بود به ماه می‌روند یا از آن بازمی‌گردند.

"یوشیوکی کاسای" رئیس کارگروه این همکاری در یک کنفرانس خبری گفت: ما قصد خود را در توسعه مراحل اولیه ابراز می‌نیم تا بتوانیم رابطه خود را با ایالات متحده تقویت کنیم و با این کار انتظار داریم فضانوردان ژاپنی بتوانند در سفر به ماه شرکت کنند.

این همکاری می‌تواند به نفع شرکت‌های فضایی ژاپنی مانند "آی‌اسپیس"(ispace) نیز باشد. "تاکشی هاکامادا" بنیانگذار و مدیرعامل این شرکت گفت: این یک پیشرفت با چشم انداز مشارکت برای آینده اکتشاف قمری است.

ضمن اینکه این شرکت هم اکنون در حال کار بر روی حمل و نقل تجاری به کره ماه است.

ژاپن تنها کشوری نیست که برای حمایت از برنامه‌های اکتشاف ماه و مریخ به ناسا پیوسته است. استرالیا نیز همکاری خود را با ناسا در ماه سپتامبر اعلام کرد و ژاپن تایمز می‌گوید انتظار می‌رود آژانس فضایی اروپا نیز مشارکت خود را در آینده نزدیک اعلام کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ماجرای ترک یک برنامه تلویزیونی توسط زهرا شجاعی