دوستی نامبارک این نوشیدنی‌ برای نوجوانان


مشتری بیشتر نوشابه‌های انرژی‌زا جوانان هستند، البته مصرف این نوع نوشیدنی می‌تواند در تقویت انرژی حائز اهمیت باشد اما بسیار برای سلامتی مضر است

دوستی نامبارک این نوشیدنی‌ برای نوجوانان
شا آنلاین>تغذیه>متخصص تغذیه گفت: مصرف نوشابه‌های انرژی‌زا می‌تواند در تقویت انرژی حائز اهمیت باشد اما بسیار برای سلامتی مضر است.

به گزارش شفا آنلاین، محمود فرشادی متخصص تغذیه درخصوص مصرف نوشابه‌های انرژی‌زا بیان داشت: مشتری بیشتر نوشابه‌های انرژی‌زا جوانان هستند، البته مصرف این نوع نوشیدنی می‌تواند در تقویت انرژی حائز اهمیت باشد اما بسیار برای سلامتی مضر است. در واقع دلیل اصلی و مبرهن مضر بودن این محصول پرخطر و البته پرطرفدار وجود میزان قند بالای و همچنین کافئین موجود در آنهاست.

او افزود: مخلوط الکل و نوشیدنی‌های انرژی‌زا هر ساله با نام‌های متفاوت در مغازه‌ها بین جوانان عرضه می‌شود اما افراد از عوارض مرگبار و مسمومیت‌(Poisoning) های الکل خبردار نیستند.

متخصص تغذیه در راستای مصرف بیش از حد جوانان از نوشیدنی‌های انرژی‌زا، گفت: عمدتاً این نوشیدنی‌ها حاوی قند، کافئین، آب، ویتامین‌ها، مواد معدنی و محرک‌هایی نظیر تائورین، جین‌سینگ و گوارانا هستند و برخی از آن‌ها حاوی تقریباً ۱۲ برابر کافئین حتی بیشتر از قهوه هستند.

این در حالیست که با مصرف طولانی مدت این نوشیدنی می‌توانیم شاهد افزایش فشار خون، افزایش وزن و مشکلات خواب و همچنین بیماری‌هایی از جمله دیابت، آسیب کلیه، پوسیدگی دندان و همچنین مشکلات روانی در میان جوانان جامعه باشیم.

فرشادی در ادامه تصریح کرد: کافئین ماده‌ای محرک است که ضربان قلب و فشار خون(blood pressure) را بالا می‌برد و اگر بیش از ۲۰۰ گرم مصرف شود موجب بی‌خوابی، عصبانیت، سردرد و حالت تهوع می‌شود لذا افراد باید در مصرف برخی خوراکی‌ها که هیچ ذهنیتی راجع به آن‌ها ندارند دست نگه دارند یا کمتر استفاده کنند.

او در پایان اشاره کرد: گروه هدف این نوشابه‌ها گروه سنی ۱۵ تا ۳۰ سال است و آثار بیش از اندازه و درازمدت آن بدرفتاری، اظطراب و خودآزاری است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تغذیه و سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا