جمهوریخواهان دیگر برای ترامپ احترام زیادی قائل نیستند


جمهوریخواهان دیگر برای ترامپ احترام زیادی قائل نیستند

سفیر سابق آمریکا در آلمان قدرت اجرایی ترامپ را از هم گسیخته توصیف کرده و تاکید کرد که بسیاری از جمهوریخواهان دیگر احترام زیادی برای دونالد ترامپ قائل نیستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛"جان کورنبلوم"، سفیر سابق آمریکا در آلمان در گفتگویی با سایت رادیو آلمان درباره واکنش های دولت آمریکا به جریانات و تحولات در شمال سوریه بعد از حمله ترکیه گفت: قدرت اجرایی فعلی در آمریکا از هم گسیخته است. تقریبا هر روزه در واشنگتن و در رسانه ها خبرهایی درباره ناسازگاری ها و تصمیمات خیلی سریع و بدون برنامه ترامپ و غیره و غیره آشکار می شود. این فرآیندی است که حدود یک سال و یا بیشتر در آمریکا وجود دارد و این احتمالا بحرانی عمیق ایجاد خواهد کرد.

وی در بخش دیگری از این گفتگو به مناسبات بین جمهوریخواهان و ترامپ پرداخته و گفت: من اعتقاد دارم که مهم ترین مسئله در بین جمهوریخواهان در حال حاضر مبارزات انتخاباتی است. ما حالا حدود یک سال با انتخابات بعدی فاصله داریم و جمهوریخواهان واقعا دیگر به ندرت برای دونالد ترامپ احترام قائلند اما آن ها طبیعتا برای رای دهندگان به او احترام قائلند.

وی افزود: بسیاری از جمهوریخواهان می ترسند که اگر خیلی زیاد و آشکارا علیه ترامپ موضع گیری کنند بعدا توسط رای دهندگان او مجازات شوند و آن ها باید دقیقا این مسئله را مد نظر قرار دهند. اما درباره مسئله سوریه بیشتر جمهوریخواهان فرصت مناسبی یافتند تا حرف خود را بزنند و به مواضع ترامپ انتقاد کنند، چرا که سیاست خارجی در مبارزات انتخاباتی اهمیت چندانی ندارد و شما می بینید که اکثر قریب به اتفاق جمهوریخواهان در مسئله سوریه مقابل ترامپ قرار گرفتند. این نشان می دهد که احتمالا نارضایتی جمهوریخواهان از ترامپ چقدر بالا است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هر آنچه که باید در رابطه با بیماری‌های مقاربتی بدانید