هفت ستاره‌ای که علیرغم شروعی ضعیف، نبوغ خود را بروز دادند


هفت ستاره‌ای که علیرغم شروعی ضعیف، نبوغ خود را بروز دادند

نگاهی به هفت ستاره که بعد از شروعی ضعیف در لیگ برتر، توانستند توانایی های خود را به رخ بکشند.

نگاهی به هفت ستاره که بعد از شروعی ضعیف در لیگ برتر، توانستند توانایی های خود را به رخ بکشند.

به گزارش وبسایت نود، بررسی هفت ستاره ای که بعد از ناکامی در روزهای نخست، توانستند نبوغ خود را بروز دهند.

لیگ جزیره جزو برترین لیگ های اروپایی است و حضور در این لیگ نیز برای هیچ بازیکن خارجی آسان نیست، حتی اگر آن بازیکن یک ستاره بزرگ بین المللی باشد. در این گزارش نگاهی داریم به 7 ستاره ای که بعد از حضور در لیگ برتر، روزهای ابتدایی خوبی نداشتند و به تقلا افتادند تا اینکه در نهایت توانستند به خوبی ارزش خود را نشان دهند. ستارگانی که اکنون نامشان در تاریخ لیگ برتر ثبت شده است.

1. رابرت پیرس

هفت ستاره‌ای که علیرغم شروعی ضعیف، نبوغ خود را بروز دادند

یکی از بهترین مثالها، رابرت پیرس ستاره فرانسوی سابق آرسنال است. پیرس حدود یک فصل نیاز داشت تا بتواند خودش را در آرسنال ثابت کند. او در سال 2000 از متز خریداری شد و فصل اول حضورش در لیگ برتر آنقدر سخت بر او گذشت که عنوان کرد لیگ جزیره زیاد از حد فیزیکی است. پیرس در فصل نخست حضورش در آرسنال در لیگ برتر 33 بار به میدان رفت و 4 گل و 7 پاس گل به نام خود ثبت کرد. فصل بعد او پیشرفت کرد و در 28 بازی لیگ، 9 گل زد و 6 پاس گل ارسال کرد و نقشی پررنگ در قهرمانی آرسنال ایفا کرد. هرچند او در ماه مارس مصدوم شد، اما آنقدر خوب کار کرد که عنوان بهترین بازیکن فصل را کسب کرد و در فصول بعدی نیز به پیشرفتش ادامه داد. او در سه فصل بعد از آن نیز، همیشه تعداد گل هایش در لیگ برتر دو رقمی شد.

2. لوئیز سوارز

هفت ستاره‌ای که علیرغم شروعی ضعیف، نبوغ خود را بروز دادند

سوارز آمد تا در کنار کارول خط حمله لیورپول را به اوج برساند. اما او شروع خوبی نداشت. هر چند سوارز در بازی نخستش در لیگ برتر، گلزنی کرد ولی در 44 مسابقه ابتدایی خود در لیگ برتر، تنها 15 گل به ثمر رساند. از فصل 2012-2013 بود که سوارز نقش کلیدی خود را در ترکیب لیورپول ثابت کرد. در آن فصل او در 33 بازی، 23 گل زد و 11 پاس گل ارسال کرد. فصل بعد از آن، که لیورپول تا یک قدمی قهرمانی در لیگ پیش رفت، به شدت به گل های سوارز وابسته شد. زدن 31 گل و ارسال 17 پاس گل موجب شد تا بارسلونا برای خرید او وارد عمل شود.

3. تیری آنری

هفت ستاره‌ای که علیرغم شروعی ضعیف، نبوغ خود را بروز دادند

تیری آنری در سال 1999 با مبلغ 11 میلیون پوند از یوونتوس راهی آرسنال شد. او برای رسیدن به گل نخستش در لیگ برتر، هشت مسابقه صبر کرد و سپس برای رسیدن به گل دیگری، 4 مسابقه دیگر هم صبر کرد. تیری انری در روزهای نخستش در لیگ برتر، در بازی به عنوان مهاجم اصلی و بازی در کناره ها، کمی سردرگم بود. اما از دسامبر به بعد بود که درخشش وی استارت خورد. در نهایت او فصل اول حضورش در لیگ برتر را با رکورد خوب 17 گل و 8 پاس گل در 31 مسابقه. تیری آنری به عملکرد خوب خود همینطور ادامه داد و در نهایت در شرایطی آرسنال را ترک کرد که در 233 مسابقه موفق به زدن 157 گل در لیگ برتر شد.

4. دنیس برکمپ

هفت ستاره‌ای که علیرغم شروعی ضعیف، نبوغ خود را بروز دادند

باز هم ستاره ای دیگر از آرسنال را در این لیست می بینیم. البته دنیس برکمپ زودتر از تیری انری و پیرس به آرسنال منتقل شد. آرسنال برای خرید او در سال 1995 وارد عمل شد و مهاجم هلندی را از اینتر خریداری کرد. هفت مسابقه طول کشید تا برکمپ بالاخره در لیگ برتر موفق به گلزنی شد. عملکرد او در بازی های نخست آنقدر بد بود که روزنامه ای تیتر زد: "چه پولی برای برکمپ هدر رفت!" در اولین فصل کامل حضور ونگر در آرسنال، برکمپ نیز فروغش را به رخ کشید. برکمپ در آن فصل در 28 بازی لیگ برتری، 16 گل زد و 11 پاس گل ارسال کرد. برکمپ عنصری کلیدی در دوران فروغ ونگر در آرسنال بود. او در 315 بازی 87 گل به ثمر رساند و 7 جام مختلف با توپچی ها فتح کرد.

5. دیوید دخیا

هفت ستاره‌ای که علیرغم شروعی ضعیف، نبوغ خود را بروز دادند

دخیا به عنوان یک دروازه بان مستعد اما جوان به یونایتد پیوست تا جانشین فن‌درسار بزرگ شود. او در ابتدای حضورش در یونایتد دوران سختی را سپری کرد. به عنوان یک جوان، دروازه بانی نحیف بود و قدرت بدنی بالایی نداشت و همین مسئله کار او را در مقابل مهاجمان قلدر و بازیکنان تنومند لیگ جزیره بسیار دشوار ساخت. اما دخیا به تدریج تحت نظر کادرفنی فرگوسن پیشرفت کرد و قوای بدنی او نیز بهتر شد. دخیا خود، سیو زیبایش را در مقابل ضربه آزاد ماتا در تساوی 3-3 با چلسی، لحظۀ کلیدی دوران ابتدایی حضورش در یونایتد می داند که به او اعتماد به نفس بخشید. دخیا اکنون با 371 بازی، از باتجربه ترین های یونایتد به حساب می آید و جزو کاپیتان های اصلی تیم است.

6. داوید سیلوا

هفت ستاره‌ای که علیرغم شروعی ضعیف، نبوغ خود را بروز دادند

سیتی در سال 2010 برای خرید سیلوا، به والنسیا 26 میلیون پوند پرداخت کرد. سیلوا در فصل نخستش در لیگ برتر، در چهار بازی ابتدایی لیگ، فقط یک بار به میدان رفت. او در ابتدا دوران خیلی خوبی را سپری نکرد ولی حتی خودش هم باور داشت که می تواند بهتر شود. سیلوا همان زمان عنوان کرد با گذر زمان می‌تواند تطبیق یافته و بهتر شود و چقدر هم راست می گفت! سیلوا در فصل نخستش در لیگ برتر، چهار گل زد و هشت پاس گل ارسال کرد. در فصلی که سیتی برای نخستین بار قهرمان لیگ برتر شد، او 6 گل زد و 17 پاس گل ارسال کرد. حال او 9 سال است که در سیتی حضور دارد و کاپیتان اصلی تیم است. در این مدت سه بار قهرمان لیگ برتر شده و شش جام داخلی هم کسب کرده است.

7. دیدیه دروگبا

هفت ستاره‌ای که علیرغم شروعی ضعیف، نبوغ خود را بروز دادند

چلسی برای خرید این مهاجم ساحل عاجی در سال 2004 مبلغ هنگفت 24 میلیون پوند پرداخت کرد. در هشت مسابقه ابتدایی خود در لیگ برتر، فقط دو گل زد. بعد مدتی مصدوم شد و در فصل نخستش رکورد 10 گل را در 26 مسابقه به ثبت رساند که آمار بدی نبود ولی برای مهاجمی با این قیمت، مطابق انتظارات نبود. فصل بعد هم پیشرفت او خیلی محسوس نبود و تنها 12 گل به ثمر رساند تا اینکه در نهایت در فصل 2006-2007 به رکورد خوب 20 گل زده رسید و آقای گل لیگ برتر شد. بعدتر در فصل 2009-2010 دروگبا موفق به زدن 29 گل شد تا ارزش هایش را به رخ بکشد. دروگبا در نهایت در حالی چلسی را ترک کرد که در 341 بازی موفق به زدن 157 گل شده بود. علاوه بر این او سهمی بزرگ در قهرمانی های متعدد چلسی در سالهای حضورش در استمفوردبریج داشت.

1878

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جلب‌توجه مرجانه گلچین با یک استایل جوان‌پسند