سیاست خارجی آمریکا در افغانستان


سیاست خارجی آمریکا در افغانستان

دسته: سیاستاز متن کتاب: - تحولات افغانستان در دوره جدید، واجد ملاحظاتی امنیتی و استراتژیک در حوزه پیرامونی جمهوری اسلامی ا...

از متن کتاب:
تحولات افغانستان در دوره جدید، واجد ملاحظاتی امنیتی و استراتژیک در حوزه پیرامونی جمهوری اسلامی ایران است که با منافع و امنیت ملی کشور مرتبط می باشد و چالشها و فرصت هایی را فراوری ما قرار می دهد. حضور آمریکا در افغانستان پس از 11 سپتامبر و جایگاه جدید افغانستان در سیاست خارجی آمریکا، از جمله تحولاتی است که مستقیما با منافع ملی کشورمان پیوند وثیق دارد. پارادایم نوین امنیتی حاکم بر منطقه ناشی از حضور آمریکا هنگامیکه با محلوظات استراتژیک جمهوری اسلامی پیوند بخورد، اهمیت نظری و تحقیقی بیشتری پیدا می کند. زیرا چنین حضوری بیش از هر کشوری می تواند دغدغه های امنیتی جمهوری اسلامی را برانگیزد.
کتاب سیاست خارجی آمریکا در افغانستان که به بررسی جنبه های مختلف سیاست خارجی آمریکا و راهبردهای آن در افغانستان می پردازد، از این حیث واجد اهمیت است که نویسنده از دیپلماتهای افغان و دانش آموخته جمهوری اسلامی است و از منظری علمی به تاریخ تحولات افغانستان می پردازد و چالش ها و فرصتهای پیش روی کشور خود را با حساسیت به تصویر می کشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه افغانستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا