جزئیات گفتگوی جهانگیری با رئیس‌جمهور و نخست وزیر عراق


جزئیات گفتگوی جهانگیری با رئیس‌جمهور و نخست وزیر عراق

اسحاق جهانگیری در مکالمه تلفنی با برهم صالح رییس جمهور عراق ضمن تشکر و قدردانی از میزبانی دولت و ملت عراق از زوار اربعین سلام دولت و ملت ایران را به دولت و مرجعیت عراق اعلام کرد.

پایگاه اطلاع رسانی معاون اول رئیس جمهوری: اسحاق جهانگیری در مکالمه تلفنی با برهم صالح رییس جمهور عراق ضمن تشکر و قدردانی از میزبانی دولت و ملت عراق از زوار اربعین سلام دولت و ملت ایران را به دولت و مرجعیت عراق اعلام کرد.

وی با اشاره به سفر رییس جمهوری کشورمان به عراق و همچنین سفر برهم صالح به تهران اظهار امیدواری کرد توافقات انجام شده فیمابین دو کشور هر چه سریعتر به مرحله اجرا برسد.

برهم صالح رئیس جمهوری عراق نیز در این مکالمه تلفنی کوتاه ضمن ابلاغ سلام گرم و صمیمی دولت و ملت عراق به رهبر معظم انقلاب و دولت و ملت ایران از تلاش همه جانبه کشورش بر اجرای توافقات انجام شده تاکید کرد.

تاکید جهانگیری و عبدالمهدی بر تقویت همکاری‌های دو کشور

همچنین "اسحاق جهانگیری" معاون اول رییس جمهوری اسلامی ایران و "عادل عبدالمهدی" نخست وزیر عراق درباره تقویت روابط دو کشور و همکاری در زمینه اربعین گفت‌وگو و بر تقویت همکاری‌ها تاکید کردند.

جهانگیری معاون اول رییس جمهوری اسلامی ایران که روز شنبه در جریان سفر به عراق و حضور در مراسم میلیونی اربعین پس از نجف وارد کربلا شد، درتماسی تلفنی با عبدالمهدی، با وی درخصوص همکاری های اربعینی و نیز زمینه های دیگر همکاری میان دو کشور گفت و گو کرده است.

این گزارش حاکی است: عبدالمهدی با تاکید بر اهمیت همکاری های فشرده برای تقویت روابط دو کشور، اهمیت نقش اربعین در وحدت ملت های مسلمان منطقه را یادآور شد.

وی همچنین با استقبال از حضور جهانگیری و زائران ایرانی در مراسم اربعین حسینی (ع) از آنان قدردانی کرد.

جزئیات گفتگوی جهانگیری با رئیس‌جمهور و نخست وزیر عراق

نخست وزیر عراق همچنین ضمن ابلاغ سلام گرم خود به حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران، تقویت بیش از پیش روابط دو کشور را مورد تاکید قرار داد.

جهانگیری نیز در این مکالمه تلفنی، ضمن قدردانی ویژه از مهمانوازی و خدمت رسانی دولت و ملت عراق به میلیون ها زائر اربعین و از جمله زائران ایرانی، آن را کاری بزرگ دانست و آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای مساعدت در این زمینه را یادآوری کرد. جهانگیری صبح امروز (شنبه، ۲۷ مهر و مصادف با اربعین حسینی) عازم نجف شد، استاندار نجف و سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد از اسحاق جهانگیری در بدو ورود به فرودگاه نجف استقبال کردند.

معاون اول رئیس جمهوری بعد از حضور در مسیر نجف به کربلا در راهپیمایی بزرگ اربعین، به زیارت حرم حضرت اباعبدالله الحسین (ع) مشرف شد. وزیر ورزش و جوانان، وزیر آموزش و پرورش و معاون امور مجلس ریاست جمهوری در این سفر معاون اول رئیس جمهوری را همراهی می کنند.

جهانگیری به زیارت حرم نورانی حضرت علی (ع) مشرف شد

اسحاق جهانگیری در جریان سفر یک روزه به نجف اشرف، مضجع شریف و بارگاه ملکوتی امام علی(ع) را زیارت کرد. معاون اول رییس جمهور همچنین پس از زیارت با تولیت حرم دیدار و گفتگو کرد و از روند اجرای طرح توسعه حرم مطهر و آخرین وضعیت اجرایی و برنامه زمانبندی تکمیل این طرح مطلع شد.

اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری صبح امروز شنبه، ۲۷ مهر و مصادف با اربعین حسینی عازم نجف شد، استاندار نجف و رئیس نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در عراق از دکتر اسحاق جهانگیری در بدو ورود به فرودگاه نجف استقبال کردند. معاون اول رئیس جمهوری بعد از حضور در مسیر نجف به کربلا در راهپیمایی بزرگ اربعین، به زیارت حرم حضرت اباعبدالله الحسین (ع) مشرف شد. وزیر ورزش و جوانان، وزیر آموزش و پرورش و معاون امور مجلس ریاست جمهوری در این سفر معاون اول رئیس جمهوری را همراهی می کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لاوروف درباره تضمین های امنیتی در صورت مذاکرات درباره اوکراین صحبت کرد