پیاده‌روی میلیونی اربعین نشانه صدور فرهنگ عاشورایی به همه جهانیان است


پیاده‌روی میلیونی اربعین نشانه صدور فرهنگ عاشورایی به همه جهانیان است

ارومیه – ایرنا – نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی و امام‌جمعه ارومیه گفت: حضور میلیونی مردم مشتاق در پیاده‌روی اربعین امسال و سال‌های گذشته در کنار شرکت صدها هزار نفر در آیین جاماندگان اربعین حسینی، نشان‌دهنده صدور موفق فرهنگ عاشورایی به همه جهانیان است.

حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی روز شنبه در آیین پایانی ههمایش پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی در ارومیه افزود: با برگزاری شکوهمند آیین اربعین، مقدمات ظهور در حال فراهم شدن است و امسال نزدیک به ۳۰ میلیون نفر در کربلا جمع شده اند.

وی اضافه کرد: پیام حضور این افراد در مرقد مطهر امام حسین (ع) و مسیر نجف تا کربلا، جهان گیر شدن پیام اربعین و عاشوراست.

وی بیان کرد: در روایات آمده که در آخرالزمان مردم حضرت مهدی(عج) را با امام حسین (ع) خواهند شناخت.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی تاکید کرد: اربعین یکی از معجزات الهی است و هر سال تعداد زائران در پیاده روی اربعین افزایش می یابد.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی با بیان اینکه تشیع در آذربایجان غربی از سابقه یکهزار و ۱۰۰ ساله برخوردار است، ادامه داد: بقعه محمد ابن خلیلان به عنوان شناسنامه و هویت شهر ارومیه مطرح است و امیدوارم کار مرمت، بازسازی و گسترش بنای بقعه هرچه سریعتر تمام شده و مورد زیارت عاشقان مکتب تشیع قرار گیرد.

در این آیین معنوی که همزمان با اربعین سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) برگزار شد، هزاران نفر از مردم ارومیه همزمان با سراسر کشور مسیر میدان ولایت فقیه تا بقعه محمدبن خلیلان در مقدان دفاع مقدس را پیموده و عزاداری کردند.

۸۱۳۷/۲۰۹۳

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


می دانستید مادر ترانه علیدوستی یک هنرمند معروف است؟ | شباهت جالب ترانه علیدوستی به مادر...