یک باب مسجد در تکاب به بهره‌برداری رسید


یک باب مسجد در تکاب به بهره‌برداری رسید

مهاباد- ایرنا- همزمان با اربعین سید و سالار شهیدان، یک باب مسجد در محله «منجق تپه» تکاب با حضور جمعی‌ از مسئولان و عزاداران حسینی به بهره‌برداری رسید.

استاد حوزه علمیه و از روحانیون تکاب روز شنبه در آیین افتتاح این مسجد با تسلیت اربعین حسینی گفت: اربعین امام حسین (ع) تنها چهلم یک شهادت نیست بلکه یک فرهنگ ناب و مسیری برای سعادت و اتحاد مسلمانان به شمار می‌رود.

حجت‌الاسلام سیدسجاد موسوی افزود: امروز حرکت عظیم پیاده‌روی اربعین حسینی به یک رسانه ماندگار و قدرتمند در جهان تبدیل شده‌است.

وی بیان کرد: اربعین حسینی یک دیپلماسی عمومی در خدمت نشر و ترویج ارزش‌های عاشورایی و فرهنگ اهل بیت(ع) است.

این استاد حوزه‌ علمیه با اشاره به حضور زائران از کشورهای مختلف در پیاده‌روی اربعین ادامه داد: گفتمان اربعین امام حسین (ع) امروز سرتاسر جهان را فراگرفته و موجب همبستگی و اتحاد امت اسلامی شده‌است.

حجت‌الاسلام موسوی با بیان اینکه عقلانیت و احساس موجود در فرهنگ پیاده روی اربعین جهان‌شمول شده اظهار داشت: چنین اتفاق عظیمی در حالی که ۲۰ میلیون نفر از عاشقان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در امنیت کامل به زیارت بارگاه نورانی آن حضرت می‌روند و برمی‌گردند در هیچ نقطه ای از جهان دیده نشده‌است.

مسجد حضرت ابالفضل العباس‌(ع) محله منجق تپه شهر تکاب با زیربنای ۸۰۰ مترمربع در ۲ طبقه احداث و برای بهره‌برداری از آن پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از محل مشارکت‌های مردمی و کمک‌های خیّران هزینه شده‌است.

تکاب از شهرهای جنوبی آذربایجان‌غربی است و بیش از ۵۰ باب مسجد و تکیه در این شهر وجود دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی