شور حسینی در عزاداری اربعین/ 18 میلیون زائر در عراق


شور حسینی در عزاداری اربعین/ 18 میلیون زائر در عراق

گروه بین‌الملل ــ راهپیمایی عظیم اربعین حسینی، هر سال فطرت‌های پاک عالم را متوجه خود می‌کند و جلوه‌های تمام و کمال همه فضائل انسانی را به رخ می‌کشد.

شور حسینی در عزاداری اربعین/ 18 میلیون زائر در عراق

به گزارش ایکنا ؛ عاشقان و شیفتگان اهل بیت و امام حسین (ع) امروز، شنبه 27 مهرماه هم زمان با اربعین حسینی از نقاط مختلف جهان خود را به کربلای معلی رساندند تا در جوار مرقد مطهر امام حسین (ع) و یارانش مراسم اربعین را برگزار کنند.

ورود 18 میلیون زائر به عراق

بنا بر اعلام منابع، امسال بیش از 18 میلیون زائر برای برگزاری مراسم اربعین حسینی به کربلا سفر کردند. از این میزان پنج میلیون زائر غیرعراقی بودند که از کشورهای مختلف به‌ویژه جمهوری اسلامی ایران در این مراسم حضور داشتند.

عزاداری در کربلا و بین الحرمین

عاشقان امام حسین (ع) از روزها قبل وارد شهر کربلای معلی شده‌ و با حضور در جوار مرقد امام حسین (ع) با این امام بزرگوار تجدید بیعت کردند. این عزاداران از کشورهای مختلف از جمله عراق، ایران، هند، افغانستان و پاکستان بودند.

همچنین ۱۱۰۰ موکب حسینی امسال در کربلا مستقر شدند و به زائران خدمات رسانی کردند.

بر اساس آخرین اعلام مسئولان ایرانی، حدود سه و نیم میلیون زائر از جمهوری اسلامی ایران در مراسم اربعین امسال شرکت کردند

شور حسینی در عزاداری اربعین/ 18 میلیون زائر در عراق

موفقیت نیروهای امنیتی عراق برای تأمین امنیت عزاداران اربعین

نیروهای امنیتی عراقی از ماه‌ها پیش از برگزاری مراسم اربعین، عملیات پاکسازی عناصر تروریستی را در شهرها و استان‌های این کشور آغاز کرده بودند. هم زمان با نزدیک شدن به ایام اربعین این فعالیت‌ها شدت گرفت و خوشبختانه هیچ حادثه تروریستی جان و سلامت زائران را تهدید نکرد.

تأمین امنیت زائران اربعین با مشارکت نیروی هوایی و تشکیلات نظامی دیگر و نیز همکاری وزارتخانه‌هایی از جمله وزارت حمل و نقل و شوراهای استان‌ها شامل طرح تدابیر امنیتی انجام شد.

به گفته وزیر دفاع عراق، نیروهای کشورش و نیز نیروهای سازمان‌ اطلاعات آن برای حفظ امنیت عراق در حالت آماده باش کامل بودند.

شور حسینی در عزاداری اربعین/ 18 میلیون زائر در عراق

ارائه خدمات به زائران اربعین

به منظور ارائه خدمات به زائرن اربعین حسینی، افراد داوطلب در قالب موکب‌های خدمات‌رسانی، بهداشتی و غذایی در مسیر پیاده روی عزاداران مستقر شدند.

بنا بر گزارش پایگاه اطلاع رسانی آستان حسینی، این آستان ۳۵ پایگاه پزشکی در داخل و خارج حرم امام حسین(ع) مستقر کرده بود و همچنین ده‌ها تیم حامل کمک‌های اولیه و سه مرکز درمانی در جاده‌های نجف، بابل و بغداد خدمات پزشکی را به زائران ارائه کردند.

اردوگاه بین‌الملل پزشکی امامیه نیز با همکاری آستان حسینی و اداره بهداشت کربلای معلی به تمامی زائران امام حسین(ع) در طول زیارت اربعین، خدمات رایگان ارائه داد؛ در این اردوگاه پزشکانی از کشورهای مختلف آسیایی و اروپایی حضور داشتند.

موکب‌های خدمات فرهنگی و قرآنی

یکی از خدمات ارائه شده به زائران در ایام اربعین، برپایی موکب‌های فرهنگی و قرآنی بود؛ موکب‌های آموزش قرآن برای کودکان نیز یکی دیگر از این موکب‌ها بود که به کودکان، درست خواندن قرآن را آموزش می‌داد.

شور حسینی در عزاداری اربعین/ 18 میلیون زائر در عراق

پیام نخست وزیر عراق به زائران اربعین

عادل عبدالمهدی، نخست‌وزیر عراق، در بیانیه‌ای خطاب به زائران اربعین حسینی، مقدم آنها را به خاک این کشور گرامی داشت.

وی در این بیانیه تأکید کرد: مشارکت میلیونی مردم عراق در پیاده‌روی نشان می‌دهد که ملت ما یک ملت آزده است؛ ملتی که تحقیر و ذلت را نمی‌پذیرد.

عبدالمهدی در ادامه تصریح کرد: همه باید به یاد داشته باشیم که انقلاب امام حسین(ع)، انقلابی علیه ظلم و ستم بود و زیارت اربعین نیز در بطن خود به معنای عدم پذیرش هرگونه ویرانی و فساد است. ما نیز در دولت به دنبال ریشه‌کن کردن فساد و تحقق عدالت اجتماعی هستیم.

شور حسینی در عزاداری اربعین/ 18 میلیون زائر در عراق

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


4 سناریوی حادثه تروریستی مسکو