واکنش های داخلی و خارجی نسبت به حمله تروریستی در ننگرهار


واکنش های داخلی و خارجی نسبت به حمله تروریستی در ننگرهار

حمله تروریستی در یک مسجد در ولسوالی هسکه مینه ولایت ننگرهار باعث کشته شدن 62تن و زحمی شدن 36 نفر شد با واکنش ها و محکومیت شدید داخلی و خارجی مواجه شد. این حمله انتحاری روز جمعه در یک مسجدی در منطقه «جودره» در ولسوالی هسکه مینه ولایت ننگرهار هنگام ادای نماز جمعه رخ داد که در آن 62 نمازگزار کشته و 36 تن دیگر زخمی شدند. تاکنون مسئولیت این...

واکنش های داخلی و خارجی نسبت به حمله تروریستی در ننگرهار

حمله تروریستی در یک مسجد در ولسوالی هسکه مینه ولایت ننگرهار باعث کشته شدن ۶۲تن و زحمی شدن ۳۶ نفر شد با واکنش ها و محکومیت شدید داخلی و خارجی مواجه شد.

این حمله انتحاری روز جمعه در یک مسجدی در منطقه «جودره» در ولسوالی هسکه مینه ولایت ننگرهار هنگام ادای نماز جمعه رخ داد که در آن ۶۲ نمازگزار کشته و ۳۶ تن دیگر زخمی شدند.

تاکنون مسئولیت این حملات را شخص و یا گروهی برعهده نگرفته است.

دولت افغانستان تأکید کرده که ده ها گروه تروریستی زیر چتر طالبان به فعالیت های تروریستی خود ادامه می دهند و این گروه مسئول این حملات است، زیرا فرصت فعالیت را در مناطق تحت کنترل خود برای گروه های مانند داعش، القاعده، لشکر طیبه و گروه های دیگر فراهم کرده است.

این حمله با واکنش های زیادی داخلی و خارج و داخلی مواجه شد. «آنتونیوگوترش»  دبیرکل سازمان ملل متحد در پیامی کشته شدن نمازگزاران در مسجد ننگرهار را محکوم و افزود که عاملان این حمله باید به پنجه قانون سپرده شود.

«جان بس» سفیر آمریکا در افغانستان نیز در واکنش به حمله تروریستی به مسجدی ننگرهار را محکوم کرده و با مردم ا فغانستان ابراز همدردی نموده است.

وی افزوده است که حمله بر نمازگزاران غیر قابل تصور است و مردم این کشور حق دارند که در امنیت زندگی کنند.

وزارت امور خارجه ایران هم این اقدام تروریستی را محکوم کرده و با دولت و مردم این کشور ابراز همدردی نموده است.

وی این اقدام را وحشیانه دانسته و افزوده است: هدف قرار دادن نمازگزاران بی دفاع در خانه خدا نشان از خوی پلید و اهداف شیطانی تروریست ها برای ایجاد فتنه و تفرقه میان مسلمان افغانستان و تداوم ناامنی و بی ثباتی در این کشور است.

وزرات خارجه پاکستان نیز در پپامی نوشت ، اسلام آباد انفجار  چند بمب در مسجدی در ولایت ننگرهار که منجر به کشته و زخمی شدن تعداد زیادی از شهروندان این کشور را شد  را به شدت محکوم می کند.

در این پیام آمده است ، پاکستان تروریسم را در همه اشکال خود محکوم می کند و در همبستگی با دولت و مردم افغانستان در مبارزه با تروریسم ایستادگی می کند.

ریاست جمهوری افغانستان ضمن ابراز همدردی با خانواده های قربانیان خطاب به گروه طالبان گفته است: طالبان ضمن انجام حملات تروریستی فرصت را برای گروه های دیگر مانند داعش فراهم کرده است.

داکتر عبدالله عبدالله رئیس اجراییه حکومت وحدت ملی نیز گفته است که «این جنایت نابخشودنی ضعف و شکست دشمن» را آشکار می‌کند.

اشرف غنی در واکنش به این  اقدام تروریستی گفت: طالبان در برابر قانون و مردم افغانستان مسئول است، زیرا به گفته‌ی او طالبان هم خود حملات خونین و تروریستی را انجام می‌دهد و هم زمینه‌ی حملات، جنایات، و ترور دیگر گروه‌های تروریستی به‌شمول داعش را فراهم می‌کند.

«حامد کرزی» رئیس جمهوری سابق افغانستان هم این حمله را محکوم کرده و آن ها کار دشمنان این کشور دانسته که مخالف تأمین و صلح و امنیت در این کشور است.

ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان طی توییتی مسئولیت این انفجار را بر عهده داعش عنوان کرد و این حمله تروریستی را محکوم کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه افغانستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم/ بغض سنگین کریم منصوری در برنامه محفل