اربعین حسینی؛ از جزیره کیش تا دشت کربلا


 اربعین حسینی؛ از جزیره کیش تا دشت کربلا

کیش - ایرنا - جزیره نشینان و گردشگران کیش امروز همزمان با سراسر کشور و بسیاری نقاط جهان و همراه با گردهمایی بزرگ مسلمانان در کربلای معلا، در آیینی باشکوه اربعین حسینی و قیام عاشور را گرامی داشتند.

به گزارش ایرنا در این راهپیمایی، عزاداران و جاماندگان از کاروان بزرگ زائران کربلا، مسیر بلورا ایران از مسجد حضرت زینب (س ) تا مصلای بزرگ جزیره کیش را با پای پیاده طی کردند و در میعادگاد نماز جمعه این جزیره به یاد امام حسین (ع ) و یاران شهید آن حضرت و رنج اسرای حماسه کربلا، عزاداری کردند.

عزاداران اربعین حسینی در حالیکه پرچمهای یا حسین (ع) ، یا ابوالفضل علمدار(ع)، یا زینب(س) و یا مهدی (عج) در دست داشتند با فریاد لبیک یا حسین (ع) در مصلای کیش اجتماع کردند و ضمن برگزاری مراسم عزاداری، قرائت زیارت اربعین، دعای فرج و برپایی نماز جماعت به سخنان آیت الله حسینی بوشهری امام جمعه قم گوش فرا دادند.

آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری در این مراسم با تشریح ابعادی قرآنی، سیاسی، علمی، اخلاقی، جامعه شناختی و جهانی قیام عاشورا گفت: نهضت عاشورا یک واقعه منحصر به فرد و تکرار شدنی است زیرا مجموعه از عوامل زمینه ساز این قیام بود، عواملی که بطور در چهار دسته قابل تقسیم بندی است.

نماینده مجلس خبرگان در ادامه، ولایت ستیزی، دین ستیزی، قداست زدایی و عدالت ستیزی را از عمده ترین عوامل قیام عاشورا ذکر کرد و افزود: خروجی شرایط حاکم بر جامعه اسلامی و عمکرد معاویه منجر به واقعه عاشورا شد.

امسال در مجموع یک هزار و ۸۸ نفر از جزیره کیش برای شرکت در آیین اربعین حسینی عازم کربلا شده اند که از این زائران، ۳۰۲ نفر از طریق دو پروازهای هوایی و ۷۸۶ نفر از طریق زمینی راهی کربلای معلی شده اند ، این آمار در همسنجی با پارسال ۵ در صد افزایش نشان می دهد.

جزیره کیش با ۹۱ کیلومتر مربع مساحت و بیش از ۳۷ هزار جمعیت در ۱۸ کیلومتری استان هرمزگان و در میان آبهای نیلگون خلیج فارس واقع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کیش

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج