راهبرد اربعین حسینی تکمیل حماسه عاشورا است


راهبرد اربعین حسینی تکمیل حماسه عاشورا است

مراغه - ایرنا - نماینده ولی فقیه در آذربایجلن‌شرقی و امام جمعه تبریز با تبیین اهمیت عاشورا گفت: راهبرد اربعین حسینی تکمیل حماسه عاشورا است.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم روز نبه در آیین افتتاح مسجد جامع روستای ینگجه عجب شیر افزود: خداوند متعال خیر هر فردی را بخواهد حب ومحبت و مودت و زیارت امام حسین (ع) را در قلب او می اندازد.

وی افزود: افرادی که در زیارت اربعین هستند معلوم است خداوند متعال خیر آنها و محبت امام حسین (ع) رادر قلب آنها قرار داده است.

آل هاشم به مقاطع چهارگانه در اسلام اشاره کرد و افزود: نخستین مقطع، مقطع بعثت در واقع تولد اسلام و دومین مقطع غدیر که تکامل اسلام است.

وی گفت:سومین مقطع عاشورا که حافظ اسلام است و آن را بیمه کرد و مقطع آخر مقطع ظهور که همان جهانی شدن اسلام است.

امام جمعه تبریز گفت: اگر مقطع عاشورا نبود و یعنی مقطع امام حسین (ع) نبود معلوم نبودکه مقاطع دیگر امروز بودند یا نه؟

وی ادامه داد: مقطع عاشورا مقطع بسیار مهمی است که دو حماسه ای است یکی لشکر مردانه به فرماندهی حضرت عباس(ع) و دیگری لشکر زنانه به فرماندهی حضرت زینب (س) بود.

وی با اشاره به اینکه نهضت عاشورا دو مرحله بود افزود: مرحله اول شهادت در روزعاشورا که امام حسین (ع) و یارانشان در این روز به شهادت رسیدند و مرحله دیگر پیام رسانی که از مسئله خود شهادت مهم تر بود و حضرت زینب در پیام رسانی عاشورا نقش مهمی داشت و امروز روز اربعین تکمیل حماسه عاشورا است.

وی ضمن تشکر از تمام اهالی روستای ینگجه در احداث مسجد افزود: در روایت آمده است که هرکس چراغی از مسجد را روشن کند ملائک به آن رحمت می فرستند و از زمان پیامبر در مساجد به امور دنیوی و اخروی مردم رسیدگی می شود و منشا پیروزی انقلاب اسلامی ایران مساجد بودند و از همین مساجد مردم به خیابان ها و جبهه های جنگ رفتند تا اینکه این انقلاب به پیروزی برسد.

مسجد جامع روستای ینگجه عجب شیر با حضور نماینده ولی فقیه در استان با هفت میلیارد ریال هزینه از محل کمک های مردمی و با زیربنای ۴۵۰مترمربع افتتاح شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رئیس‌جمهور وارد سمنان شد