تجلی شور و شعور عاشقان و ارادتمندان سید و سالار شهیدان در همایش«جاماندگان اربعین»


   تجلی شور و شعور عاشقان و ارادتمندان سید و سالار شهیدان در همایش«جاماندگان  اربعین»

امروزعاشقان و ارادتمندان سیدالشهدا(ع) با حضور در همایش جاماندگان اربعین از خیابان فدائیان اسلام به سمت حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) رهسپارشدند،تا بگویند،اگرچه امروز از زیارت اربعین در کربلا جا ماندند، ولی با حضرت زینب(س) همنوا هستند.

خبرگزاری شبستان، گروه قرآن و معارف: امروز، بیستم ماه صفر مصادف با اربعین سید و سالار شهیدان(ع) است؛ چهلمین روز شهادت حضرت سیدالشهدا (ع) هر کس توانست خود را به سرزمین کربلا در عراق رساند و به خیل چند ده میلیونی عشاق سالار شهیدان رسید تا جهان در سال ۱۳۹۸ نیز شاهد حضور خیل عاشقان سید الشهدا(ع) در پیاده روی اربعین حسینی شود. هر کس به هر دلیلی که نتوانست، خواه پیر یا خردسال یا بیمار؛ به عتبات عالیات مشرف شود، خود را به شمار جاماندگان حسینی در شهر و دیارش رساند.

پنج شش سال پیش بود که چند هیات دانشجویی در دانشگاه های شهر تهران تصمیم گرفتند کربلا را در روز اربعین بازسازی کنند. به قول حجت الاسلام علیرضا پناهیان، خطیب دینی نام آشنا در سال اول کسی فکر نمی کرد این اقدام، زمانی آنقدر فراگیر شود که شمارش آنها به این راحتی ها ممکن نباشد.

به هر روی استقبال مردم، هر سال بیشتر و بیشتر شد به طوری که امسال سیل خروشان جمعیت از طلوع صبح از میدان امام حسین (ع) شهر تهران عزم شرکت در همایش جاماندگان اربعین حسینی را کردند.

   تجلی شور و شعور عاشقان و ارادتمندان سید و سالار شهیدان در همایش«جاماندگان  اربعین»

هر چه می گذشت جمعیت بیشتری اعم از پیر، جوان، نوجوان و کودک در صفوف یکپارچه به جاماندگان حسینی می پیوستند به طوری که به گزارش خبرنگار ما، بی هیچ اغراقی، زنجیره انسانی، تمام مسافت میان میدان امام حسین (ع) پایتخت کشورمان تا حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)در شهر ری را پر کرده بودند.

همه چیز منظم بود و قدم به قدم افرادی قرار داشتند که به پرسش های زائران حسینی با لبخندی بر لب و با روی خوش، پاسخ می دادند.در تمام این‌ مسیر و وجب به وجب، ایستگاه های صلواتی به همت مساجد و هیات های مذهبی و کانون های فرهنگی هنری مساجد برپا بود تا هیچ زائری، تشنه لب نماند یا گرسنه خود را به آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) نرساند.

نیروهای انتظامی، نیز امنیت و آرامش را در طول مسیر برقرار کرده بود. بی هیچ شکی باید گفت، امروز، تهران، کربلای دیگر شد و تهرانی ها با چشمانی اشک بار و دلی سوخته، برآورده شدن حاجات خود را طلب می کردند؛ به امید آنکه هیچ‌ کس، دست خالی برنگردد و همه جاماندگان به حوائج دنیوی و اخرویشان برسند.

   تجلی شور و شعور عاشقان و ارادتمندان سید و سالار شهیدان در همایش«جاماندگان  اربعین»

هرچه زمان به موعد عاشقی و راز و نیاز با پروردگار مهربان نزدیک می شد، توقع می رفت، خیایان های مسیر همایش جاماندگان اربعین حسینی، مفروش شود تا سوگواران شهدای نهضت کربلا، با اقتدا به مولایشان، حضرت اباعبدالله (ع) نماز ظهر و عصر را اول وقت و حتی الامکان به جماعت، اقامه کنند.‌ اما آن گونه که باید خبری از فرشی یا موکتی و توزیع مهر میان پیاده روندگان نبود.

لازم بود که مسئولان برگزاری این همایش نسبت به اقامه نماز جماعت اول همانند نماز ظهر عاشورا که خوشبختانه چند سالی است، مورد توجه قرار می گیرد و با حضور گسترده مردم عزادار در خیابان ها برپا می شود، تدابیری می اندیشند.

   تجلی شور و شعور عاشقان و ارادتمندان سید و سالار شهیدان در همایش«جاماندگان  اربعین» اما در این میان، به گزارش خبرنگار ما چند جایی در طول این‌ مسیر چند کیلومتری بود که نماز جماعت را برپا کردند.مسجد جامع حضرت رقیه (س) کیانشهر در این میان و در خیابان فدائیان اسلام، نماز جماعت ظهر و عصر روز اربعین حسینی را در ضلع جنوبی موکب حضرت رقیه (س) به امامت حجت الاسلام والمسلمین "یونس ستاری" نماینده ولی فقیه در کیانشهر اقامه کرد. بی گمان ماندگارترین صحنه در همایش جاماندگان اربعین حسینی، در کنار حضور نوزادان و نونهالان در این همایش، همین اقامه نماز جماعت ظهر و عصر بود.

   تجلی شور و شعور عاشقان و ارادتمندان سید و سالار شهیدان در همایش«جاماندگان  اربعین»امید می رود اقدام پایگاه بسیج ثارالله (ع)، کانون فرهنگی هنری آل نبی (ع) و اعضای هیات امنای مسجد جامع حضرت رقیه (س) کیانشهر در اقامه نماز جماعت ظهر و عصر در روز اربعین، سنتی فراگیر در میان تمام مساجد واقع در مسیر همایش جاماندگان اربعین حسینی شود.

سخن آخر اینکه، اینک ساعت از ۱۳ گذشته ولی هنوز شمار فراوان جمعیت در خیابان فدائیان اسلام به سمت حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) رهسپار هستند؛ تا بگویند اگرچه امروز از زیارت اربعین در کربلا جا ماندند، ولی با حضرت زینب(س) همنوا هستند و برای زیارت حضرت عبدالعظیم(ع) که زیارت آن معادل زیارت سیدالشهدا(ع) است، رهسپارند.

پایان پیام/397

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نتایج آزمون استخدامی معلمان چه زمانی اعلام می‌شود؟