همایش جاماندگان اربعین حسینی در هرمزگان برگزار شد


همایش جاماندگان اربعین حسینی در هرمزگان برگزار شد

بندرعباس- ایرنا-همزمان با چهلمین روز شهادت سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع) و 72 تن از یاران باوفایش، همایش پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی در اقصی نقاط هرمزگان برگزار شد.

سوگواران حسینی در هرمزگان که امسال سعادت حضور در مراسم پیاده روی اربعین را نداشتند، در اجتماعی عظیم در مسیرهای مشخص شده پیاده رفتند و در عزای حسینی بر سر و سینه زدند.

در بندرعباس مرکز استان هرمزگان عاشقان حسینی مسیر مسجد امام حسین (ع) در گلشهر شمالی را به سمت گلزار شهدای گمنام طی کردند و با قرائت زیارت عاشورا در غم شهادت مولایشان اشک ماتم ریختند.

امسال مراسم جاماندگان پیاده‌روی کربلا از مسیرهای رودان ، جنوب کرمان و بخش رودخانه به سمت امامزاده سید سلطان محمد رودان برگزار شد.

عاشقان و شیفتگان اهل بیت (ع) در این مراسم که با وجود هوای نسبتا گرم برگزار شد، با سردادن شعار لبیک یا حسین، از مولای خود عاجزانه و با دلی سوخته خواستند تا توفیق حضور در پیاده روی عظیم اربعین در سال آینده را نصیب آنها کند.

در مسیر پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی در هرمزگان، ۳۰ موکب برپا و به زایران و شرکت کنندگان در این اجتماع عظیم خدمات ارایه دادند و با پخش شربت، خرما، شکلات و شیر از عزاداران پذیرایی کردند.

مراسم عزاداری اربعین حسینی شب گذشته نیز با حضور خیل عظیم دلدادگان اهل بیت (ع) در بقاع متبرکه و حسینیه‌ها و سایر مکان‌های مذهبی استان هرمزگان برگزار شده بود.

شب گذشته برای سی امین سال متوالی در بندرعباس ۳۵ دیگ آش گندم به منظور توزیع در میان فقرا و نیازمندان پخته شد ،برای پخت این آش یک تن و سیصد و شصت کیلوگرم گوشت استفاده شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم ممنوعه و مبتذل دنیا جهانبخت با نیلی افشار ! / بخاطر دلار هرکاری می کنند !