پیاده‌روی جاماندگان اربعین در تبریز


پیاده‌روی جاماندگان اربعین در تبریز

تبریز - ایرنا - همزمان با اربعین حسینی، آذربایجان‌شرقی نیز غرق در ماتم و عزاست و جاماندگان اربعین در تبریز مرکز این استان با راهپیمایی در مسیر مشخص شده، بار دیگر عشق و علاقه خود را به امام حسین (ع) و یارانش به نمایش گذاشتند.

عاشقان حضرت اباعبدالله (ع) که نتوانستند در پیاده‌روی نجف تا کربلا شرکت کنند از ساعت ۱۳ امروز - شنبه - با حضور در مصلی تبریز با طی کردن مسیرهای مشخص شده از منطقه خطیب و لاله به سمت وادی رحمت این شهر در حال حرکت هستند.
هیات های مذهبی کلانشهر تبریز نیز از حسینه ها و مساجد و از گوشه و کنار شهر به سمت بازار بزرگ تبریز حرکت کرده و اجتماع بزرگی از عزاداران حسینی را در این مکان تشکیل داده اند و در این اجتماع باشکوه به عزاداری و سوگواری می پردازند.

عزاداران اربعین حسینی با سیاه پوش کردن خیابان ها، معابر و پخش نذورات در مسیر عبور هیات های عزاداری، غم و اندوه شهادت امام حسین(ع) و یاران با وفایش را زنده نگاه داشته و همواره خود را پیرو مکتب سالار شهیدان و آموزگار اخلاق و مدارای کربلا و عاشورا می دانند.

مردم دیگر شهرستان های استان نیز با حضور در دسته های سینه زنی، زنجیرزنی، نوحه خوانی و پخش احسان و نذری، عشق به حسین(ع) را به نمایش گذاشته اند.
دسته های عزاداری و هیات های حسینی نیز در مساجد، تکایا و محلات جمع شده و در ماتم حسین (ع) به سینه زنی و زنجیرزنی پرداختند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در