به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ علیرضا شیخانی، نماینده کمیته مشارکت های مردمی اسکان و تغذیه، روز شنبه در جلسه مشترک مانیتورینگ اربعین در وزارت کشور اظهار کرد: از نظر اسکان و تغذیه هیچ مشکلی برای زوار وجود ندارد و تمهیدات لازم اندیشیده شده است.

وی افزود: این کمیته از سال ۹۰ شروع به فعالیت در رابطه با ساماندهی اسکان و پذیرایی زائرین اربعین حسینی در عتبات مقدس عالیات کرده است که با دستور رهبر معظم انقلاب که این موضوع باید ساماندهی شود در حفظ شعائر دینی در این مسئله اتفاق منطقه ایجاد شود بر آن شدیم که یک ساماندهی را در مواکب ایجاد کنیم.

وی گفت: تا الان بیش از ۲۵۰۰ موکب در عراق و ایران در حال فعالیت هستند.

شیخانی ادامه داد: از پنجم ماه صفر تا به امروز به ۲۰ میلیون نفر اسکان و قریب ۱۰۰ میلیون وعده غذایی، روزانه ۲۰ میلیون وعده غذایی، توزیع شده و در قالب سه وعده و میان وعده به زائرین داده شده است.

وی ادامه داد: در مرزهای ورودی مسیرهای داخل استانها و لایه های مرزی در چهار مرز پذیرای شلمچه، خسروی و مهران و چذابه از زایرین پذیرایی می شود.

وی ادامه داد: بیش از دو سوم زائران برگشتند و در داخل ایران مشغول به خدمات رسانی هستیم.

وی گفت هماهنگی کمیته فرهنگی و راهداری و امنیتی، اسکان و تغذیه از ارکان اصلی ما است.

جواد ناصریان معاون مدیریت و توسعه منابع وزارت کشور در ستاد مرکزی اربعین نیز در این جلسه اظهار کرد : قطعا زحماتی که اعضای ستاد اربعین انجام دادند مربوط به این دو هفته نیست؛ یک سالی است که اقدامات مربوط به این راهپیمایی انجام شده است؛ امیدوارم اجرش را از خداوند بگیرید.

وی با اشاره به رکورد افزایش زائران در مراسم اربعین امسال گفت: من شاهد هماهنگی‌های شما هستم ، کاستی هم اگر از وزارت کشور دیدید حلال کنید امیدواریم برای سال های بعد اقداماتی را انجام دهیم که بدون کوچک ترین مشکلی این راهپیمایی انجام شود.

ناصریان گفت: در کنار مراسم اربعین در عراق مراسم اربعین در مشهد را هم داریم که برای آن تلاش‌های زیادی شده است.