اجرای ویژه برنامه های سوگواری اربعین حسینی در کانون های مساجد سراسر کشور/ازبرپایی مواکب الاتحاد تا ویژه برنامه جاماندگان اربعین


اجرای ویژه برنامه های سوگواری اربعین حسینی در کانون های مساجد سراسر کشور/ازبرپایی مواکب الاتحاد تا ویژه برنامه جاماندگان اربعین

کانون‌های مساجد درسراسر کشور به‌ مناسبت اربعین حسینی با برپایی موکب در مسیر پیاده روی وهمچنین برگزاری نشست های بصیرتی،اجرای طرح ختم قرآن کریم و سخنرانی پذیرایی سوگواران سیدالشهدا(ع) هستند.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، کانون های فرهنگی هنری مساجد در سراسر کشور به مناسبت اربعین حسینی با برنامه های مذهبی و فرهنگی به سوگ اربعین سید و سالار شهیدان و یارانش می پردازند. در ادامه به بخشی از ویژه برنامه های کانون های فرهنگی هنری مساجد سراسر کشور در اربعین حسینی اشاره می شود.

خراسان رضوی

برپایی موکب و ایستگاههای پذیرایی و اسکان در ورودی های مشهد، قرائت زیارت اربعین و برگزاری محافل عزاداری در سطح کانون های مساجد بخشی از برنامه های ایام اربعین و دهه پایانی صفر در کانون های مساجد خراسان رضوی است.

گلستان

غبارروبی گلزار شهدا، برپایی ایستگاه های صلواتی، برگزاری عزاداری روز اربعین،مسابقه نقاشی ویژه کودکان و برپایی نمایشگاه عکس محرم وبرپایی 5 موکب خدمت رسانی به زائران جامانده از اربعین از برنامه های کانون های مساجد استان گلستان است که سعی شده است با اجرای آنها گامی در جهت برپایی شور وشعور حسینی برداشته شود.

چهار محال و بختیاری

بنابراین گزارش در استان چهار محال و بختیاری نیز کانون های فرهنگی هنری مساجد با برپایی مواکب اقدام به خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی کرده اند، این مواکب پذیرایی در مسیر راهپیمایی اربعین حسینی در مرزهای شلمچه و چزابه توسط کانون ضیافت بروجن موکب «حضرت فاطمه الزهرا» (س) و کانون آیت الله گلپایگانی (ره) لردگان و «موکب قمر بنی هاشم» (ع) برپا شده است.

اجرای ویژه برنامه های سوگواری اربعین حسینی در کانون های مساجد سراسر کشور/ازبرپایی مواکب الاتحاد تا ویژه برنامه جاماندگان اربعین

مشارکت گسترده مدیران و اعضای کانون های مساجد در مسابقه کتابخوانی حماسه حسینی و قرائت زیارت اربعین، اجرای برنامه های فرهنگی مذهبی در مسیر راهپیمایی اربعین حسینی و برگزاری مسابقه عکس جاماندگان «وصف سفر به روایت بچه های مسجد» ویژه اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد استان که در پیاده روی اربعین حسینی شرکت دارند، بخش دیگری از برنامه های تدارک دیده شده کانون های فرهنگی هنری مساجد این استان به مناسبت اربعین حسینی است.

سمنان

بنابراین گزارش، کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان نیز با برگزاری برنامه های مذهبی و فرهنگی تلاش کردند، تا گامی در جهت تبیین حماسه حسینی در میان نوجوانان و جوانان بردارند که اجرای طرح ختم قرآن کریم ،اعزام سه گروه سرود کانون‌های مساجد استان سمنان متشکل از ۴۰ نفر دانش‌آموز پسر، در راستای اجرای برنامه در مسیر راهپیمایی اربعین به مدت یک هفته به کشور عراق از برنامه های کانون های مساجد استان سمنان به این مناسبت است.

برپایی نمایشگاه‌های فرهنگی هنری با موضوع امام حسین (ع)، مشارکت کانون‌های مساجد در ایجاد موکب و قرائت زیارت اربعین در مساجد منتخب استان سمنان بخش دیگری از برنامه های کانون های مساجد این استان به مناسبت اربعین حسینی است.

اجرای ویژه برنامه های سوگواری اربعین حسینی در کانون های مساجد سراسر کشور/ازبرپایی مواکب الاتحاد تا ویژه برنامه جاماندگان اربعین

مرکزی

سوگواری و عزاداری به همراه قرائت دسته جمعی زیارت اربعین حسینی در 580 کانون فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی،اهدای ثواب تلاوت قرآن کریم در شب اربعین حسینی به پیشگاه حضرت امام حسین(ع) و شهدای کربلا، حضور اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد در مراسم پیاده روی جاماندگان از میدان شهدا به سمت حرم مطهر امامزاده محمد عابد روستای مشهد میقان در روز اربعین حسینی، سخنرانی ائمه جماعات مساجد در خصوص فضیلت های زیارت اربعین حسینی از جمله برنامه های کانون های مساجد استان مرکزی در این ایام است.

اردبیل

همایش «جاماندگان اربعین حسینی» در 10 کانون فرهنگی هنری منتخب مساجد استان اردبیل همراه با میزبانی پرچم متبرک ضریح امام حسین (ع)،برپایی 40 محفل انس با قرآن کریم،نصب پرچم های عزاداری و همچنین احادیث امام حسین (ع) برای فضاسازی و اطلاع رسانی سطح شهرها و مشارکت در برگزاری مراسم های عزاداری اربعین حسینی از برنامه های فرهنگی است که به همت فعالان کانون های مساجد به منظور تبیین و ترویج حماسه حسینی در میان بچه های مسجدی برگزار می شود.

اجرای ویژه برنامه های سوگواری اربعین حسینی در کانون های مساجد سراسر کشور/ازبرپایی مواکب الاتحاد تا ویژه برنامه جاماندگان اربعین

مراسم ادعیه خوانی و قرائت زیارت عاشورا همزمان با روز اربعین حسینی و اعزام بچه های مسجد به پیاده روی مناسبت اربعین در کربلا ،چاپ و توزیع فضیلت اربعین حسینی به همراه زیارت نامه اربعین و کارها تبلیغی در فضای مجازی نیز از دیگر برنامه هایی است که در کانون های مساجد استان اردبیل در همین زمینه برگزار می شود.

همچنین برپایی حلقه های معرفت، برنامه های کتابخوانی، مسابقات فرهنگی هنری، برپایی نمایشگاه، ایستگاه صلواتی و فرهنگی، مشارکت در احسانات و نذورات از دیگربرنامه هایی است که به مناسبت اربعین حسینی در کانون های مساجد این استان تدارک دیده شده است.

خراسان شمالی

مشارکت اعضای کانون‌های فرهنگی هنری استان در برپایی موکب‌های خدمات رسانی به زائران پیاده حسینی، اجرای طرح ختم قرآن کریم در ۶ دقیقه در مصلی‌های استان،برگزاری یادواره شهدا به همت کانون‌های روستایی استان، آغاز اجرای طرح آموزشی فرهنگی پیوند «مسجد، مدرسه، منزل» از برنامه‌هایی است که به مناسبت اربعین حسینی در کانون های مساجد استان خراسان شمالی تدارک دیده شده است، تا زمینه ای شود برای رونق شور حسینی در میان فعالین کانون های مساجد.

قزوین

کانون های فرهنگی هنری شهر اسفرورین در برپایی موکب امام رضا (ع) در شهر مسیب عراق مشارکت فعالانه دارد که اجرای برنامه های فرهنگی، خدمات اسکان و پذیرایی از جمله برنامه های این موکب است.

همدان

مسابقه کتابخوانی در کانون های مساجد همدان، قرائت زیارت اربعین، قرائت زیارتنامه حضرت رسول ازبعید (28 صفر)،برپایی با شکوه مراسم اربعین حسینی( ع) هم از جمله ویژه برنامه های کانون های مساجد استان همدان است.

اجرای ویژه برنامه های سوگواری اربعین حسینی در کانون های مساجد سراسر کشور/ازبرپایی مواکب الاتحاد تا ویژه برنامه جاماندگان اربعین

کرمانشاه

کانون های مساجد استان کرمانشاه نیز با برپایی 6 ایستگاه در شهر کرمانشاه و 3 ایستگاه درشهر مرزی قصرشیرین برنامه های ویژه ای را برای زائران اربعین حسینی تدارک دیده اند. پاسخگویی به شبهات دینی و مذهبی زائران، اجرای مسابقات فرهنگی و هنری همراه با اهدای جوایز، برگزاری مسابقه دلنوشته های اربعین حسینی، برپایی نمایشگاه مختلف( از پیاده‌روی اربعین در سالهای گذشته)، توزیع کتاب های جیبی آداب زیارت اربعین و استفاده از وسایل و ابزار تبلیغی مناسب برای برپایی نماز جماعت اول وقت از اهم برنامه‌های پیش‌بینی شده در مواکب الاتحاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمانشاه است که به مناسبت پیاده روی اربعین حسینی تدارک دیده شده است.


همچنین توزیع زیارت نامه های اربعین، برپایی محافل انس با قرآن کریم، برپایی کرسی‌های تلاوت، اقامه نماز جماعت در هر سه وعده با حضور ائمه جمعه و جماعات، تصحیح قرائت حمد و سوره با بهره گیری از اساتید حوزه و دانشگاه، اجرای فعالیت های تبلیغی چهره به چهره و ارائه مشاوره های سبک زندگی اسلامی و برپایی ایستگاه های صلواتی کانون های مساجد در مسیر تردد زائران از دیگر برنامه های اربعین امسال در استان کرمانشاه است.



پایان پیام/40

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی شب قدر ؛ نقاشی های کودکانه ساده مخصوص شب های قدر