ارایه یک ونیم میلیون خدمت پزشکی – درمانی به زائران اربعین و ارجاع 796 بیمار به بیمارستانهای عراق


  ارایه یک ونیم میلیون خدمت پزشکی – درمانی به زائران اربعین و ارجاع 796 بیمار به بیمارستانهای عراق

رئیس سازمان حج و زیارت اعلام کرد: طی کمتر از 10 روز گذشته بیش از یک میلیون و 492 هزارو 500 خدمت پزشکی – درمانی به زائران اباعبدالله(ع) در عراق ارائه شده است.

خبرگزاری شبستان، گروه قرآن و معارف، «علیرضا رشیدیان» با اشاره به اینکه طی کمتر از 10 روز گذشته بیش از یک میلیون و 492 هزارو 500 خدمت پزشکی – درمانی به زائران اباعبدالله در عراق ارائه شده است،گفت: این خدمات در بخش های مختلف از ویزیت، تزریقات، اندازه گیری فشار خون و قند خون، پانسمان، نوار قلب، بخیه، سرم تراپی و غیره ارائه شده است.

رئیس سازمان حج و زیارت عنوان کرد : در این میان بخشی از بیماران که نیاز به خدمات درمانی و امکانات پزشکی بیشتر و خاص داشتند، به بیمارستان های عراق اعزام شدند که این تعداد شامل 796 زائر بوده است.

وی گفت: همچنین 113 نفر از زائران هم برای ادامه خدمات درمانی به داخل کشور منتقل شده اند.

وی تصریح کرد: خدمات رسانی مرکز پزشکی هلال احمر همچنان به زائران در عراق ادامه دارد ضمن آنکه این خدمات به تناسب بازگشت زائران به مرور به سمت مرزها شیفت داده می شود.

رشیدیان تصریح کرد: در عین حال هم اکنون در مرزها هم خودروهای مجهز اورژانس با خدمات پزشکی و درمانی در آن سوی مرزمهران در زرباطیه داخل خاک عراق و نیز مرزهای خسروی و چذابه و شلمچه مستقر هستند و با افزایش بازگشت زائران بر این مجموعه های خدماتی افزوده می شود.

رئیس سازمان حج و زیارت عنوان کرد : طی روزهای اخیر موج بازگشت زائران اربعین به کشور شدت یافته و امروز مرز زرباطیه عراق به موازات مرز مهران مملو از جمعیت زائران بازگشتی است ودر سایر مرزها هم آمار بازگشتی ها روند فزاینده ای دارد.

پایان پیام/40

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گیتی آذرپی درگذشت