دیدار و گفتگوی وزیر خارجه امریکا و دبیرکل ناتو


دبیرکل ناتو اعلام کرد معتقدم که توافق آنکارا و واشنگتن بر سر منطقه امن به کاهش تنش در شمال شرقی سوریه کمک خواهد کرد

ینس استولتنبرگ دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی(ناتو) در نشست خبری مشترک با مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا در بروکسل گفت: معتقدم که توافق ترکیه و آمریکا بر سر منطقه امن به کاهش تنش در شمال شرقی سوریه کمک خواهد کرد.

وی ضمن اشاره به وضعیت حساس در شمال شرقی سوریه، تصریح کرد: پمپئو من را در جریان توافق حاصله میان ترکیه و آمریکا در سوریه قرار داد.

دبیرکل ناتو تاکید کرد: ترکیه در خط مقدم یک مبارزه مهم قرار گرفته و نسبت به متحدان دیگر ناتو مورد حملات تروریستی بیشتری قرار گرفته است.

استولتنبرگ اظهار داشت: ترکیه میزبان میلیون‌ها پناهنده است. آنکارا نگرانی‌های امنیتی مشروعی دارد.

مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا نیز گفت: باید تلاش های خود را برای تحقق روند سیاسی در سوریه مطابق قطعنامه های سازمان ملل و مبارزه با داعش در منطقه ادامه دهیم.

وی افزود: ترکیه نباید به تنهایی بار سنگین 3-4 میلیون پناهنده که به دلیل جنگ داخلی کشورشان مجبور به ترک خانه‌های خود شده‌اند را به دوش بکشد. این یک مسئولیت مشترک و جهانی است و اروپایی ها نیز به مسئولیت خود در قبال پناهجویان عمل کنند.

گفتنی است٬ روز گذشته ترکیه و آمریکا درباره توقف موقت عملیات چشمه صلح در شمال سوریه به منظور خروج گروه های ترویستی ی.پ.گ/پ.ک.ک از منطقه امن طی 120 ساعت به توافق رسیدند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ترکیه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جوک،متن و اس ام اس بی ادبی و زناشویی شب جمعه (18+)