مغناطیس زیارت اربعین در مرزهای شرقی/ خادمانی که خسته نمی شوند


مغناطیس زیارت اربعین در مرزهای شرقی/ خادمانی که خسته نمی شوند

زاهدان - این روزها همه جذب مغناطیس اربعین هستند به گونه ای که خادمان زائران پاکستانی اربعین در شرقی ترین نقطه کشور از حالا خودشان را برای موج بازگشت زائران پاکستانی آماده می کنند.

خبرگزاری مهر ، گروه استان‌ها - جواد قنبری: بالاخره اربعین امسال هم فرا رسید و حالا در این لحظه های پایانی و با نزدیک شدن به روز اربعین همه در تلاش اند تا به نوعی نقش خود را در این همایش بی نظیر ایفا کنند. گویا در این کاروان هرکسی وظیفه ای دارد. یکی به زیارت می رود و یکی از زائرین پذیرایی می کند.

اما در این لحظات پایانی همه نگران هستند که نکند که از این سفره رحمت الهی به خوبی بهره نبرده باشند و این روزها که موج بازگشت زوار آغاز شده است خادمان هم کم کم در حال جمع آوری موکب های خود هستند.

مردم سیستان و بلوچستان هم که چندسالی است به جمع خادمان زائرین اباعبدالله الحسن (ع) در اربعین حسینی پیوسته اند از این قاعده مستثنی نیستند و این روزها با چشم های گریان در حال جمع آوری برخی از موکب های خود هستند.

مغناطیس زیارت اربعین در مرزهای شرقی/ خادمانی که خسته نمی شوند

سیستان و بلوچستان شرقی ترین موکب اباعبدالله الحسین (ع)

افتخار میزبانی از زائران اربعین حسینی چند سالی است در فاصله ۱۵۰۰ کیلومتری کربلای معلی نصیب مردم شیعه و سنی استان سیستان و بلوچستان شده است تا اینجا شرقی‌ترین موکب اباعبدالله شکل بگیرد.

زائرین پاکستانی برای رفتن به عراق باید از خاک جمهوری اسلامی ایران بگذرند و دروازه ورودی آن‌ها استان سیستان و بلوچستان و پایانه مرزی شهرستان «میر جاوه» است.

از همین رو مردم این استان مرزی چند سالی است که سعی کرده‌اند با راه‌اندازی موکب‌ها و جمع‌آوری کمک‌های مردمی به‌نوعی به این زوار خدمت کنند و در واقع شرقی‌ترین موکب اباعبدالله الحسین(ع) را در مرزهای شرقی ایران اسلامی برپا کنند.

اما حال و روز خادمان سیستان و بلوچستانی زوار پاکستانی اربعین هم این روزها بسیار دیدنی است، افرادی که چندین هفته است همه کار و زندگی خود را کنار گذاشته اند و با تمام توان به این زوار عزیز خدمت رسانی می کنند.

خدمت شبانه روزی به زائرین پاکستانی اربعین ادامه دارد

حجت الاسلام مهدی وظیفه دان، مسئول موکب امام خامنه ای(مدظله العالی) زائر سرای امام رضا(ع) در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: خدمات‌رسانی به زوار پاکستانی در زائر سرای امام رضا (ع) زاهدان در طول سال هم انجام می شود.

وی افزود: اما عملیات رسمی خدمات‌رسانی به زوار پاکستانی اربعین از سوی ستاد مردمی اربعین سیستان و بلوچستان از ۱۲ مهر ماه آغاز شده است.

اصل و بنیاد خدمت به این زوار عزیز در ایام اربعین بر پایه خدمت و کمک های مردمی است

وی با اشاره به اینکه اصل و بنیاد خدمت به این زوار عزیز در ایام اربعین بر پایه خدمت و کمک های مردمی است، ادامه داد: امسال نیز همچون سال‌های گذشته مردم شریف سیستان و بلوچستان اعم از شیعه و سنی افتخار و شرف میزبانی از زائرین پاکستانی اربعین حسینی شامل حالشان شده است.

حجت الاسلام وظیفه دان گفت: از همین رو سعی شده است که با توجه به تاکید رهبر معظم انقلاب یک جبهه مردمی تشکیل شود تا خود مردم در همه کارها دخل و تصرف داشته باشند که خوشبختانه روز به روز بر این حرکت و جوشش افزوده می شود.

وی تصریح کرد: خوشبختانه امسال علاوه بر این موکب ۱۲ موکب در میرجاوه و ۷ موکب دیگر نیز در زاهدان برای پذیرائی و اسکان زائران پاکستانی درنظر گرفته شده است.

مسئول موکب امام خامنه ای(مدظله العالی) زائر سرای امام رضا(ع) زاهدان گفت: دوستان ما در این موکب ها نزدیک به دو هفته است که به صورت شبانه روز در حال فعالیت و خدمت رسانی هستند.

وی با اشاره به اینکه زائران پاکستانی پس از ورود به خاک جمهوری اسلامی با توجه به زمان ورودشان و میزان وقتی که تا روز اربعین مانده است مسیر خود را انتخاب می کنند، بیان داشت: برخی از کاروان ها که زودتر وارد می شوند با توجه به وقتی که دارند به سمت مشهد و زیارت امام رضا(ع) و بعد به سمت قم عازم می شوند و برخی که وقت کمتری دارند به سمت شهرمقدس قم و زیارت حضرت معصومه(س) حرکت می کنند.

حجت الاسلام وظیفه دان تصریح کرد: البته هرچه به روز اربعین نزدیک تر می شویم بسیاری از این کاروان ها برای اینکه از راهپیمایی عظیم اربعین جا نمانند مستقیما به سمت مرز شلمچه حرکت می کنند.

مغناطیس زیارت اربعین در مرزهای شرقی/ خادمانی که خسته نمی شوند

خدمت به زوار اربعین همچون مدال افتخاری بر سینه خادمین است

یکی دیگر از خادمین زائرین پاکستانی اربعین که علاقه ای نداشت نامش مطرح شود در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: امسال سال سومی است که افتخار خدمت به این زائرین عزیز نصیب من شده است.

وی افزود: من پیش از اینکه افتخار خدمت به زائرین پاکستانی را پیدا کنم چند سال مداوم لیاقت حضور در راهپیمایی اربعین را داشته ام و به زیارت امام حسین (ع) نائل شده ام اما چندسالی است که اربعین برای من رنگ و بوی دیگری دارد.

وی ادامه داد: زمانی که به جمع خادمین زوار پاکستانی اربعین اضافه شدم و شور و اشتیاق این عزیزان برای زیارت اربعین را دیدم که سعی داشتند به سختی خود را به کربلا برسانند عزمم برای خدمت به آن ها جزم تر شد.

این خادم گفت: البته خیلی از خادم های ستاد مردمی اربعین سیستان و بلوچستان مانند من هستند و این خدمت همچون مدال افتخاری برای ماست.

وی تصریح کرد: خوشبختانه روز به روز هم بر جوشش مردمی و عشق به امام حسین (ع) در مرزهای شرقی کشور افزوده می شود و تعداد افرادی که در این حرکت عظیم شرکت می کنند، افزایش پیدا می کند به گونه ای که امسال بسیاری از براداران اهل سنت هم در کنار ما به زائرین پاکستانی خدمت می کردند.

مغناطیس زیارت اربعین در مرزهای شرقی/ خادمانی که خسته نمی شوند

اهل سنت سیستان و بلوچستان برای استقبال از زائران پاکستانی موکب راه‌اندازی کردند

جانشین سپاه سلمان سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: اهل سنت مهمان نواز استان سیستان و بلوچستان امسال نیز به صورت جدی تر در بحث استقبال از زوار پاکستانی ورود پیدا کرده اند به طوری که با راه‌اندازی ۲ موکب صلواتی به استقبال زائران پاکستانی اربعین رفتند.

محمد ناظری با اشاره به اینکه این دو موکب در حال حاضر در «میرجاوه» و «نصرت‌آباد» در حال خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی است، افزود: علاوه بر راه‌اندازی این موکب‌ها بزرگان مذهبی اهل سنت و سران طوایف بلوچستان نیز بر لزوم خدمت‌رسانی به این زائران عزیز همواره تأکید داشته اند.

وی با اشاره به اینکه برخی از بزرگان طوایف اهل سنت در شهرستان میرجاوه شخصاً برای خوشامدگویی به زائرین پاکستانی در موکب‌ها حضور پیدا می‌کنند، تصریح کرد: اینکه این عشق فقط مختص به شیعیان و حتی مسلمانان جهان نیست موضوعی روشن است زیرا هرسال افرادی از ادیان و مذاهب مختلف در مراسم پیاده‌روی اربعین حضور پیدا می‌کنند.

جانشین سپاه سلمان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه سپاه نیز به طور کامل آماده ارائه خدمات به این زوار عزیز است، ادامه داد: کمیته های ۱۵ گانه سپاه برای خدمات رسانی به زوار پاکستانی تشکیل شده که هر یک از این کمیته ها نیز برنامه های مخصوص خود را پیش بینی کرده است.

بسیاری از خادمان زوار پاکستانی اربعین حسینی در سیستان و بلوچستان از همین حالا در حال آماده سازی خود برای سال آینده هستند

اما نکته جالب تر اینجاست که بسیاری از خادمان زوار پاکستانی اربعین حسینی در سیستان و بلوچستان از همین حالا در حال آماده سازی خود برای سال آینده هستند تا خود را برای پذیرایی هرچه بهتر آماده کنند.

آموزش زبان اردو با هدف خدمت رسانی بهتر به زوار پاکستانی اربعین

دبیر ستاد مردمی اربعین سیستان و بلوچستان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: عملیات رسمی خدمات‌رسانی به زوار پاکستانی اربعین از ۱۲ مهر ماه آغاز شده است.

رضا بختیاری افزود: امسال نیز همچون سال‌های گذشته مردم شریف سیستان و بلوچستان اعم از شیعه و سنی افتخار و شرف میزبانی از زائرین پاکستانی اربعین حسینی شامل حالشان شده است.

وی ادامه داد: از همین رو ستاد مردمی اربعین سیستان و بلوچستان با توجه به نیاز به رسیدگی به زائران پاکستانی حضرت اباعبدالله الحسین (ع) که وارد استان می‌شوند و باهدف خدمت‌رسانی به این عزیزان شکل گرفت.

دبیر ستاد مردمی اربعین سیستان و بلوچستان ادامه داد: ستاد مردمی اربعین صرفاً به‌منظور هم‌افزایی کمک‌های مردمی و سامان‌دهی به نذورات و خدمات شهروندان اعلام موجودیت کرده و در واقع گردانندگان اصلی آن خود مردم هستند.

وی با اشاره به اینکه تمام خدمات و برنامه‌ریزی‌های این ستاد با کمک مردم ولایت مدار استان سیستان و بلوچستان و همین‌طور به‌صورت خودجوش و مردمی در حال انجام و پیگیری است، گفت: البته در راستای ارائه خدمت بهتر و مناسب تر به زائران پاکستانی ازکمک و همیاری سازمان ها، ادارات و نهادها نیز استفاده شده و همه دست به دست هم دادند تا میزبانی مناسبی از این زوار انجام شود.

ستاد مردمی اربعین سیستان و بلوچستان در ۶ حوزه اصلی اطعام، اسکان، حمل و نقل، فرهنگی، بهداشت و درمان و شبکه سازی به این زوار خدمت رسانی می‌کند

بختیاری با اشاره به اینکه ستاد مردمی اربعین سیستان و بلوچستان در ۶ حوزه اصلی اطعام، اسکان، حمل و نقل، فرهنگی، بهداشت و درمان و شبکه سازی به این زوار خدمت رسانی می‌کند، افزود: امسال ۱۲ موکب در میرجاوه و ۸ در زاهدان برای پذیرائی و اسکان زائران پاکستانی درنظر گرفته شده بود.

وی ادامه داد: با توجه به فرصتی که اربعین حسینی برای دو ملت ایجاد کرده و رفت و آمد مسلمان پاکستان به ایران بیشتر از پیش شده است فهم زبان اردو می تواند بستر برقراری ارتباط مردمان دو کشور را تقویت کند که در همین راستا ستاد مردمی اربعین حسینی سیستان و بلوچستان با هدف برطرف کردن این خلا فرهنگی و اجتماعی، اقدام به برگزاری کلاس های آموزش زبان اردو کرده است.

دبیر ستاد مردمی اربعین سیستان و بلوچستان با تاکید بر اینکه برگزاری دوره آموزشی زبان اردو با هدف خدمت رسانی بهتر و با کیفیت بیشتر به زوار پاکستانی اربعین است، بیان داشت: این آموزش ها در دو سطح عمومی و تخصصی برای کلیه علاقه مندان و خادمان افتخاری اربعین حسینی برگزار می شود.

وی افزود: از همین رو علاقه مندان می توانند برای ثبت نام در این دوره های آموزشی نام و نام خانوادگی خود را به همراه کلمه (#اردو) به شماره (۵۰۰۰۱۰۰۰۳۶۳۲۰) پیامک کنند.

مغناطیس زیارت اربعین در مرزهای شرقی/ خادمانی که خسته نمی شوند

۷۷ هزار زائر پاکستانی وارد سیستان و بلوچستان شدند

بختیاری با اشاره به اینکه مردم سیستان وبلوچستان سال گذشته میزبان ۶۵ هزار زائر پاکستانی اربعینی حسینی بودند تصریح کرد: در اربعین امسال نیز مردم استان در ایام اربعین پذیرای بالغ بر ۷۷ زائر حسینی اربعین از کشور پاکستان بودند.

تجربه میزبانی مردم سیستان و بلوچستان از زوار پاکستانی طی سال های اخیر نشان داده که مردم این استان به سبب فرهنگ غنی و عشق و علاقه مردم شیعه و سنی آن به سرور و سالار شهیدان از این کاروان ها همچون برادر و میهمانی عزیز پذیرایی کرده اند و قطعا آموزش زبان اردو در این راه کمک شایانی می کند تا ارادت خودشان به زوار امام حسین (ع) را نشان دهند اما نکته‌ای که بسیار جالب‌توجه است گسترش جغرافیای اربعین است که این روزها همه مرزها را درنوردیده است.

به‌راستی شاید اگر چند سال پیش به یک نفر از مردم استان سیستان و بلوچستان می‌گفتند که می‌توانید هزاران کیلومتر دورتر از کربلا جزو خادمان امام حسین(ع) باشید کسی باورش نمی‌شد اما معجزه اربعین نشان داد که به‌راستی عشق به امام حسین(ع) هیچ‌گونه مرز و محدودیتی ندارد.

اما حالا که این توفیق الهی نصیب مردم سیستان و بلوچستان شده است آن‌ها نیز سعی دارند تا به بهترین نحو از آن استفاده کنند از همین رو عاشقانه و با همه توان خود پای‌کار آمدند و شیعه و سنی با وحدت و یکدلی شعار «حب الحسین یجمعنا» را برای همه جهانیان معنی کردند تا به همه نشان دهند که به‌راستی این استان پایتخت وحدت ایران و جهان اسلام است.


خبرگزاری مهر ، گروه استان‌ها - جواد قنبری: بالاخره اربعین امسال هم فرا رسید و حالا در این لحظه های پایانی و با نزدیک شدن به روز اربعین همه در تلاش اند تا به نوعی نقش خود را در این همایش بی نظیر ایفا کنند. گویا در این کاروان هرکسی وظیفه ای دارد. یکی به زیارت می رود و یکی از زائرین پذیرایی می کند.

اما در این لحظات پایانی همه نگران هستند که نکند که از این سفره رحمت الهی به خوبی بهره نبرده باشند و این روزها که موج بازگشت زوار آغاز شده است خادمان هم کم کم در حال جمع آوری موکب های خود هستند.

مردم سیستان و بلوچستان هم که چندسالی است به جمع خادمان زائرین اباعبدالله الحسن (ع) در اربعین حسینی پیوسته اند از این قاعده مستثنی نیستند و این روزها با چشم های گریان در حال جمع آوری برخی از موکب های خود هستند.

مغناطیس زیارت اربعین در مرزهای شرقی/ خادمانی که خسته نمی شوند

سیستان و بلوچستان شرقی ترین موکب اباعبدالله الحسین (ع)

افتخار میزبانی از زائران اربعین حسینی چند سالی است در فاصله ۱۵۰۰ کیلومتری کربلای معلی نصیب مردم شیعه و سنی استان سیستان و بلوچستان شده است تا اینجا شرقی‌ترین موکب اباعبدالله شکل بگیرد.

زائرین پاکستانی برای رفتن به عراق باید از خاک جمهوری اسلامی ایران بگذرند و دروازه ورودی آن‌ها استان سیستان و بلوچستان و پایانه مرزی شهرستان «میر جاوه» است.

از همین رو مردم این استان مرزی چند سالی است که سعی کرده‌اند با راه‌اندازی موکب‌ها و جمع‌آوری کمک‌های مردمی به‌نوعی به این زوار خدمت کنند و در واقع شرقی‌ترین موکب اباعبدالله الحسین(ع) را در مرزهای شرقی ایران اسلامی برپا کنند.

اما حال و روز خادمان سیستان و بلوچستانی زوار پاکستانی اربعین هم این روزها بسیار دیدنی است، افرادی که چندین هفته است همه کار و زندگی خود را کنار گذاشته اند و با تمام توان به این زوار عزیز خدمت رسانی می کنند.

خدمت شبانه روزی به زائرین پاکستانی اربعین ادامه دارد

حجت الاسلام مهدی وظیفه دان، مسئول موکب امام خامنه ای(مدظله العالی) زائر سرای امام رضا(ع) در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: خدمات‌رسانی به زوار پاکستانی در زائر سرای امام رضا (ع) زاهدان در طول سال هم انجام می شود.

وی افزود: اما عملیات رسمی خدمات‌رسانی به زوار پاکستانی اربعین از سوی ستاد مردمی اربعین سیستان و بلوچستان از ۱۲ مهر ماه آغاز شده است.

اصل و بنیاد خدمت به این زوار عزیز در ایام اربعین بر پایه خدمت و کمک های مردمی است

وی با اشاره به اینکه اصل و بنیاد خدمت به این زوار عزیز در ایام اربعین بر پایه خدمت و کمک های مردمی است، ادامه داد: امسال نیز همچون سال‌های گذشته مردم شریف سیستان و بلوچستان اعم از شیعه و سنی افتخار و شرف میزبانی از زائرین پاکستانی اربعین حسینی شامل حالشان شده است.

حجت الاسلام وظیفه دان گفت: از همین رو سعی شده است که با توجه به تاکید رهبر معظم انقلاب یک جبهه مردمی تشکیل شود تا خود مردم در همه کارها دخل و تصرف داشته باشند که خوشبختانه روز به روز بر این حرکت و جوشش افزوده می شود.

وی تصریح کرد: خوشبختانه امسال علاوه بر این موکب ۱۲ موکب در میرجاوه و ۷ موکب دیگر نیز در زاهدان برای پذیرائی و اسکان زائران پاکستانی درنظر گرفته شده است.

مسئول موکب امام خامنه ای(مدظله العالی) زائر سرای امام رضا(ع) زاهدان گفت: دوستان ما در این موکب ها نزدیک به دو هفته است که به صورت شبانه روز در حال فعالیت و خدمت رسانی هستند.

وی با اشاره به اینکه زائران پاکستانی پس از ورود به خاک جمهوری اسلامی با توجه به زمان ورودشان و میزان وقتی که تا روز اربعین مانده است مسیر خود را انتخاب می کنند، بیان داشت: برخی از کاروان ها که زودتر وارد می شوند با توجه به وقتی که دارند به سمت مشهد و زیارت امام رضا(ع) و بعد به سمت قم عازم می شوند و برخی که وقت کمتری دارند به سمت شهرمقدس قم و زیارت حضرت معصومه(س) حرکت می کنند.

حجت الاسلام وظیفه دان تصریح کرد: البته هرچه به روز اربعین نزدیک تر می شویم بسیاری از این کاروان ها برای اینکه از راهپیمایی عظیم اربعین جا نمانند مستقیما به سمت مرز شلمچه حرکت می کنند.

مغناطیس زیارت اربعین در مرزهای شرقی/ خادمانی که خسته نمی شوند

خدمت به زوار اربعین همچون مدال افتخاری بر سینه خادمین است

یکی دیگر از خادمین زائرین پاکستانی اربعین که علاقه ای نداشت نامش مطرح شود در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: امسال سال سومی است که افتخار خدمت به این زائرین عزیز نصیب من شده است.

وی افزود: من پیش از اینکه افتخار خدمت به زائرین پاکستانی را پیدا کنم چند سال مداوم لیاقت حضور در راهپیمایی اربعین را داشته ام و به زیارت امام حسین (ع) نائل شده ام اما چندسالی است که اربعین برای من رنگ و بوی دیگری دارد.

وی ادامه داد: زمانی که به جمع خادمین زوار پاکستانی اربعین اضافه شدم و شور و اشتیاق این عزیزان برای زیارت اربعین را دیدم که سعی داشتند به سختی خود را به کربلا برسانند عزمم برای خدمت به آن ها جزم تر شد.

این خادم گفت: البته خیلی از خادم های ستاد مردمی اربعین سیستان و بلوچستان مانند من هستند و این خدمت همچون مدال افتخاری برای ماست.

وی تصریح کرد: خوشبختانه روز به روز هم بر جوشش مردمی و عشق به امام حسین (ع) در مرزهای شرقی کشور افزوده می شود و تعداد افرادی که در این حرکت عظیم شرکت می کنند، افزایش پیدا می کند به گونه ای که امسال بسیاری از براداران اهل سنت هم در کنار ما به زائرین پاکستانی خدمت می کردند.

مغناطیس زیارت اربعین در مرزهای شرقی/ خادمانی که خسته نمی شوند

اهل سنت سیستان و بلوچستان برای استقبال از زائران پاکستانی موکب راه‌اندازی کردند

جانشین سپاه سلمان سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: اهل سنت مهمان نواز استان سیستان و بلوچستان امسال نیز به صورت جدی تر در بحث استقبال از زوار پاکستانی ورود پیدا کرده اند به طوری که با راه‌اندازی ۲ موکب صلواتی به استقبال زائران پاکستانی اربعین رفتند.

محمد ناظری با اشاره به اینکه این دو موکب در حال حاضر در «میرجاوه» و «نصرت‌آباد» در حال خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی است، افزود: علاوه بر راه‌اندازی این موکب‌ها بزرگان مذهبی اهل سنت و سران طوایف بلوچستان نیز بر لزوم خدمت‌رسانی به این زائران عزیز همواره تأکید داشته اند.

وی با اشاره به اینکه برخی از بزرگان طوایف اهل سنت در شهرستان میرجاوه شخصاً برای خوشامدگویی به زائرین پاکستانی در موکب‌ها حضور پیدا می‌کنند، تصریح کرد: اینکه این عشق فقط مختص به شیعیان و حتی مسلمانان جهان نیست موضوعی روشن است زیرا هرسال افرادی از ادیان و مذاهب مختلف در مراسم پیاده‌روی اربعین حضور پیدا می‌کنند.

جانشین سپاه سلمان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه سپاه نیز به طور کامل آماده ارائه خدمات به این زوار عزیز است، ادامه داد: کمیته های ۱۵ گانه سپاه برای خدمات رسانی به زوار پاکستانی تشکیل شده که هر یک از این کمیته ها نیز برنامه های مخصوص خود را پیش بینی کرده است.

بسیاری از خادمان زوار پاکستانی اربعین حسینی در سیستان و بلوچستان از همین حالا در حال آماده سازی خود برای سال آینده هستند

اما نکته جالب تر اینجاست که بسیاری از خادمان زوار پاکستانی اربعین حسینی در سیستان و بلوچستان از همین حالا در حال آماده سازی خود برای سال آینده هستند تا خود را برای پذیرایی هرچه بهتر آماده کنند.

آموزش زبان اردو با هدف خدمت رسانی بهتر به زوار پاکستانی اربعین

دبیر ستاد مردمی اربعین سیستان و بلوچستان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: عملیات رسمی خدمات‌رسانی به زوار پاکستانی اربعین از ۱۲ مهر ماه آغاز شده است.

رضا بختیاری افزود: امسال نیز همچون سال‌های گذشته مردم شریف سیستان و بلوچستان اعم از شیعه و سنی افتخار و شرف میزبانی از زائرین پاکستانی اربعین حسینی شامل حالشان شده است.

وی ادامه داد: از همین رو ستاد مردمی اربعین سیستان و بلوچستان با توجه به نیاز به رسیدگی به زائران پاکستانی حضرت اباعبدالله الحسین (ع) که وارد استان می‌شوند و باهدف خدمت‌رسانی به این عزیزان شکل گرفت.

دبیر ستاد مردمی اربعین سیستان و بلوچستان ادامه داد: ستاد مردمی اربعین صرفاً به‌منظور هم‌افزایی کمک‌های مردمی و سامان‌دهی به نذورات و خدمات شهروندان اعلام موجودیت کرده و در واقع گردانندگان اصلی آن خود مردم هستند.

وی با اشاره به اینکه تمام خدمات و برنامه‌ریزی‌های این ستاد با کمک مردم ولایت مدار استان سیستان و بلوچستان و همین‌طور به‌صورت خودجوش و مردمی در حال انجام و پیگیری است، گفت: البته در راستای ارائه خدمت بهتر و مناسب تر به زائران پاکستانی ازکمک و همیاری سازمان ها، ادارات و نهادها نیز استفاده شده و همه دست به دست هم دادند تا میزبانی مناسبی از این زوار انجام شود.

ستاد مردمی اربعین سیستان و بلوچستان در ۶ حوزه اصلی اطعام، اسکان، حمل و نقل، فرهنگی، بهداشت و درمان و شبکه سازی به این زوار خدمت رسانی می‌کند

بختیاری با اشاره به اینکه ستاد مردمی اربعین سیستان و بلوچستان در ۶ حوزه اصلی اطعام، اسکان، حمل و نقل، فرهنگی، بهداشت و درمان و شبکه سازی به این زوار خدمت رسانی می‌کند، افزود: امسال ۱۲ موکب در میرجاوه و ۸ در زاهدان برای پذیرائی و اسکان زائران پاکستانی درنظر گرفته شده بود.

وی ادامه داد: با توجه به فرصتی که اربعین حسینی برای دو ملت ایجاد کرده و رفت و آمد مسلمان پاکستان به ایران بیشتر از پیش شده است فهم زبان اردو می تواند بستر برقراری ارتباط مردمان دو کشور را تقویت کند که در همین راستا ستاد مردمی اربعین حسینی سیستان و بلوچستان با هدف برطرف کردن این خلا فرهنگی و اجتماعی، اقدام به برگزاری کلاس های آموزش زبان اردو کرده است.

دبیر ستاد مردمی اربعین سیستان و بلوچستان با تاکید بر اینکه برگزاری دوره آموزشی زبان اردو با هدف خدمت رسانی بهتر و با کیفیت بیشتر به زوار پاکستانی اربعین است، بیان داشت: این آموزش ها در دو سطح عمومی و تخصصی برای کلیه علاقه مندان و خادمان افتخاری اربعین حسینی برگزار می شود.

وی افزود: از همین رو علاقه مندان می توانند برای ثبت نام در این دوره های آموزشی نام و نام خانوادگی خود را به همراه کلمه (#اردو) به شماره (۵۰۰۰۱۰۰۰۳۶۳۲۰) پیامک کنند.

مغناطیس زیارت اربعین در مرزهای شرقی/ خادمانی که خسته نمی شوند

۷۷ هزار زائر پاکستانی وارد سیستان و بلوچستان شدند

بختیاری با اشاره به اینکه مردم سیستان وبلوچستان سال گذشته میزبان ۶۵ هزار زائر پاکستانی اربعینی حسینی بودند تصریح کرد: در اربعین امسال نیز مردم استان در ایام اربعین پذیرای بالغ بر ۷۷ زائر حسینی اربعین از کشور پاکستان بودند.

تجربه میزبانی مردم سیستان و بلوچستان از زوار پاکستانی طی سال های اخیر نشان داده که مردم این استان به سبب فرهنگ غنی و عشق و علاقه مردم شیعه و سنی آن به سرور و سالار شهیدان از این کاروان ها همچون برادر و میهمانی عزیز پذیرایی کرده اند و قطعا آموزش زبان اردو در این راه کمک شایانی می کند تا ارادت خودشان به زوار امام حسین (ع) را نشان دهند اما نکته‌ای که بسیار جالب‌توجه است گسترش جغرافیای اربعین است که این روزها همه مرزها را درنوردیده است.

به‌راستی شاید اگر چند سال پیش به یک نفر از مردم استان سیستان و بلوچستان می‌گفتند که می‌توانید هزاران کیلومتر دورتر از کربلا جزو خادمان امام حسین(ع) باشید کسی باورش نمی‌شد اما معجزه اربعین نشان داد که به‌راستی عشق به امام حسین(ع) هیچ‌گونه مرز و محدودیتی ندارد.

اما حالا که این توفیق الهی نصیب مردم سیستان و بلوچستان شده است آن‌ها نیز سعی دارند تا به بهترین نحو از آن استفاده کنند از همین رو عاشقانه و با همه توان خود پای‌کار آمدند و شیعه و سنی با وحدت و یکدلی شعار «حب الحسین یجمعنا» را برای همه جهانیان معنی کردند تا به همه نشان دهند که به‌راستی این استان پایتخت وحدت ایران و جهان اسلام است.

کد خبر 4749985

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ حسین رحیمی ریگی برگرد