ترامپ هدیه ای آسمانی برای پوتین


ترامپ هدیه ای آسمانی برای پوتین

خبرگزاری آریا- پوتین بهترین روز‌های خود را در خاورمیانه می‌گذراند و از ثمره شکست سیاست‌های آمریکا بهره برداری می‌کند.

ترامپ هدیه ای آسمانی برای پوتین
خبرگزاری آریا- رای الیوم : پوتین بهترین روز‌های خود را در خاورمیانه می‌گذراند و از ثمره شکست سیاست‌های آمریکا بهره برداری می‌کند.
به گزارش خبرگزاری آریا، سردبیر روزنامه رأی الیوم با اشاره به تحولات منطقه و پیامد‌های تندروی آمریکا نوشت: هوش راهبردی، ائتلافات حساب شده و حماقت آمریکا مهمترین عواملی بود که موجب شد روسیه جایگاه کنونی خود را در منطقه به دست آورد.
عبد الباری عطوان در رأی الیوم نوشت: ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه به سه علت بهترین روز‌های خود را در خاورمیانه می‌گذراند و از ثمره شکست سیاست‌های آمریکا در این منطقه بهره برداری می‌کند: نخست: هوش راهبردی و خونسردی که او دارد، ائتلافات هوشمندانه و حساب شده وی در منطقه به ویژه با سوریه، ایران و ترکیه و سوم حماقت آمریکا و هرج و مرج سیاسی فعلی در واشنگتن که نتیجه اختلافات روز افزون بین کاخ سفید و کنگره است.
دونالد ترامپ بزرگترین هدیه آسمانی برای پوتین و روسیه بود. ترامپ با طمع ورزی‌ها و معاملاتی که غیر آن را هم بلد نیست، در سه سال نخست حکومتش دستاوردی نداشت. همه سیاست‌های ترامپ از جمله زیاده روی در اعمال تحریم‌های اقتصادی نتایج معکوسی داشت و بر منافع آمریکا در منطقه تاثیر منفی گذاشت، اعتبار آمریکا و اطمینان به این کشور را از بین برد و همپیمانان (واشنگتن) را خسته و فرسوده کرد و همین مؤید فرضیه دسیسه چینی است که نشان می‌دهد روسیه در انتخابات ریاست جمهوری اخیر آمریکا برای پیروزی ترامپ مداخله داشته است، هر چند اسناد و ادله‌ای مبنی بر این امر در دست نیست.
پوتین با سران ریاض و ابوظبی، مهمترین شرکای آمریکا و بزرگترین وارد کنندگان سلاح‌های این کشور دیدار کرد و از امضای قرارداد‌های تجاری، نظامی، نفتی و تعدد آن‌ها خسته شد.
او پایکوبان از همپیمان ایرانی خود تشکر کرد که نقشی محرمانه در این میان ایفا می‌کند و بازو‌های نظامی همپیمانش در یمن، عراق و لبنان نقش مهمی در این تحول بزرگ راهبردی داشته اند و سرانجام همین همپیمان ایرانی با اقدامات خود زمینه لازم را برای پیشروی روسیه آماده کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مزایای مهندسی معکوس در جنگ چیست؟