طرح داربستی در 25 هکتار از تاکستان‌های خراسان شمالی اجرایی می‌شود


طرح داربستی در 25 هکتار از تاکستان‌های خراسان شمالی اجرایی می‌شود

بجنورد- ایرنا- مدیر امور باغبانی سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی گفت: طرح فراز یا داربستی در 25 هکتار از تاکستان‌های این استان تا پایان امسال اجرایی می‌شود و به همین منظور شماری از باغداران متقاضی برای دریافت تسهیلات ارزان قیمت به بانک‌ها معرفی شده‌اند.

محمدعلی شریکیان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در شیروان اظهار داشت: اجرای طرح فراز در تاکستان ها موجب مصونیت درخت انگور در برابر سرمای بهاره می شود.

وی با بیان اینکه اجرای این طرح از چهار سال پیش آغاز شده است گفت: تاکنون اجرای آن در سطح ۴۰ هکتار از باغ های استان اجرا شده که استقبال باغداران از آن همچنان رو به رشد است.

شریکیان افزود: طرح فراز طرحی است که می تواند میزان تولید محصول را تا سه برابر افزایش داده و مبارزه با آفات و امراض هم در این نوع تاکستان ها به آسانی انجام می شود.

کشت انگور در خراسان شمالی سابقه دیرینه دارد که شرایط مناسب اقلیمی، فرآورده های متنوع، اشتغالزایی و توسعه صادرات غیر نفتی از مهم ترین عوامل توسعه تاکستان‌ها در این استان است.

سطح تاکستان های خراسان شمالی ۱۸ هزار و ۵۰۰ هکتار است که از این سطح ۱۶ هزار هکتار بارده با تولید سالانه ۱۸۰ هزار تن محصول است، به عبارتی ۴۷ درصد سطح و ۶۵ درصد میزان تولید باغ های استان به این محصول اختصاص دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج