پویش بزرگ زیارت نیابتی اربعین حسینی


پویش بزرگ زیارت نیابتی اربعین حسینی

پویش مردمی زیارت نیابتی با هدف کمک به شیعیان مشتاق و مستضعف روستایی و حاشیه نشین آ‌غاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، طی سال های گذشته زیارت اربعین حسینی به یکی از بزرگترین اجتماعات مذهبی جهان تبدیل شده و میلیون ها نفر زائر از کشورهای مختلف در آن شرکت می کنند. ایرانیان هم باتوجه به عشق و ارادتی که به حضرت سیدالشهدا(ع) دارند، پیشتاز زائرین خارجی عتبات عالیات در ایام اربعین حسینی هستند.

با نزدیکی به ایام اربعین حسینی، جمعیت دانشجویی امام حسن مجتبی(ع)، در نظر دارد با همکاری گروه های جهادی دانشجویی و مردمی پویش زیارت نیابتی را اجرا کند. هدف از این پویش مردمی زیارت نیابتی، کمک به شیعیان مشتاق و مستضعف روستایی و حاشیه نشین است که با وجود شوق فراوان برای زیارت سیدالشهدا(ع) توان پرداخت هزینه های آن را ندارند.

در این طرح خیرین هزینه‌های سفر زائرین مستضعف را تامین می‌کنند و این افراد به نیابت از خیرین اعمال زیارت امام حسین(ع) را به جا می آورند.

پویش بزرگ زیارت نیابتی اربعین حسینی خیرین می توانند با واریز تنها ۱۰۰هزارتومان در این طرح سهیم شده تا اعمال و زیارت اربعین به نیابت از ایشان به جای آورده شود. در اربعین ۹۸ هزینه سفر هر نفر حدود ۵۰۰هزارتومان است. زائر اعزام شده به نیابت از ۵ نفر در پیاده روی اربعین حسینی شرکت می کند و نائب الزیاره افراد خیر و کمک کننده خواهد بود.

پس از جمع آوری مبالغ خیرین، متناسب با استان انتخاب شده توسط حامیان، گروه های عضو پویش نسبت به معرفی افرد واجد شرایط و ارائه گزارش اقدام می کنند.

گفتنی است، جمعیت دانشجویی امام حسن مجتبی(ع)، شبکه ای منسجم و پویا از گروه های جهادی و دانشجویی است که با هدف نقش آفرینی و فعالیت مستمر، اثرگذار و الهام بخش در حاشیه کلان شهرها با موضوع رفع آسیبهای اجتماعی و امداد رسانی به آسیب دیدگان بلایای طبیعی در سال ۱۳۹۵بنیان گذاری شد. این جمعیت به عنوان مجموعه‌ای غیر انتفاعی و مستقل در تلاش است از طریق شبکه‌سازی گروههای جهادی و دانشجویی و افراد متخصص جهت اجرای فعالیت های مستمر در حاشیه کلان شهرها و حوزه رفع آسیبهای اجتماعی و با جذب، سازماندهی و جهت دهی مشارکت های مردمی و خیرین گامی بلند در راستای حمایت از اقشار آسیب دیده و در معرض آسیب بردارد.

با نگاه و بهره گیری از فعالیت های انجام شده و با استفاده از ظرفیت‌های دانشجویی و مردمی و تعریف فعالیت های مشترک و هماهنگ، این اقدام می تواند گامی در جهت در رفع آسیب های اجتماعی و حمایت از اقشار آسیب دیده باشد.

پایان پیام/40

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بازیگر ایرانی زیباترین پسر جهان شد ! / این پسربچه بعد 14 سال جذابترین شد + عکس های مدلی...