انتقاد دولت وفاق ملی لیبی از اظهارات مداخله جویانه وزیر خارجه بحرین


انتقاد دولت وفاق ملی لیبی از اظهارات مداخله جویانه وزیر خارجه بحرین

تهران – ایرنا – وزارت خارجه دولت وفاق ملی لیبی جمعه شب از اظهارت مداخله جویانه وزیر خارجه بحرین انتقاد کرد.

به گزارش الجزیره، وزارت خارجه دولت وفاق ملی لیبی عنوان کرد: ما با دخالت دادن نام کشور لیبی در تسویه حساب هایی که طرف آن نیستیم، مخالفیم.

شیخ «خالد بن احمد آل خلیفه» وزیر خارجه بحرین روز جمعه در گفت وگو با روزنامه الشرق الاوسط گفته بود: قطر در بسیاری از مسائل نه تنها در مساله یمن بلکه در لیبی، تونس، کشورهای حاشیه خلیج فارس و در عراق نقش غیر سازنده ای را ایفا می کند.

وزارت خارجه دولت وفاق ملی لیبی اعلام کرد که طرابلس حق دارد که با کشورها درچارچوب منافع خود رابطه داشته باشد.

وزارت خارجه دولت مستقر در طرابلس افزود: امیدواریم بحرین از دولت وفاق ملی حمایت کند و بر کشورهایی که از متجاوزان به طرابلس حمایت می کنند، فشار بیاورد.

اوضاع لیبی از ۱۵ فروردین ماه امسال همزمان با دستور ژنرال حفتر از نزدیکان «معمر القذافی» دیکتاتور پیشین این کشور برای حمله به طرابلس متشنج شد. کشورهای عربستان سعودی و امارات متحده عربی از حفتر حمایت می کنند.

وزارت دولت وفاق ملی در ادامه تاکید کرده است: اصل عدم دخالت در امور داخلی کشورها تنها اصلی است که طرابلس بر اساس آن با همه کشورها تعامل می کند.

لیبی از زمان سرنگونی قذافی در سال ۲۰۱۱ به دو دولت موازی در شرق و غرب تقسیم شده است. نظامیان طرفدار حفتر (مورد حمایت عربستان، امارات، مصر و فرانسه) بر شرق این کشور مسلط هستند و دولت وفاق ملی به ریاست السراج (مورد حمایت جامعه جهانی) کنترل غرب لیبی را در دست دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پروفایل اردیبهشت | 50 عکس نوشته اردیبهشت ماهی + خصوصیات متولدین اردیبهشت