ویژه‌نامه «دوستم امام حسینه» منتشر شد


ویژه‌نامه «دوستم امام حسینه» منتشر شد

گروه جامغه ــ ویژه‌نامه «دوستم امام حسینه» و پیکسل «به جای دوست» به مناسبت اربعین حسینی از سوی مدیریت محصولات سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران تولید شده است و در غرفه «جاماندگان» میدان آیینی امام حسین(ع) در چهار مرز مشترک ایران و عراق توزیع می‌شود.

ویژه‌نامه «دوستم امام حسینه» منتشر شد

به گزارش ایکنا؛ به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، ویژه‌نامه «دوستم امام حسینه» به منظور آشنایی بیشتر کودکان با ابعاد شخصیتی امام حسین(ع) و قیام کربلا، آداب و رسـوم عزاداری و پیاده روی اربعین با بیان زیبا در قالب داستان، شعر و سـرگرمی برای کودکان طراحی و تولید شده است.

«دوستم امام حسینه» در ۴۰ صفحه رنگی برای گروه سنی کودک شامل؛ داستان زندگی گل سرخ، تعزیه، رنگ آمیزی با موضوع «پیاده روی اربعین»، چیستان، کمیک استریپ، شعر، کاردستی و مسابقه منتشر شده است.

در بخش «زندگی نامه گل سرخ»، زندگی امام حسین(ع) از تولد، سبک زندگی، دستگیری از تهی‌دستان، بخشش و مهربانی، مبارزه با ستمگران، قیام و شهادت ایشان به تصویر کشیده شده است. «بیا پرچم بسازیم» بخشی دیگر از این ویژه‌نامه است که در آن ساخت پرچم را برای پیاده روی اربعین به کودکان آموزش می‌دهد.

در بخش «تعزیه»، متن تعزیه کربلا و زبان حال «حضرت رقیه» به زبان کودکان بازنویسی شده و با استفاده از راهنمای اجرا در اختیارشان قرارداده شده است. ماسک کاغذی کلاه خود اجرای تعزیه در دو طرح اشقیاخوان و اولیاخوان نیز به عنوان ضمیمه نشریه ارائه می‌شود.

آداب عزاداری شیعیان جهان در ایام محرم نیز بخشی از این ویژه‌نامه می‌باشد که به تفاوت‌ها و ویژگی‌های عزاداری بچه‌های کشورهای مختلف جهان اشاره داشته است. رنگ آمیزی بخش دیگریست که در آن حضور کودکان در پیاده روی اربعین را به تصویر کشیده است.

در این ویژه نامه دو بخش شعر خوانی و تعزیه خوانی در قالب مسابقه برای کودکان در نظر گرفته شده است که در بخش شعر خوانی تلاش شده تا با یادآوری «سلام فرستادن بر امام حسین(ع) پس از نوشیدن آب»، بتوانند در مسابقه شرکت کنند.

در بخش نمایشی نیز با استفاده از ابزار نمایشی که به شکل بسته بندی در اختیار کودکان قرار می گیرد کودکان تعزیه ای را در منزل یا مدرسه خود اجرا کنند و با انتشار آن در فضای مجازی، در مسابقه شرکت کنند. تولید و توزیع محصول پیکسل به نیابت از شهدای جهان اسلام با عنوان «به جای دوست» نیز از دیگر محصولات مدیریت محصولات است.

ویژه نامه «دوستم امام حسینه» به همراه پیکسل «به جای دوست» قرار است در غرفه «جاماندگان» میدان آیینی امام حسین(ع) و همچنین موکب هنر سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در مرزهای خسروی، مهران، چزابه و شلمچه در بین زائرین کودک شرکت کننده در پیاده روی اربعین، توزیع می‌شود.

برای دریافت ویژه‌نامه «دوستم امام حسینه» اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403