جنگ داخلی تیرهای نقره‌ای؛/ همیلتون و بوتاس با چنگ و دندان در پی قهرمانی


جنگ داخلی تیرهای نقره‌ای؛/ همیلتون و بوتاس با چنگ و دندان در پی قهرمانی

فکر می‌کنم برای چند مسابقه‌ی دیگر هم حسابی با هم بجنگیم! لوییس همیلتون پس از اینکه هم‌تیمی‌اش والتری بوتاس با پیروزی در ژاپن توانست فاصله‌ی بینشان را به 64 امتیاز کاهش دهد گفت که انتظار دارد نبرد راننده‌ها برای قهرمانی جهان در فرمول یک به مسابقات بعد از مکزیک هم کشیده شود.

به گزارش "ورزش سه"، همیلتون که این فصل در یک‌قدمی کسب ششمین عنوان قهرمانی جهان خود در مسابقات فرمول یک است، علیرغم نزدیک بودن به قهرمانی اصرار دارد که عجله‌ای برای کسب امتیازات پایانی ندارد و معتقد است رقابت بر سر این عنوان به پس از مسابقه‌ی بعدی که گرند پری مکزیک است، کشیده خواهد شد. همیلتون بریتانیایی برای کسب عنوان قهرمانی فصل 2019 مسابقات فرمول یک فقط کافی‌ست در مکزیک 14 امتیاز بیشتر از والتری بوتاس کسب کند.

پس از اینکه در یکشنبه‌ی گذشته و در گرندپری ژاپن همیلتون با رده‌ی سوم از خط پایان گذشت، اختلاف امتیازش با نزدیک‌ترین و تنها رقیبش بوتاس که می‌تواند تهدیدی هرچند کوچک برای قهرمانی امسالش باشد به 64 امتیاز رسید. همیلتون بالاخره به لحظه‌ای از فصل رسیده که می‌تواند ششمین قهرمانی خود را مسجل کند.

جنگ داخلی تیرهای نقره‌ای؛/ همیلتون و بوتاس با چنگ و دندان در پی قهرمانی

هرچند او به خبرنگاران گفت که برای رسیدن به این هدف هیچ عجله‌ای ندارد. او می‌گوید: " برای من هیچوقت قضیه این‌جور نبوده که بخواهم همه‌چیز را با عجله پیش ببرم. فکرمی‌کنم که به خاطر مشخصات فنی ماشین‌مان و خصوصیات پیست، مکزیک بدترین و سخت‌ترین مسابقه‌ی ما در طول این فصل باشد. چند مسابقه‌ی آخرمان در مکزیک حسابی غافلگیرکننده بوده، هرچند قبلا آنجا قهرمانی را برده‌ایم. پیشبینی نمی‌کنم که مسابقه‌ی مکزیک تعیین‌کننده‌ی نهایی راننده‌ی پیروز عنوان قهرمانی باشد، فکر می‌کنم که دست‌کم برای چند مسابقه‌ی دیگر هم باید با هم حسابی بجنگیم."

همیلتون عنوان قهرمانی جهان خود در سال 2017 و 2018 را در پیست هرمانوس رودریگز مکزیکوسیتی برده است. این پیست از سال 2015 و پس از 23 سال به تقویم مسابقات فرمول یک بازگشت.

تقریبا هیچ تردیدی در اینکه چه کسی قهرمان امسال مسابقات خواهد شد وجود ندارد، مسئله فقط این است که کی همیلتون این عنوان را کسب خواهد کرد.

سباستین وتل قهرمان چهار باره‌ی جهان و راننده‎‌ی تیم فِراری که در گرند پری ژاپن دوم شد، پس از مسابقه گفت: "لوییس حتما قهرمان می‌شود. مهم نیست که در کدام مسابقه. به نظرم برای او اهمیتی ندارد که در کدام مسابقه قهرمانیش قطعی می‎‌شود، مگر مهم است؟ برای من که مهم نبود."

جنگ داخلی تیرهای نقره‌ای؛/ همیلتون و بوتاس با چنگ و دندان در پی قهرمانی

در چهار مسابقه‌ی باقیمانده از فصل 2019 با احتساب امتیازهای اضافی که برای سریع‌ترین دور به راننده‌ها تعلق می‌گیرد، تنها 104 امتیاز برای کسب وجود دارد. پس از مسابقه‌ی مکزیک در 27 اکتبر (5 آبان) 78 امتیاز و بعد از مسابقه‌ی بعدی در هفته‌ی بعدش در تگزاس، 52 امتیاز باقی می‌ماند.

همیلتون در مکزیک تنها به 14 امتیاز بیشتر از بوتاس احتیاج دارد اما در طول این فصل تنها یک بار موفق شده با چنین اختلاف امتیازی با هم‌تیمی‌اش مسابقه را به پایان برساند؛ در مجارستان! جایی که همیلتون مسابقه را برد و بوتاس هشتم شد.

تیم مرسدس که روز یکشنبه در ژاپن ششمین قهرمانی تیمی متوالی خود را جشن گرفت، هشت برد همراه با یک و دوی راننده‌های خود در 17 مسابقه‌ی این فصل کسب کرده است.

جنگ داخلی تیرهای نقره‌ای؛/ همیلتون و بوتاس با چنگ و دندان در پی قهرمانی

سال گذشته همیلتون و بوتاس با رده‌ی چهارم و پنجم مسابقه‌ی مکزیک را به پایان رساندند. در سال 2017 همیلتون نهم شد، در حالی که هم‎‌تیمی‌اش در رده‌ی دوم قرار گرفت. اما در سال 2016 همیلتون در مکزیکوسیتی برنده‌ی گرند پری مکزیک شد.

بدترین مسابقه‌ی تیم مرسدس در فصل 2019 تا اینجا مسابقه‌ی آلمان بوده است که همیلتون نهم شد و بوتاس نتوانست مسابقه را به پایان ببرد.

در حالی که بوتاس فنلاندی تازه سومین پیروزی فصل خود را روز یکشنبه در ژاپن جشن گرفت، او در مقابل مردی قرار گرفته که 29 مسابقه‌ی پشت سر هم را در رده‌های امتیازی تمام کرده و تنها در سه مسابقه در امسال روی سکو نرفته است.

مکس ورشتپن راننده‌ی ردبول در دو سال اخیر در مکزیک برنده شده و فِراری‌ها هم انتظار دارند که در این پیست بسیار قوی ظاهر شوند. با کمی حساب و کتاب متوجه می‌شویم که به احتمال زیاد تگزاس جایی باشد که تکلیف قهرمان این فصل رقابت‌های فرمول یک را مشخص می‌کند، نه مکزیک.

گفتنی‌ست که همیلتون عنوان قهرمانی جهان خود در سال 2015 را نیز در آستین تگزاس به دست آورد.

جنگ داخلی تیرهای نقره‌ای؛/ همیلتون و بوتاس با چنگ و دندان در پی قهرمانی

لوییس همیلتون درباره‌ی گرند پری مکزیک می‌گوید: " انتظار یک مسابقه‌ی بهتر را دارم اما به نظرم خیلی سخت باشد که بتوانیم فِراری‌ها را شکست دهیم، مخصوصا با آن مسیر مستقیمی‌های طولانی پیست. ما مطمئنا هیچ امیدی به پیشی گرفتن از فِراری‌ها در آن مسیر مستقیمی‌ها نداریم، اما اگر به بقیه‌ی تیم‌ها هم نگاه کنید می‌بینید که مک‌لارن‌ها به تازگی سرعت خیلی خوبی را کسب کرده‌اند و ردبول هم همین‌طور. فکر می‌کنم که مسابقه‌ی سخت و عجیبی خواهد بود."

از سوی دیگر والتری بوتاس پس از پیروزی در ژاپن و کمتر کردن اختلاف امتیاز با همیلتون گفت: "من باید بسیار خوش‌شانس باشم تا بتوانم بقیه‌ی مسابقات را ببرم و مانع ششمین قهرمانی لوییس بشوم."

او اضافه کرد: "همه‌چیز ممکن است اما من واقع‌بین هستم. من باید خیلی خوش‌شانس باشم تا بتوانم بقیه‌ی ‌مسابقات را ببرم. این یک واقعیت است. بیشترش تقصیر خودم است که این‌همه در امتیازات از لوییس عقب افتادم. این تقصیر من است و سعی می‌کنم در آینده جبران کنم."

جنگ داخلی تیرهای نقره‌ای؛/ همیلتون و بوتاس با چنگ و دندان در پی قهرمانی

مرسدس ششمین قهرمانی تیمی متوالی خود را در ژاپن جشن گرفت و حالا با باقی‌ماندن همیلتون و دیگر راننده‎‌ی خود والتری بوتاس در رقابت بر سر کسب عنوان قهرمانی جهان راننده‌ها، تیرهای نقره‌ای تبدیل به اولین تیم در تاریخ فرمول یک می‌شوند که شش قهرمانی دوگانه را جشن می‌گیرند: شش قهرمانی جهان تیمی همراه با شش قهرمانی جهان راننده‌شان!

اما توتو ولف رییس همیلتون و بوتاس اظهار داشت که این موفق‌ترین تیم فرمول یک باید با تمرکز بر هفتمین قهرمانی جهان پیاپی خود در 2020، یاد و خاطره‌ی نیکی لادا – رییس هیئت مدیره مرسدس که بهار امسال درگذشت- را گرامی بدارد.

توتو ولف گفت: "ششمین قهرمانی جهان برای ما بسیار خاص است و ما آن را تقدیم به نیکی می‌کنیم. او از ابتدا بخش بسیار بزرگی از این پیروزی بود و ما بسیار برای او دلتنگیم. من هر روز به او فکر می‌کنم و هنوز برایم بسیار سخت است که بپذیرم او دیگر در بین ما نیست. من مدام فکر می‌کنم که نیکی در این موقعیت چه می‌گفت و او چه فکری می‌کرد؟ او احتمالا می‌گفت: "تبریک به خاطر ششمین قهرمانی، اما شما برای سال دیگر یک چالش بزرگ پیش رو دارید." این راه او برای اطمینان از این بود که ما هرگز در جا نزنیم."

جنگ داخلی تیرهای نقره‌ای؛/ همیلتون و بوتاس با چنگ و دندان در پی قهرمانی

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


حال خوش کمند امیرسلیمانی /عکس