زیارت اربعین از علامت های مومن است


زیارت اربعین  از علامت های مومن است

حجت الاسلام گرجی با اشاره به اینکه یکی از کارکردهای اربعین وتاثیر آن درفراینده تمدن اسلامی کارکرد حُبّی است، گفت: طبق روایتی از امام عسکری(ع) یکی از علامت های مومن زیارت اربعین بیان شده است.

حجت الاسلام «مصطفی گرجی» در گفت وگو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، با اشاره به جایگاه زیارت اربعین گفت: در روایتی از امام عسکری (ع) یکی از علامات مومن زیارت اربعین بیان شده است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان یزد افزود: آنچه در همایش معنوی اربعین رخ می دهد، حرکت جمعی ایمانی و تمرین ایمانی جامعه مومنان است که درصورت بندی و آبادانی جامعه مسلمین و شکل گیری تمدن اسلامی نقش تعین کننده ای دارد.

حجت الاسلام گرجی ادامه داد: یکی از کارکردهای اربعین وتاثیر آن درفراینده تمدن اسلامی کارکرد حُبّی است که درساخت نظام مناسبات انسانی نقشی بی دلیل دارد، زیرا که اربعین وحدت اجتماعی برپایه یک معشوق مشترک است که در مراودات و مناسبات انسانی من ها و منیت ها رنگ می بازد و همگان به یک ما تبدیل می شوند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان یزد با یاد آوری جایگاه ارزشمند اربعین خاطر نشان کرد: روابط انسانی در اربعین نه براساس ملاک های دنیوی وسنجه های ملیتی و سیاسی ،طبقاتی یا قبیله ای، بلکه برمحور یک امر متعالی و معنوی و محبوب به صورت نظام خادم و زائر شکل می گیرد و درنهایت یک شبکه اجتماعی مملو از عشق و محبت ساخته می شود.

پایان پیام/40

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هر آنچه که باید در رابطه با بیماری‌های مقاربتی بدانید