آیت الله اشرفی اصفهانی شیفته خدمت به مردم بود


آیت الله اشرفی اصفهانی شیفته خدمت به مردم بود

حجت الاسلام والمسلمین اشرفی اصفهانی با اشاره به خدمات شهید محراب درساخت چندین مسجد و حوزه علمیه گفت:ایشان معتقد بودند باید مراکز دینی به ویژه مسجد و حوزه علمیه به اندازه کافی در سراسر کشور وجود داشته باشد تا مردم با معارف و احکام دین آشنا شوند.

حجت الاسلام والمسلمین «حسین اشرفی اصفهانی» در گفت و گو با خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان با اشاره به پیام امام خمینی (ره) در پی شهادت آیت الله عطاالله اشرفی اصفهانی، امام‌ جمعه کرمانشاه، اظهار کرد: آیت الله اشرفی اصفهانی، عالمی مجتهد و فقیه بودند که در مسیر مبارزه با نظام طاغوت، هیچ گاه خسته نشدند.

فرزند ارشد شهید محراب، آیت الله اشرفی اصفهانی افزود: ایشان خود را سرباز ولایت فقیه و نظام جمهوری اسلامی می دانستند و همیشه به ما توصیه می کردند که باید مطیع ولی فقیه باشید.

وی گفت: شهید محراب باور داشتند اگر همه ملت اعم از مردم و مسئولان، مطیع رهبری و تابع قانون باشند هیچ گاه هیچ کشوری حتی ابرقدرت ها نمی توانند آسیبی به نظام جمهوری اسلامی وارد آورند.

اشرفی اصفهانی در ادامه با اشاره به ساخت چندین مسجد، حوزه علمیه و مرکز فرهنگی خدماتی توسط شهید محراب در اصفهان و کرمانشاه، یاداور شد: ایشان معتقد بودند باید مراکز دینی به ویژه مسجد و حوزه علمیه به اندازه کافی در سراسر کشور وجود داشته باشد تا مردم با معارف و احکام دین آشنا شوند.

وی با بیان اینکه شهید آیت الله اشرفی اصفهانی شیفته خدمت به مردم به ویژه مستضعفان بودند، گفت: ایشان بارها به نقل از امام خمینی (ره) خطاب به فرزندانشان و شاگردانشان می فرمودند رسالت ما خدمت به پابرهنگان است اگر در این زمینه موفق نباشیم، در قیامت باید پاسخگو باشیم.

فرزند ارشد شهید محراب با بیان اینکه انقلاب اسلامی میراث ارزشمند و بسیار مهم امام خمینی (ره) و شهدا نزد ما است، اضافه کرد: مسئولان باید بیش از گذشته به مردم خدمت کنند و با گسترش رفاه اقتصادی، مانع از نفود فرهنگی و فکری دشمنان در میان مردم به ویژه نسل جوان شوند.

پایان پیام/397

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403