اعزام 2500 پزشک برای خدمت‌رسانی به زائران اربعینی


اعزام 2500 پزشک برای خدمت‌رسانی به زائران اربعینی

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت از اعزام 2500 پزشک ایرانی برای خدمت‌رسانی به زائران حسینی در اربعین خبر داد و گفت: از این تعداد 1700 پزشکی از سوی مرکز پزشکی و 800 پزشک از سایر مراکز و با هماهنگی این مرکز اعزام شده‌اند.

خبرگزاری شبستان، گروه قرآن و معارف، در نشستی با حضور حجت الاسلام «سید عبدالفتاح نواب»، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و «علیرضا رشیدیان»، رئیس سازمان حج و زیارت و دکتر «علی‌اصغر پیوندی»، رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران و «محمدتقی حلی‌ساز» رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت در خصوص مسائل درمانی و پزشکی زائران اربعین بحث و تبادل نظر شد.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در این جلسه بر هماهنگی‌های بیشتر قبل از برگزاری مراسم اربعین حسینی تاکید کرد و گفت: همانگونه که برای ایام حج تمتع و اعزام زائران، جلسات هماهنگی و آموزشی برای زائران برگزار می‌کنیم، ضرورت دارد که در خصوص اربعین حسینی نیز تدابیری اندیشیده شود تا زائران با مشکلات کمتری در اربعین روبه‌رو شوند.

وی افزود: ان‌شاءالله پس از مراسم اربعین حسینی و بازگشت زائران به ایران اسلامی، به منظور هماهنگی و بررسی مباحث پزشکی اولین جلسه در ماه ربیع در ایران برگزار و تصمیمات لازم در این خصوص اتخاذ خواهد شد.

دکتر حلی‌ساز رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت در این جلسه گزارشی از روند خدمات پزشکی به زائران اربعین ارائه کرد و گفت: امسال 2500 پزشکی در اربعین حسینی اعزام شدند که از این تعداد 1800 پزشکی از سوی مرکز پزشکی و 800 پزشک با هماهنگی این مرکز از سایر ارگان‌ها اعزام شدند و به خدمت‌رسانی زائران اربعین پرداختند.

وی از ادامه داشتن فعالیت‌های مراکز درمانی هلال احمر پس از روز اربعین خبر داد و یادآور شد: تلاش می‌کنیم تا چند روز پس از اربعین همه مراکز درمانی را دایر نگه داریم تا بتوانند به زائران حسینی خدمت‌رسانی بیشتر کنند و با کمترین دغدغه به زیارت بپردازند.

پایان پیام/40

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلید سعادت