کارشناس فوتبال : خیلی از بازیکنان شایسته بازی در تیم ملی نیستند


کارشناس فوتبال ایران می‌گوید که تیم ملی برابر بحرین از نظر شعور تاکتیکی و روانشناسی نمره صفر گرفته است و بازیکنان روحیه مبارزه‌جویی نداشتند. نوشته کارشناس فوتبال : خیلی از بازیکنان شایسته بازی در تیم ملی نیستند اولین بار در پارس فوتبال | خبرگزاری فوتبال ایران | ParsFootball پدیدار شد.

کارشناس فوتبال : خیلی از بازیکنان شایسته بازی در تیم ملی نیستند

مسعود اقبالی : نمره تاکتیکی و روانشناسی ایران در بازی با بحرین صفر بود
نویسنده : خبرگزاری فوتبال ایران
تعداد نظرات کاربران : ۰ نظر
تاریخ انتشار : جمعه ۲۶ مهر ۱۳۹۸ | ۱۵:۱۵
کارشناس فوتبال :  خیلی از بازیکنان شایسته بازی در تیم ملی نیستند

کارشناس فوتبال ایران می‌گوید که تیم ملی برابر بحرین از نظر شعور تاکتیکی و روانشناسی نمره صفر گرفته است و بازیکنان روحیه مبارزه‌جویی نداشتند.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

مسعود اقبالی درباره شکست یک بر صفر تیم ملی فوتبال ایران مقابل بحرین اظهار داشت:

نمره ایران در این بازی هم از نظر شعور تاکتیکی و هم روانشناسی فوتبال صفر بود. در ۹۰ دقیقه بدون برنامه و سیستم مشخص در دفاع و حمله کار کردیم و خوب نبودیم. تیم ما حتی یک شوت به سمت دروازه حریف نزد. دلیل این اتفاق آرایش تیمی و تفکرات مربی تیم ملی بود که براساس یک بازی تهاجمی است و در خط حمله از چند بازیکن که دارای یک ویژگی خاص بودند استفاده کرد. انصاری‌فرد، طارمی و آزمون فقط در نوک حمله می‌توانند کارساز باشند، اما در خطوط دیگر استفاده شدند و خطوط حرکاتشان مشخص نبود.

مسعود اقبالی افزود:

کاپیتان و رهبری هم در میانه زمین نداشتیم و امید ابراهیمی نیز عملاً کاری در میانه میدان نکرد و در نهایت هم تعویض شد. در شرایطی که می‌دانستند تیم ایران چهار بازی در بحرین شکست خورده و این اتفاق به معضلی از لحاظ روانی تبدیل شده بود، اما کسی نبود این مشکل را برطرف کند.

«چه کسی باید به لحاظ روحی و روانی روی بازیکنان کار می‌کرد؟» کارشناس فوتبال کشورمان در واکنش به طرح این سوال گفت:

اگر مربی تیم ملی یک ایرانی بود که با عواطف و احساسات ما آشنایی داشت، می‌توانست این مشکل را برطرف کند، اما وقتی یک مربی خارجی داریم که نمی‌تواند این هیجانات را منتقل کند و از طریق مترجم این کار را می‌کند، نمی‌تواند بازگو کننده این احساسات باشد.

مسعود اقبالی تصریح کرد:

در ابتدای بازی متأسفانه هواداران بحرینی به سرود ملی ما توهین کردند که این امر تأثیر منفی روی بازیکنان گذاشت. شرایط آب و هوایی هم می‌تواند تأثیرگذار باشد، اما به طور کل بچه‌ها بدون تعهد و بدون انگیزه بازی کردند و مثل اینکه دو ساعت قبل از این دیدار، فوتبال بازی کرده بودند و روحیه مبارزه‌جویی را در بازیکنان ندیدم. برای همین هم در طول ۹۰ دقیقه نه تنها حمله موثری نداشتیم بلکه در خط دفاع هم مشکل داشتیم.

«در بحث روانشناسی کاپیتان تیم ملی ایران که باید آرام کننده بازی باشد، خودش با پرخاشگری تمرکز را از تیم می‌گیرد و باعث شد بلافاصله گل بخوریم». وی با بیان این جمله یادآور شد:

این مسئله بسیار مهم است که کاپیتان در مواقع حساس به تیم آرامش بدهد، اما ما این کار را در احسان حاج‌صفی ندیدیم و هر چه به آخر بازی نزدیک شدیم تنش‌ها بیشتر شد. فقط در چند دقیقه آخر بازی که بحرین کمی عقب‌نشینی کرد توانستیم چند توپ روی دروازه این تیم ارسال کنیم.

مسعود اقبالی کارشناس فوتبال ایران در پاسخ به این پرسش که دلیل اعتراض‌های بیش از حد بازیکنان ما به داور چیست، گفت:

وقتی یک رفتار ذهنی نهادینه شد، ناخودآگاه تکرار می‌شود. پرخاشگری هم همین است، یعنی با تکرار تبدیل به عادت می‌شود. اگر یاد بگیرید که از دوران کودکی رفتار کلامی‌تان ناسزا گفتن باشد،‌ مسلماً در دوران بزرگسالی هم همین کار را انجام ‌می‌دهید. متأسفانه فرهنگ پرخاشگری در فوتبال ما نهادینه شده است. وقتی به مسابقات باشگاهی نگاه می‌کنید همین مسئله است و در تیم ملی هم تکرار می‌شود. این اتفاق درست نمی‌شود، مگر اینکه تجدید نظر کلی در زیرساخت‌های تیم ملی شود. بسیاری از بازیکنان دیگر شایسته بازی در تیم ملی نیستند و انگیزه‌ای ندارند. هر کدام صاحب چند میلیارد تومان پول در حساب‌شان هستند و دیگر برای‌شان هیچ چیز مهم نیست، فقط می‌خواهند در ترکیب ۱۱ نفره تیم ملی باشند!

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فوتبال ملی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس