برپایی موکب «عقیله بنی‌هاشم (س)» برای پنجمین سال متوالی در لارستان


برپایی موکب «عقیله بنی‌هاشم (س)» برای پنجمین سال متوالی در لارستان

اخوت از برپایی موکب «عقیله بنی‌هاشم (س)» برای پنجمین سال متوالی به همت کانون «رایت‌المهدی(عج)» لارستان در ایام اربعین حسینی خبر داد.

«محمدابراهیم اخوت»، به خبرنگار خبرگزاری شبستان در لارستان گفت: مصادف با ایام پرشور و معنوی اربعین سالار شهیدان اباعبدالله الحسین(ع)، موکب «عقیله بنی‌هاشم (س)» به همت جوانان عاشورایی کانون «رایت‌المهدی(عج)» لارستان، برای پنجمین سال متوالی فعالیت خود را با محوریت نشر و ترویج فرهنگ حسینی علی‌الخصوص حرکت جهانی پیاده‌روی اربعین در شهر جدید لارستان آغاز کرده است.

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد جنوب فارس افزود: این موکب که به عنوان اولین موکب اربعینی لارستان شناخته می‌شود و مسبب شروع این جریان فرهنگی است، هدف‌گذاری خود را بر مبنای خلاقیت و نوآوری و در نظر داشتن احتیاجات و الزامات فرهنگی جامعه قرار داده است که امسال نسبت به اجرایی کردن ایده موکب فرهنگی یا موکب کتاب اقدام کرده است.

وی با اشاره به بخش‌های مختلف این موکب بیان کرد: موکب «عقیله بنی‌هاشم (س)» متشکل از ۲ بخش فرهنگی و تدارکاتی است که بخش فرهنگی شامل فروش، بحث و گفت‌وگو پیرامون کتاب‌های ارزشی روز که به همت گروه فرهنگی جهادی فؤاد برقرار است و بخش تدارکاتی شامل پذیرایی از عموم مردم، اجرای مراسمات آیینی و نمادین اعم از دمام‌زنی، نوحه‌خوانی، چاووشی‌خوانی و جذب نذورات مردمی در جهت استفاده در امورات خیر و فعالیت‌های مذهبی است.

اخوت خاطرنشان کرد: فعالیت‌هایی از قبیل اسکان مسافران، راهنمایی و تأمین نیاز وسیله‌های نقلیه، تهیه مصاحبه و مستندسازی از احساسات مردمی و... از جمله توانمندی‌ها و برنامه‌های اجراشده این موکب در همه این سال ها بوده است.

پایان پیام/656

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دختر امریکاییِ دو سر که با هر دو سرش حرف میزند !