دوربین سلفی زیر نمایشگر، طراحی گوشی آینده سامسونگ + تصویر


دوربین سلفی زیر نمایشگر، طراحی گوشی آینده سامسونگ + تصویر

سامسونگ از طراحی جدید دوربین زیر صفحه نمایش برای محصول آینده خود خبر داد.

دوربین سلفی زیر نمایشگر، طراحی گوشی آینده سامسونگ + تصویربه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، سامسونگ ممکن است اولین شرکتی باشد که طراحی نمایشگر تمام صفحه را به قدم جلوتر از آن چه که اکنون وجود دارد، ببرد. این شرکت قصد دارد از دوربین سلفی استفاده کند که زیر پنل صفحه نمایش مخفی شده است.

طراحی HIAA2، گوشی با دوربین زیر صفحه نمایش

امروز رسانه‌های کره اعلام کردند که سامسونگ دستور تولید پکیج‌های نمایشگر با نام HIAA2 را صادر کرده است. در این نام H مخفف کلمه Hole به معنای حفره است، اما نگذارید این اسم شما را فریب بدهد. زیرا طراحی نمایشگر دارای حفره درون صفحه نمایش که در گلکسی S10 و نوت ۱۰ استفاده شده بود HIAA نام داشت و HIAA2 به صورت منطقی یک مدل بهتر و توسعه یافته‌تر از آن خواهد بود.

برای HIAA2، سامسونگ هنوز از تکنیک دقیق برش لیزر استفاده می‌کند که دارای ویژگی انحصاری در پنل‌های OLED است، اما طبق گزارش‌هایی که اخیرا در این باره منتشر شده "حفره" را با یک لایه نمایشگر شفاف پوشانده است. این لایه می‌تواند همیشه فعال باشد و تصاویر را نشان دهد. در واقع دوربین درون حفره زیر این لایه مخفی شده است.

بیشتر بخوانید: صدمه دیدن گلکسی فولد از غیرمنتظره‌ترین نقطه ممکن + تصویر

دوربین سلفی زیر نمایشگر، طراحی گوشی آینده سامسونگ + تصویر

این فناوری می‌تواند به راحتی برای عرضه گلکسی S11 در ماه مارس آماده باشد، اما این واقعیت که سامسونگ تولید خود را در کارخانه A4، جایی که فقط دو خط OLED وجود دارد و نمی‌تواند بیش از ۳۰ هزار پنل در ماه تولید کند، ممکن است کمی این مسئله تحت تاثیر قرار دهد.

پس گوشی که این طراحی در آن استفاده خواهد شد، کدام محصول سامسونگ است؟ به احتمال خیلی زیاد گوشی که برای اولین از دوربین سلفی زیر صفحه نمایش استفاده می‌کند، نسل بعدی گوشی منعطف سامسونگ یعنی Galaxy Fold 2 خواهد بود. در نتیجه به نظر می‌رسد گلکسی S11 از همان طراحی نوت ۱۰ برای نمایشگر استفاده می‌کند البته حاشیه‌های آن نازک‌تر خواهند بود.

ما خیلی دوست داریم بدانیم که آیا سامسونگ راهی برای بهتر کردن کیفیت دوربین زیر صفحه نمایش پیدا کرده است و اگر جواب این سوال مثبت است، این راه حل چیست؟ البته نباید فراموش کنیم که سامسونگ در بسیاری از فناوری‌ها و قابلیت‌های جدید پیشگام بوده و اگر قرار باشد شرکتی ازین فناوری برای اولین بار استفاده کند به احتمال خیلی زیاد سامسونگ است.

انتهای پیام/

دوربین سلفی گوشی بعدی سامسونگ زیر صفحه نمایش قرار دارد

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استایل ناهماهنگ الناز شاکردوست در اکران فیلم «بی‌بدن»