تصاویر رندر شده از گوشی وان پلاس 8 پرو همراه با انبوهی از ویژگی‌های سخت افزاری آن فاش شد


تصاویر رندر شده از گوشی وان پلاس 8 پرو همراه با انبوهی از ویژگی‌های سخت افزاری آن فاش شد

درست دو هفته پس از انتشار نخستین تصاویر رندر شده از گوشی وان پلاس 8، امروز گزارش جدید دیگری در مورد نسخه قدرتمندتر از آن یعنی وان پلاس 8 پرو منتشر شد که آن هم با چند تصویر رندر شده همراه است. به لطف این تصاویر و اطلاعات موجود در این گزارش، می‌توان به خوبی با ویژگی‌ها و قابلیت‌های نسل بعدی از گوشی‌های پرچمدار شرکت وان پلاس آشنا شد. در ادامه با...

درست دو هفته پس از انتشار نخستین تصاویر رندر شده از گوشی وان پلاس 8، امروز گزارش جدید دیگری در مورد نسخه قدرتمندتر از آن یعنی وان پلاس 8 پرو منتشر شد که آن هم با چند تصویر رندر شده همراه است. به لطف این تصاویر و اطلاعات موجود در این گزارش، می‌توان به خوبی با ویژگی‌ها و قابلیت‌های نسل بعدی از گوشی‌های پرچمدار شرکت وان پلاس آشنا شد. در ادامه با جزییات بیشتر از این خبر همراه خواهید بود.

سایت 91Mobiles، امروز گزارشی را منتشر کرد که می‌توان در آن با جزییات کاملی از گوشی‌ وان پلاس 8 پرو آشنا شد. در این گزارش همچنین چند تصویر رندر شده از این گوشی دیده می‌شود که تمامی ویژگی‌های ظاهری آن را هم فاش می‌کند.

تصاویر رندر شده از گوشی وان پلاس 8 پرو همراه با انبوهی از ویژگی‌های سخت افزاری آن فاش شد

عرضه گوشی وان پلاس 7 پرو سبب شد که توجه کاربران به محصولات تولید شده توسط این شرکت بیشتر شود؛ چرا که این گوشی علاوه بر ویژگی‌های سخت افزاری عالی، دارای یک نمایشگر تمام صفحه نیز بود. به منظور دست‌یابی به این نمایشگر، وان پلاس مجبور شده بود از دوربین‌های بیرون جهنده استفاده کند. دوربین‌هایی که سبب می‌شود هزینه تولید یک گوشی هوشمند به میزان قابل توجهی افزایش پیدا کند و همچنین فضای در دسترس به منظور استفاده از یک باتری با ظرفیت بالاتر محدود شود.

با توجه به اینکه وان پلاس به عنوان یک تولید کننده گوشی‌های ارزان قیمت شناخته می‌شود استفاده از این ماژول‌های دوربین ایده خوبی برای تولید نسل بعدی از محصولات او نیست. به همین دلیل، این شرکت در نظر دارد در گوشی‌های نسل بعدی خود از بریدگی‌های موسوم به Punch-Hole استفاده کند که شباهت زیادی به نمایشگرهای Infinity-O سامسونگ دارد. سامسونگ پیش از این از نمایشگرهای Infinity-O در گوشی گلکسی اس 10 خود استفاده کرده است.

تصاویر رندر شده از گوشی وان پلاس 8 پرو همراه با انبوهی از ویژگی‌های سخت افزاری آن فاش شد

این گزارش جدید همچنین نشان می‌دهد که گوشی وان پلاس 8 پرو دارای نمایشگر Fluid AMOLED با نرخ بروزرسانی 90 هرتزی است و از حاشیه‌هایی باریک در اطراف نمایشگر بهره می‌برد. همچنین به نظر می‌رسد که حاشیه‌های حاضر در بالا و پایین نمایشگر در این گوشی جدید هم اندازه با یکدیگر طراحی شده‌اند. این گزارش اعلام کرده است که ابعاد نمایشگر این گوشی قرار است از 6.67 به 6.65 کاهش پیدا کند. ضخامت گوشی وان پلاس 8 پرو نیز قرار است با دو گوشی وان پلاس 7T Pro و وان پلاس 7 یکسان و در حدود 8.8 میلی متر باشد.

تصاویر رندر شده از گوشی وان پلاس 8 پرو همچنین نشان می‌دهد که شرکت سازنده بازهم قرار است از ساختار خطی برای قرارگیری سنسورهای دوربین اصلی استفاده کند. در حالی که دوربین گوشی 7T دارای ساختاری دایره‌ای شکل بود، وان پلاس تصمیم گرفت گوشی 7T Pro را با دوربین اصلی خطی شکل عرضه کند. اکنون به نظر می‌رسد این ساختار قرار است برای دوربین چهارگانه گوشی وان پلاس 8 پرو نیز حفظ شود.

تصاویر رندر شده از گوشی وان پلاس 8 پرو همراه با انبوهی از ویژگی‌های سخت افزاری آن فاش شد

در قیاس با دوربین گوشی 7T Pro، این گوشی جدید یک سنسور Time-of-Flight را هم در خود جای داده است که به آن کمک می‌کند در تولید مضامین مبتنی بر فناوری واقعیت افزوده و همچنین ثبت تصاویر پرتره قدرتمندتر عمل کند. به لطف این دوربین چهارگانه انتظار می‌رود عملکرد گوشی وان پلاس 8 پرو در این بخش با عملکرد گوشی‌های قدرتمندی نظیر گلکسی نوت 10 پلاس و P30 Pro قابل قیاس باشد. انتظار می‌رود سنسورهای حاضر در این دوربین چهارگانه نیز قدرتمندتر از قبل باشند و از سیستم فوکوس خودکار لیزری نیز بهره ببرند.

گوشی 7T Pro از یک باتری با ظرفیت 4085 میلی آمپر ساعتی بهره می‌برد و انتظار می‌رود گوشی وان پلاس 8 پرو حداقل همین باتری را در اختیار کاربران خود قرار دهد. پردازنده اسنپدراگون 865، حداقل هشت گیگابایت حافظه رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی، شارژرهای قدرتمند و سریع Warp Charge 30T، قابلیت شارژ بی‌سیم و سیستم عامل اندروید 10 همراه با رابط کاربری Oxygen OS، دیگر ویژگی‌هایی این گوشی هوشمند است که این گزارش نیز به آن اشاره کرده است.

ممکن است مشابه با نسخه استاندارد از گوشی‌های وان پلاس 8، این گوشی جدید نیز به ارتباط 5G مجهز باشد اما هنوز این موضوع تایید نشده است. وان پلاس معمولاً هرساله اولین گوشی پرچمدار خود را در ماه می معرفی می‌کند؛ اما با توجه به انتشار این حجم از تصاویر و اطلاعات به نظر می‌رسد این شرکت در نظر دارد در سال 2020 میلادی راهکار جدیدی را برای معرفی محصولات جدید خود در پیش بگیرد. ممکن است این راهکار سبب شود که وان پلاس رقابت بهتری را با شرکت‌های رقیب خود صورت دهد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال روزانه پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403