خطراتی که می‌تواند ایمان را نابود کند/ بهره‌مندی از دعای امام زمان(عج)


خطراتی که می‌تواند ایمان را نابود کند/ بهره‌مندی از دعای امام زمان(عج)

شفقنا – شبستان نوشت: حجت‌الاسلام کاشانی گفت: قبل از تزکیه در امور اخلاقی و رفتاری باید در اموال تزکیه شوید، اگر در زمینه اموال به تزکیه رسیدید امام زمان(عج) برای شما دعا کرده و شما به آرامش می‌رسید. حجت‌الاسلام کاشانی به مناسبت ایام ماه صفر در مسجد جامع غدیر به سخنرانی پرداخت و گفت:‌ در کربلا دو گروه از قاتلان امام […]

خطراتی که می‌تواند ایمان را نابود کند/ بهره‌مندی از دعای امام زمان(عج)

شفقنا – شبستان نوشت: حجت‌الاسلام کاشانی گفت: قبل از تزکیه در امور اخلاقی و رفتاری باید در اموال تزکیه شوید، اگر در زمینه اموال به تزکیه رسیدید امام زمان(عج) برای شما دعا کرده و شما به آرامش می‌رسید.

حجت‌الاسلام کاشانی به مناسبت ایام ماه صفر در مسجد جامع غدیر به سخنرانی پرداخت و گفت:‌ در کربلا دو گروه از قاتلان امام حسین(ع) بودند گروهی حضرت را خارج شده از دین می‌دانستند اما گروهی صرفا به طمع مال آمده بودند.

این استاد حوزه علمیه با استناد به روایتی از امام صادق(ع) تصریح کرد: برخی را دنیا چنان فریب داده بود با اینکه می‌دانستند امام حسین(ع) فرزند پیامبر(ص) است او را به بهای دریافت بهای اندکی از دنیا شهید کردند.

وی افزود: کسانی که دنبال مال حرام باشند کار آنها به قتل یا امام کشی می‌کشد، در جامعه‌ای که میلیون‌ها چک برگشتی وجود داشته باشد استعداد امام کشی فراهم می‌شود.

حجت‌الاسلام کاشانی با بیان اینکه از جمله خطراتی که می‌تواند ایمان و ولایت را نابود کند تعلقات مادی است، ابراز کرد: برخی از ائمه معصومین(ع) با مبالغی بسیار کم توسط امامزادگان و شیعیان کشته شدند.

وی با بیان اینکه از همه بنی‌هاشم تنها ۱۷ تن از آنها در کربلا برای یاری امام حسین(ع) حاضر شدند و بقیه حضرت(ع) را بایکوت کردند، گفت: برخی از همین امامزادگان برای تعلقات مادی علیه امام سجاد(ع) جسارت و بی‌ادبی کردند که موقوفات و سهم امام را از ایشان بگیرند.

این استاد حوزه علمیه افزود: وقتی چشم مردم دنبال حرام باشد حتی در قبال کشتن امام حسین(ع) هم خود را به نفهمی می‌زنند.

حجت‌الاسلام کاشانی اظهار کرد: از مهمترین ویژگی‌های کربلا این است که برخی از طرفداران امام حسین(ع) به علت ترس مالی حضرت(ع) را تنها گذاشتند، اگر در جامعه ما نیز به علت تعلقات مادی حق‌الناس برای مردم اهمیت نداشته باشد اتفاقات بدی رخ می‌دهد.

وی با استناد به آیات قرآن کریم مبنی بر اینکه پیامبر(ص) باید از مسلمانان وجوهات شرعی آنها را دریافت می‌کردند که پاک شوند و در قبال آن پیامبر(ص) برای آنها دعا می‌کردند که به آرامش برسند، گفت: امروز هم هر کس وجوهات شرعی خود همچون خمس، زکات و صدقات را پرداخت کند امام زمان(عج) برای او دعا می‌کند این رمز آرامش زندگی بشر است.

این استاد حوزه علمیه افزود: قبل از تزکیه در امری اخلاقی و رفتاری باید در اموال تزکیه شوید، اگر در زمینه اموال به تزکیه رسیدید امام زمان(عج) برای شما دعا کرده و شما به آرامش می‌رسید.

حجت‌الاسلام کاشانی با تاکید بر اینکه هر جامعه به حلال و حرام خود توجه نکند استعداد آدم‌کشی و حتی امام کشی را پیدا می‌کند، ابراز کرد: کسی که نمی‌تواند خمس و زکات بدهد باید خود را درمان کند زیرا ممکن است در بسیاری از موارد دیگر مقابل امام از تعلقات مادی چشم‌پوشی نکند.

وی با بیان اینکه تعلق مادی به حدی خطرناک است که هیچ حد و مرزی ندارد، خاطرنشان کرد: اگر مردم کوفه تعلق مادی نداشتند حادثه کربلا رخ نمی‌داد برخی امام حسین(ع) را به پشیزی از دنیا فروختند که اگر می‌دانستند امام حسین(ع) کیست به بالاتر از ملک ری هم ایشان را نمی‌فروختند.

انتهای پیام

fa.shafaqna.com

شفقنا در شبکه های اجتماعی: توییتر | اینستاگرام | تلگرام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر لطف حق به صورت داستان + متن شعر