بازتابهای توافق حاصله بین ترکیه و آمریکا


آنتونیو گوترش در رابطه با توافق حاصله بین ترکیه و آمریکا در مورد وضعیت شمال شرقی سوریه گفت : از هر نوع تلاش برای حراست از غیر نظامیان و کاهش تنش استقبال می کنیم

آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل متحد در رابطه با توافق حاصله بین ترکیه و ایالات متحد آمریکا در مورد وضعیت شمال شرقی سوریه گفت : از هر نوع تلاش برای حراست از غیر نظامیان و کاهش تنش استقبال می کنیم.

ارسین تاتار نخست وزیر جمهوری ترک قبرس شمالی نیز در رابطه با توافق حاصله گفت : هیچ شکی نیست که ترکیه با موضع قاطعانه خود به این مرحله رسیده است. آرزوی مان پاکسازی منطقه از سازمانهای تروریستی و حفظ امنیت ترکیه عزیزمان است.

قدرت اوزرسای معاون نخست وزیر جمهوری ترک قبرس شمالی و وزیر امور خارجه این کشور نیز از حساب توئیتر خود چنین نوشت : موضع قاطعانه ترکیه به نتیجه رسید، صلح در منطقه با پیروی از یک موضع پیش گیرنده برقرار شد. منبعد باید عمل به تعهدات را باید پیگیری کرد. با آرزوی موفقیت.

از سوی دیگر در پی امضای قرار داد ، جیمز ریچ سناتور جمهوریخواه در آمریکا اعلام کرد همه باید از نقطه حاصله راضی و ممنون باشند.

مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه دیروز در پی دیدار هیئت آمریکایی به ریاست مایک پنس معاون وزیر امور خارجه این کشور با مقامات کشورمان در آنکارا اعلام کرد که عملیات نظامی چشمه صلح در شرق فرات برای مدت 5 روز متوقف خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ترکیه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پایان ماجراجویی آمریکا در آفریقا