راهپیمایی اربعین به کابوس دشمنان تبدیل شده است


راهپیمایی اربعین به کابوس دشمنان تبدیل شده است

تهران-ایرنا- خطیب نمازجمعه تهران راهپیمایی اربعین را صف بندی در برابر دشمنان عنوان کرد و گفت: وقتی 30 میلیون نفر با فریاد لیبک به حسین در راهپیمایی عشق قرار می‌گیرند، این راهپیمایی پشت مستکبرین را می‌لرزاند. راهپیمایی اربعین به کابوس دشمنان تبدیل شده است.

«حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجواد حاج علی اکبری» ظهر امروز در خطبه دوم نماز جمعه این هفته تهران گفت: از نشانه‌های تقوا شکر نعمت الهی است و چه نعمتی بالاتر از اربعین که باید خدا را بابت این شکر سپاسگذار باشیم. از جمله شکر این نعمت، حضور در راهپیمایی و خدمتگذاری برای زائران و تبیین منطق اربعین است.

وی با تاکید بر تبیین معنوی و جنبه خودسازی اربعین اظهار داشت: اربعین یک شتاب‌دهنده غیرقابل تصور در عصر دشوار و سراسر جنبه‌های شیطانی است. جذبه اربعین حسینی و قرار گرفتن در خیل عاشقان و حرکت در این پیاده‌روی برای کسی که می‌خواهد از نظر معنوی رشد کند، یک مطهر و شست‌وشو دهنده متفاوت است. انسان در این سلوک خود را در می‌یابد و ماجرای حسینی را بهتر درک می‌کند.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه سراسر کشور ادامه داد: این راهپیمایی از نظر سازندگی شبیه به دفاع مقدس است به ویژه در کنار مومنان، خوبان و صالحان و خیل عظیمی که در کنار دیگران در حال حرکت هستند. این راهپیمایی در جمع خوبان در این مسیر پیاده، صبر، مقاومت، تقویت روحیه استقامت و... را به همراه دارد و به تقویت بنیه معنوی و سلوکی منجر می‌شود.

راهپیمایی اربعین یک صف‌بندی در برابر دشمنان است

حاج علی اکبری اربعین را یک دستگاه تربیتی در عصر حاضر دانست و تصریح کرد: آنچه در این راهپیمایی رخ داد، یک سرمایه اجتماعی بزرگ و کلان را برای جامعه مسلمان و ارادتمندان اهل بیت فراهم می‌کند. این ویژگی ممتاز راهپیمایی است. تقویت هویت مشترک و کمرنگ کردن هویت‌های قومی موجب می‌شود خرده فرهنگ‌ها در این دریا ذوب شود و اخوت ایمانی را به همراه دارد.

وی با بیان اینکه در این راهپیمایی اخوت ایمانی را درک می‌کند و تجربه زندگی در بهشت را در این اردو افراد احساس می‌کند، خاطرنشان کرد: در این راهپیمایی، عشق و محبت، صمیمت، سلام، امنیت و... به صورت عاشقانه مبادله می‌شود. موکب هر کسی موکب همه، خانه هر کسی خانه همه و جیب هر کسی جیب همه است. این سرمایه بزرگی است که به محیط بزرگ اسلامی ترزیق می‌شود و پایه جامعه اسلامی را تقویت می‌کند.

خطیب نمازجمعه این هفته تهران افزود: راهپیمایی اربعین یک صف‌بندی در برابر دشمنان است. در برابر قرار گرفتن دشمنان و مرزبندی با آنها است.وقتی ۳۰ میلیون نفر با فریاد لیبک به حسین در راهپیمایی عشق قرار می‌گیرند، پشت مستکبرین را می‌لرزاند. راهپیمایی اربعین به کابوس دشمنان تبدیل شده است. اغتشاشات قبل از اربعین و بایکوت خبری شما را می‌بینید.

اربعین یک شتاب‌دهنده فوق‌العاده در افول استکبار جهانی است

حاج علی اکبری با بیان اینکه از منظر تمدن‌سازی و تشکیل تمدن نوین اسلامی تعبیر رهبری این است که بسط معرفت حسینی که توسط اربعین انجام می‌شود یکی از زمینه‌سازهای آن آرمان بزرگ است، ابراز داشت: افول استکبار جهانی بشارت دیگری است. اربعین یک شتاب دهنده فوق‌العاده است. اگر جهان حسین (ع) را بشناسد و با محبت و معرفت حسینی آشنا شود، با آرمان مهدوی گره می‌خورد. در واقع لبیک یا حسین (ع)، لبیک با حسین زمان یعنی لیبک با مهدی (عج) است.

وی با بیان اینکه قدرت اربعین است که همه را جمع می‌کند، عنوان کرد: منطق اربعین اسلام را پیروز خواهد کرد. منطق اربعین منطق مقاومت، منطق امید صادق، منطق ایستادگی خستگی ناپذیر و نداشتن بن بست، منطق فتح همه جانبه، منطق مرزبندی با دشمن، منطق نترسیدن و منطق مهرورزی عاشقانه با انسان‌ها به ویژه مومنان است. این منطق ما را در خودسازی و تمدن‌سازی موفق می‌کند.

امام جمعه موقت تهران با قدردانی از ستاد اربعین یادآور شد: این ستاد نظم‌دهی، ورود و خروج و رفت و آمدها را تسهیل کرد. این ستاد سرمایه‌گذاری است. ما از مردم شهرهای مرزی تشکر می‌کنیم. جامعه باید از زائران امام حسین (ع) پذیرایی کند. هزاران زائر از ایران عبور می‌کند و ما باید به فکر راهکارهای جدیدی باشیم. هنرمندان باید با شعر و ادب، فیلم، سریال، پویانمایی و مستندسازی و هر کاری که می‌توانند، این لحظات را جاودانه کنند.

آموزش و پرورش اربعین را در متون درسی اضافه کند

حاج علی اکبری با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش اربعین را در متون درسی اضافه کند، بیان کرد: ما از میزبان عزیز در کشور دوست و عزیزمان، عراق که از زوار به ویژه زائران میلیونی ایران پذیرایی کردند، تشکر می‌کنیم.

وی در پایان از پاسداران امام زمان عصر (عج) بابت برهم ریختن شبکه عنکبوتی دشمنان تشکر کرد و خواستار تکمیل این اقدام شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه رهبری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم خطرناک و خونسردانه سرقت کابل های برق در خرمشهر / سارق جوان زمینگیر شد + عکس