خلاصه مطبوعات ترکیه، جمعه 18 اکتبر 2019


گلچینی از اخبار منتشره در روزنامه های امروز ترکیه

روزنامه یئنی شفق در خبری با تیتر "پاسخ اردوغان به ترامپ: با شکست تروریزم جان های بیشتری نجات خواهد یافت" می نویسد، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه به تویت دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا پاسخ داد. اردوغان گفت: "آقای رئیس جمهور، با شکست تروریزم که دشمن اصلی بشریت است، جان های بیشتری نجات داده خواهد شد. باور دارم که این تلاش مشترک تاثیر بسزایی بر صلح و ثبات منطقه ای خواهد داشت. " ترامپ روز گذشته در پی دیدار اردوغان و مایک پنس معاون رئیس جمهور آمریکا، در تویتر خود چنین نوشته بود: "اخبار خوبی از ترکیه داریم. متشکرم آقای اردوغان. در سایه شما جان میلیون ها نفر نجات خواهد یافت."

روزنامه وطن طی گزارشی با عنوان "چاووش اوغلو: عملیات به مدت 5 روز متوقف خواهد شد" می نویسد، مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه اعلام داشت که عملیات چشمه صلح که در شرق رود فرات در سوریه انجام میگردد را به مدت 5 روز متوقف خواهند کرد. چاووش اوغلو با تاکید بر اینکه این عمل یک آتش بس نمیباشد و تنها یک وقفه است، اعلام داشت که طی این 5 روز، سازمان تروریستی پ ی د که شاخه سازمان تروریستی پ ک ک در سوریه میباشد، از مرزهای ترکیه، سوریه و عراق، عقب نشینی خواهد کرد.

"بیانات خلوصی آکار وزیر دفاع ملی ترکیه" تیتر خبری است که در شماره امروز روزنامه حریت به چشم می خورد، در این خبر می خوانیم، حلوصی آکار وزیر دفاع ملی ترکیه دیروز طی سخنانی در پی بحضور پذیرفتن روبرت چارلز اوبراین مشاور امنیت ملی امریکا و هیئت همراه ایشان اظهار داشت، تغییر و تحول ناگهانی در منطقه، مسائلی را نیز بهمراه می آورد. گزارشاتی در رابطه با استفاده از سلاحهای شیمیایی از سوی سازمان تروریستی پ ک ک و مجرم شناختن نیروهای مسلح ترک در رابطه با این موضوع دریافت می گردد. همه می دانند که نیروهای مسلح ترکیه صاحب سلاح شیمیایی نمی باشد. علاوه براین گفته می شود که حملات سازمان تروریستی علیه غیرنظامیان موجب ادامه تهدید داعش خواهد شد.

روزنامه استار در خبری با تیتر "در دیدار کلیدی بین ترکیه و روسیه؛ توافق حاصل شد" می نویسد، ابراهیم کالین سخنگوی نهاد ریاست جمهوری ترکیه، روز گذشته با الکساندر لاورنتیف نماینده ویزه فدراسیون روسیه در امور سوریه و هیأت همراهش دیدار کرد. در این دیدار ضمن بررسی تحولات اخیر در سوریه، موضوعات استراتژیک ذیربط با عملات چشمه صلح، ادلب و منبج مذاکره گردید. همچنین در رابطه با جلوگیری از تهدید تمامیت ارضی سوریه از سوی سازمانهای تروریستی به توافق رسیده شد.

و "ضربه سنگین به سازمان یابی زمستانی پ ک ک" عنوان گزارشی است که روزنامه صباح به اطلاع خوانندگانش رسانده است. بر اساس این خبر، در اطلاعیه منتشره از وزارت کشور ترکیه اطلاعاتی در رابطه با عملیات ضد تروریستی علیه سازمان تروریستی و تجزیه طلب پ ک ک ارائه شد. در عملیات پاییزی-زمستانی علیه سازمان تروریستی و تجزیه طلب پ ک ک 118 تروریست از پای درآورده شد. همچنین در این عملیات شمار زیادی غار، لانه و پناهگاه متعلق به تروریست ها با خاک یکسان شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ترکیه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان