صحبت ها ترامپ بعد از آتش بس: گاهی می گذاریم مثل دو تا بچه با هم دعوا کنند و بعد جدایشان می کنیم/ داعشی ها را دوباره دستگیر می کنیم


صحبت ها ترامپ بعد از آتش بس: گاهی می گذاریم مثل دو تا بچه با هم دعوا کنند و بعد جدایشان می کنیم/ داعشی ها را دوباره دستگیر می کنیم

شفقنا- ترامپ: گاهی می خواهند مثل دو تا بچه با هم دعوا کنند. کردها و ترکیه چند روزی با هم جنگیدند و بعد ما رفتیم و گفتیم حالا دیگر بس است، آتش بس می خواهیم. به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از خبرگزاری هیل، ترامپ که در جمع هوادارنش سخن می گفت، مدعی شد: کردها و ترک ها هر […]

صحبت ها ترامپ بعد از آتش بس: گاهی می گذاریم مثل دو تا بچه با هم دعوا کنند و بعد جدایشان می کنیم/ داعشی ها را دوباره دستگیر می کنیمDonald Trump. Top 20 Celebrity Facts

شفقنا- ترامپ: گاهی می خواهند مثل دو تا بچه با هم دعوا کنند. کردها و ترکیه چند روزی با هم جنگیدند و بعد ما رفتیم و گفتیم حالا دیگر بس است، آتش بس می خواهیم.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از خبرگزاری هیل، ترامپ که در جمع هوادارنش سخن می گفت، مدعی شد: کردها و ترک ها هر دو دوست ما هستند . ترکیه متحد ما در ناتو است و کردها در مبارزه با داعش همراه ما بوده اند .

ترامپ گفت: رئیس جمهور ترکیه اردوغان یک آقا (جنتلمن) است، او حرف ما را فهمید اما این تصمیم بدون عشق هرگز اتفاق نمی افتاد.
بنابراین گزارش، طی توافق بین ایالات متحده و ترکیه، آتش بس ۱۲۰ ساعته یا پنج روزه در شمال سوریه برقرار می شود. در این مدت ، نیروهای کرد باید از “منطقه امن” مورد نظر اردوغان خارج شوند. در عوض ، ترامپ هم گفت که تحریم های اقتصادی ترکیه را لغو می کند.
ترامپ همچنین قول داده که عاملان داعش و خانواده های آنها در جریان جنگ بین ترکیه و کردها فرار کرده اند را مجددا دستگیر کند و بر گرداند.
وی افزود: ما قصد داریم داعش را قفل شده نگه داریم و ما می خواهیم تعداد بیشتری از آنها را پیدا کنیم.
به گفته ترامپ، وقتی ترکیه خوشحال است، کردها خوشحال خواهند شد و داعش ناخوشایند خواهد بود.
لازم به ذکر است، نانسی پلوسی و رهبر اقلیت مجلس سنا گفتند که ترامپ در این ماجرا مردود است و این آتش بس خوبی نیست.
آنها همچنین تصمیم ترامپ برای لغو تحریم ها علیه ترکیه را لطمه جدی به اعتبار سیاست خارجی آمریکا دانستند و ادامه دادند: لغو تحریم ها آمریکا را تضعیف می کند و برای متحدین و مخالفان ما پیام خطرناکی دارد چرا که نمی توانند به ما اعتماد کنند.

ترامپ در پاسخ به سوال یک خبرنگار مبنی براینکه آیا فکر می کنید با این اوصاف باز هم اردوغان در ماه آینده به کاخ سفید سفر کند؟ می گوید : بله راه حسابی باز است. می خواهم بگم که او حتما خواهد آمد.

اصل خبر را در هیل ببینید.

انتهای پیام

fa.shafaqna.com

شفقنا در شبکه های اجتماعی: توییتر | اینستاگرام | تلگرام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گیتی آذرپی درگذشت