بازارهای طلا فروشی در تهران


بازار تاریخی و بزرگ تهران از قدیم الایام بخش وسیعی از آن مختص صنف طلا و جواهر بوده است و از نظر وسعت و تعداد مغازه های آن شکی نیست که بزرگترین مرکز خرید و فروش طلاو جواهر در ایران است . از مزیت‌های این منطقه می‌توان به حضور بیشتر طلاسازها و طلا فروشی‌های با […] نوشته بازارهای طلا فروشی در تهران اولین بار در جامع ترین پایگاه معرفی جاهای دیدنی...

بازار تاریخی و بزرگ تهران از قدیم الایام بخش وسیعی از آن مختص صنف طلا و جواهر بوده است و از نظر وسعت و تعداد مغازه های آن شکی نیست که بزرگترین مرکز خرید و فروش طلاو جواهر در ایران است . از مزیت‌های این منطقه می‌توان به حضور بیشتر طلاسازها و طلا فروشی‌های با سابقه و صاحب سبک در این صنف اشاره کرد. به جز افراد مرتبط و همکاران صنف طلا مثل بنکداران و توزیع‌کنندگان و ریخته‌گران طلا، واحد‌هایی که در قسمت ساخت و فروش طلاوجواهر هستند هم کم نیست.از فواید دیگر این بازار بزرگ فروش و ساخت طلا و جواهر با اجرتی کمتر از بقیه جاهای تهران است اما این منطقه بدلیل ازدحام بالایی که دارد مشکلات مرتبط با این حرفه را نیز دارد .

بازارهای طلا فروشی در تهران

از دیگر مراکز معروف خرید و فروش طلا و جواهر در تهران مرکز خرید قائم است در این مرکز بیش از ۱۰۰ باب گالری طلا و جواهر وجود دارد و در تجریش به عنوان یکی از قطب‌های طلا و جواهر شناخته شده است که دلیل این شناخت مردم ۱۵سال سابقه تاسیس و فعالیت آن است.از مزیت‌های مرکز خرید قائم، نزدیکی مکان اتحادیه طلا و جواهر شمیران به پاساژ است و اتحادیه، مستقیم از نظر کیفیت محصولات و قیمت‌گذاری، تمام واحدها را تحت پوشش قرار می‌دهند و مشتریان برای اطمینان بیشتر یا کسب اطلاعات بیشتر در مورد طلا یا کسبه پاساژ می‌توانند به دفتر اتحادیه شمیران، جنب پاساژ قائم مراجعه کنند. محصولات گالری‌های پاساژ قائم بسیار متنوع بوده و مطابق با سبک کارهای روز ایتالیا و ترکیه بوده و باب طبع تمامی علاقه‌مندان به طلاست. ‌

در محدوده غرب تهران از مراکز خرید طلاو جواهر می توان به بورس طلا در طبقه سوم این پاساژ اشاره کرد در مرکز خرید طلای میلاد نور با توجه به واقع بودن بورس طلا در طبقه سوم، جریان خرید مشتریان دور از دید افراد مشکوک است و همچنین تجهیز پاساژ به دوربین‌های مداربسته و ‌نگهبان‌های آموزش‌دیده، فضای آرام و امنی را برای اطمینان خاطر مشتریان ایجاد کرده است.

بازارهای طلا فروشی در تهران

در منطقه اقدسیه ۳ پاساژ صدف، مجتمع تجاری اقدسیه و صاحبقرانیه شناخته شده هستند که در این بین، پاساژ صدف با قدمت ۲۰ ساله‌ای که دارد، برای هر علاقه‌مند به طلا آشناست. ‌این ۳ پاساژ با حضور بیش از ۴۰گالری برجسته پذیرای تمام مشتریان و بازدیدکنندگان هستند. محصولات گالری‌های این منطقه هم از جدید‌ترین و لوکس‌ترین محصولات موجود در تهران است که طبق آخرین ژورنال‌های روز دنیا ساخته و در اختیار علاقه‌مندان قرار داده می‌شود.

از دیگر مراکز خرید و فروش طلا در شمال تهران می توان به بازار طلای میرداماد اشاره کرد که فقط به یک پاساژ ختم نمی‌شود؛ حوالی میدان مادر و خیابان شاه‌نظری بیش از ۵۰ واحد صنفی طلا مشغول به فعالیت هستند که تعدادی از آن‌ها در پاساژهای بزرگی مانند پاساژ گنجینه محسنی‌، پاساژ مادر‌‌، میرداماد‌، مریم و چند پاساژ دیگر و تعدادی هم خارج از پاساژ پذیرای علاقه‌مندان به طلا هستند.

بازارهای طلا فروشی در تهران

خیابان گاندی زمانی مرکز فروش جدید‌ترین و لوکس‌ترین جواهرات در تهران بود و همیشه مملو از جمع علاقه‌مندان به خرید طلا بود اما امروزه به‌دلیل شکل‌گیری بورس پارچه در آن احداث شده، هر روز از تعداد مشتریان و بازدید‌کنندگان مرکز گاندی کم می‌شود.
به همین دلیل گاندی دیگر یک بورس تخصصی برای علاقه‌مندان به طلا و جواهر نیست و قانون پارک ممنوع خیابان گاندی و ازدیاد ترافیک هم مزید بر علت شده تا خیلی از گالری‌ها هم از خیابان گاندی نقل مکان کنند.

منطقه کریمخان هم به غیر از پاساژ نگین خیلی از فعالان و گالری‌دارهای طلا را در خارج از پاساژها دارد ‌اما مجتمع نگین هم با قدمت ۲۵ ساله در قلب کریمخان با بیش از ۱۰۰ گالری حرف اول را می‌زند. ‌منطقه کریمخان نزدیک به ۳۰۰ فعال صنف طلا را در قسمت‌های فروش طلاوجواهر و سکه، ساخت طلا و مخراج کاری در خود جای داده است و از نظر قدمت و وسعت در صنف طلا یکی از قطب‌های ایران است. از مزیت‌های کریمخان می‌توان به متنوع‌بودن محصولات با سطح کیفی بالا اشاره کرد اما ایراداتی که به این منطقه وارد است تنها به بحث ترافیک و مشکل پارکینگ مختص نمی‌شود بلکه طرح ترافیک شهر تهران نیز دسترسی به این منطقه را برای علاقه‌مندان به خرید طلا سخت‌تر کرده است ‌ولی این مشکلات هنوز مردم ساکن تهران را مجاب نکرده که بازار طلای کریمخان را فراموش کنند.

بازارهای طلا فروشی در تهران

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تالاب‌ های چهارمحال‌ و بختیاری از جاذبه های گردشگری در نوروز + عکس