حضور میلیون ها زائر در آستان مقدس عسکری(ع)


حضور میلیون ها زائر در آستان مقدس عسکری(ع)

آستان مقدس عسکری از حضور میلیون ها زائر از آغاز ماه صفر تاکنون در این آستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الفرات نیوز، آستان مقدس عسکریه از روز اول ماه صفر شاهد حضور میلیون زائر از داخل و خارج عراق برای تجدید عهد با صاحب زمان(عجل الله فرجه شریف) به مناسبت سالروز اربعین امام حسین (علیه السلام) است، این زائران تحت تدابیر شدید امنیتی وارد این آستان مقدس در سامراء شدند.

آستان مقدس عسکریه در بیانیه ای اعلام کرد: بخش میهمانپذیری این آستان بیش از دو میلیون و 200 هزار وعده غذایی در دهه اول ماه صفر بین زائران توزیع کرده است. توزیع این وعده های غذایی روزانه تا اواخر شب ادامه دارد. همچنین بیش از پنج ورودی برای توزیع وعده های غذایی، چای و آب آشامیدنی فراهم شده است.

در این بیانیه آمده است: این آستان با مسئولان موکب ها برای خدمت رسانی به زائران و ارایه خدمات متنوع هماهنگ است.

در همین حال، بخش خدمات این آستان از آمادگی کامل نیروهای خدماتی خود برای آماده سازی مکان های توزیع نوشیدنی، توزیع پتو، تخصیص مکان های استراحت زائران، نمازخانه،آماده سازی سایبان خبرداد و اعلام کرد: هیئت های داوطلب نیز برای خدمت رسانی به زائران هنگام ازدحام میلیونی حضور خواهند داشت.

بخش حفظ نظم این آستان نیز اعلام کرد: امنیت جاده ها و راه ها برای حرکت زائران به سمت این حرم مقدس با هماهنگی فرماندهی عملیات سامراء و طرف های امنیتی تامین شده است.

همچنین بخش امور بانوان، برنامه ویژه ای را برای بانوان آماده است و راههای منتهی به مقام غیبت و رواق امام هادی(علیه السلام) را تجهیز کرده اند.

بخش امور دینی آستان مقدس عسکریه، برنامه های دینی متعددی را به زائران ارایه می دهد که طرح تبلیغی، طرح «درست بخوان»، برپایی نمازهای روزانه در مکان های مختلف حرم، برپایی مجالس حسینی در صحن مطهر عکسری از جمله این برنامه هاست.

پایان پیام/44

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...