کانون‌های مساجد بازوی پرتوان در مقابله با تهاجم فرهنگی هستند/ حضور جهادی اعضای کانون‌های مساجد در خدمت‌رسانی به زائران اربعین


کانون‌های مساجد بازوی پرتوان در مقابله با تهاجم فرهنگی هستند/ حضور جهادی اعضای کانون‌های مساجد در خدمت‌رسانی به  زائران اربعین

حجت‌الاسلام نوچمنی گفت: حضور جهادی اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در کنار مردم در حوادثی مانند سیل و زمین‌لرزه یا شرکت وسیع در خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی، نشان‌دهنده پویایی این نهاد است.

حجت ‌الاسلام«قاسمعلی نوچمنی» در گفت ‌و ‌گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون ‌های مساجد خبرگزاری شبستان با بیان اینکه مخاطب محور بودن برنامه های کانون ‌های فرهنگی هنری مساجد از عوامل موفقیت این نهاد است، بیان کرد: هر نهاد و مجموعه ای اگر در برنامه ریزی خود به سلائق و نیازهای مخاطبات مختلف توجهی نداشته باشد موفق نخواهد بود.

این استاد حوزه علمیه افزود: کانون ‌های فرهنگی هنری به دلیل شناسایی دقیق اولویت ها و نیازهای مخاطبان مختلف توانسته در جذب آنان به مساجد و شکل گیری شخصیت دینی و انقلابی افراد بسیار موفق باشد و این واقعیت الگوی خوبی برای سایر نهادهای مردمی و فرهنگی کشورمان است.

وی در ادامه با اشاره به دغدغه مقام معظم رهبری درباره شدت یافتن جنگ نرم دشمن طی دهه اخیر، اظهار کرد: کانون ‌های فرهنگی هنری بازوی پرتوان مساجد در مقابله با تهاجم فرهنگی هستند و توانسته اند با به کارگیری ابزارهای نوین تبلیغی در مقابله با دشمنان موفق باشند.

نوچمنی توفیق کانون های فرهنگی هنری در اجرای طرح ها و برنامه های متنوع در حوزه اربعین، سرود و غنی سازی اوقات فراغت را مورد اشاره قرار داد و تاکید کرد: اکنون همه دستگاه های کشور به این نتیجه رسیده اند که در اجرای برنامه های فرهنگی خود در سراسر کشور باید از ظرفیت این کانون ها استفاده کنند.

وی تقویت روحیه انقلابی و گسترش فرهنگ ایثار و مقاومت را دستاورد مهم دیگر کانون های فرهنگی هنری دانست و گفت: حضور جهادی اعضای این کانون ها در کنار مردم در حوادثی مانند سیل و زمین لرزه یا شرکت وسیع در خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی، نشان دهنده پویایی این نهاد است.

این استاد حوزه علمیه به فعالیت هسته های پژوهشی و هیات های اندیشه ورز در کانون های فرهنگی هنری اشاره کرد و افزود: اجرای برنامه ها توسط این کانون ها در سایه فعالیت های علمی و پژوهشی و تاکید بر دانش افزایی و مهارت آموزی مستمر اعضا از عوامل مهم موفقیت این نهاد مسجدی است.

پایان پیام/397

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | تصاویری تلخ از انفجار مغازه عطرفروشی در ارومیه!