همزیستی مسجد و معبد ؛ نمونه هارمونی میان مذهبی در «کالیباری» هند


همزیستی مسجد و معبد ؛ نمونه هارمونی میان مذهبی در «کالیباری» هند

مسلمانان و اعضای جامعه «سناتن» که متشکل از هندوها است با برگزاری مناسک مذهبی صلح آمیز در مسجد و معبدی که هر دو در یک محوطه در منطقه «لامونیرهات»،نمونه منحصر به فردی از هارمونی میان جوامعی را به وجود آورده اند.

خبرگزاری شبستان،گروه مسجد و کانون های مساجد به نقل از « newagebd»،مسلمانان و اعضای جامعه «سناتن» که متشکل از هندوها است با برگزاری مناسک مذهبی صلح آمیز در مسجد و معبدی که هر دو در یک محوطه در منطقه «لامونیرهات»،نمونه منحصر به فردی از هارمونی میان جوامعی را به وجود آورده اند.

در حالی که هندوها در معبد،جشنواره مذهبی خود را بر پا می کنند،مسلمانان در مسجدی که در طرف دیگر همین محوطه قرار دارد،نمازهای یومیه خود را به جای می آورند.

به گفته مردم محلی و رهبران جوامع مسلمان و سناتن ،مسجد جامع و معبد مرکزی در یک محوطه در منطقه «کالیباری» ساخته شده اند.

آنها می گویند که وجود دو بنای مذهبی متعلق به دو مسلمانان و هندوها در یک محوطه نشان دهنده آزادی مذهبی مردمی است که در این منطقه زندگی می کنند و نوعی هارمونی میان جوامعی را برای خود به وجود آورده اند.

مسلمانان و هندوها مناسک مذهبی خود را با احترام به یکدیگر و زمان برگزاری هر یک از مناسک در یک محوطقه به جای می آوردند.

«شری سانکار تاکور»،رئیس معبد «لامونیرهات» در این باره می گوید: مشاهده صحنه این فعالیت های مذهبی منحصر به فرد مسلمانان و جامعه سناتن در مسجد و معبدی که در یک محوطه قرار دارند برای هر کسی خوشایند است.

رئیس مسجد جامع «پوران بازار» هم در این باره گفت: همزیستی مسالمت آمیز مسجد و معبد در یک فضا شاهدی بر هارمونی مذهبی و میان جوامعی برای چندین دهه است.

پایان پیام/7

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در