چراغ سبز شهرداری «کیپ تاون» / ساخت اولین مسجد در «خلیج گوردونز» قطعی شد


چراغ سبز شهرداری «کیپ تاون» / ساخت اولین مسجد در «خلیج گوردونز» قطعی شد

کمیته استیناف شهرداری «کیپ تاون»،پایتخت آفریقای جنوبی پس از کشمش های طولانی،برای پروژه ساخت اولین مسجد در «خلیج گوردونز» چراغ سبز نشان داد.

خبرگزاری شبستان،گروه مسجد و کانون های مساجد به نقل از «iono»،کمیته استیناف شهرداری «کیپ تاون»،پایتخت آفریقای جنوبی پس از کشمش های طولانی،برای پروژه ساخت اولین مسجد در «خلیج گوردونز» چراغ سبز نشان داد.

نامه اعلان نهایی از سوی این کمیته،مجوز آغاز کار بر روی زمینی که برای ساخت اولین مسجد در «خلیج گوردونز» خریداری شده است را صادر کرد.

در سال 2014 میلادی،جامعه اسلامی خلیج گوردونز زمینی را به مساحت 2700 متر مربع برای ساخت این مسجد خریداری کرد.

هزینه این زمین که اعضای مختلف جامعه اسلامی نه تنها در خلیج گوردونز بلکه در خارج از آن،تهیه کردند حدود 1.2 میلیون رند آفریقای جنوبی بود.

جامعه اسلامی «خلیج گوردونز» از سال 2014 میلادی در تلاش بود تا اولین مکان عبادت را برای مسلمانان این منطقه مهیا کند.]vhy sfc

شهروندان مسلمان ساکن در «خلیج گوردونز» ماه گذشته موفق شدندبعد از 5 سال موافقت مسئولان شهر را برای ساخت این مسجد جلب کنند اما تجدیدنظرهای بیشتر، یک بار دیگر این فرآیند را به تعویق انداخته بود تا اینکه کمیته استیناف شهرداری با نشان دادن چراغ سبز،کار ساخت این مسجد را یکسره کرد.

به گفته «قاسم پیر»،رئیس جامعه اسلامی «خلیج گوردونز» در حال حاضر 80 تا 100 خانواده مسلمان در ابن منطقه زندگی می کنند و به همین دلیل داشتن حداقل یک مکان رسمی برای برآورده کردن نیازهای مذهبی آن لازم و ضروری است.

پایان پیام/7

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی