«مطالعات تقریبی مذاهب اسلامی» در ایستگاه 50


«مطالعات تقریبی مذاهب اسلامی» در ایستگاه 50

پنجاهمین شماره از مجله علمی- ترویجی «مطالعات تقریبی مذاهب اسلامی» با مطالب و مقالاتی از پژوهشگران شیعه و اهل سنت چاپ و منتشر شد.

خبرگزاری شبستان، گروه اندیشه:جدیدترین شماره مجله «مطالعات تقریبی مذاهب اسلامی» که با درجه علمی ـ ترویجی از کمیسیون بررسی نشریات علمی کشور از سوی دانشگاه مذاهب اسلامی منتشر می شود و در پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) نیز نمایه شده، منتشر شد.

در شماره جدید(50) این مجله که به صورت فصلنامه منتشر می‌شود مقالاتی همچون؛

تصویرآفرینی های نهج البلاغه و تطبیق آن با تصاویر قرآنی و روایات نبوی(ص) (مورد پژوهی: تصاویر بصری)؛ از محمدرضا پیرچراغ، عبدالهادی فقهی زاده، تعارض جزئی میان خبر واحد عام و قیاس خاص در اصول فقه مذاهب اربعه از فرزاد پارسا، دیدگاه های شیخ طوسی در معناشناسی علم صرف و کارکرد آن در تفسیر التبیان (مطالعه موردی: اسم فاعل و صیغه مبالغه) از علی اسودی، ذبیحه اهل کتاب در آیات قرآن و روایات فریقین از وحید شاهنده و علی ملکی،گستره معنایی «رب» در قرآن کریم از مرتضی قاسمی حامد، سید محمد میرحسینی، مجتبی شیرانی به چاپ رسیده است.

همچنین مقالاتی دیگری از جمله: مطالعه تطبیقی حج نیروهای امنیتی و انتظامی مستقر در حج از منظر فقه مذاهب خمسه از ایوب شافعی پور، نگاهی به دو جریان اصلی سلفیه و امکان همزیستی آنها با دیگر مذاهب اسلامی از سید امیر موسوی

چکیده عربی و انگلیسی مقالات نیز در این شماره در صفحات پایانی آمده است.

پایان پیام/9

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی