ویزیت روزانه 2 هزار و 500 زائر ایرانی و خارجی در موکب «احمد بن موسی (ع)» کربلا


ویزیت روزانه 2 هزار و 500 زائر ایرانی و خارجی در موکب «احمد بن موسی (ع)» کربلا

ابراهیمی فرد با بیان اینکه در این موکب خدمات درمانی به ‌صورت رایگان به زائران خارجی و ایرانی ارائه می‌شود، گفت: روزانه یک هزار و 200 تا یک هزار و 500 در بخش آقایان و 800 تا یک هزار نفر در بخش بانوان در این موکب ویزیت می‌شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کربلای معلی، «محمد ابراهیمی‌فرد»، از فعالیت 40 کادر درمانی در موکب «احمد بن موسی (ع)» خبر داد و گفت: این افراد شامل پزشک، پرستار و متخصصان داخلی و طب اورژانس از بیمارستان‌های مختلف شیراز هستند.

مسئول کمیته بهداشت و درمان موکب «احمد بن موسی (ع)» افزود: در موکب «احمد بن موسی (ع)» خدمات درمانی شامل ویزیت، ارائه دارو، نوار قلب، تزریقات، پانسمان و غیره به صورت رایگان به تمام زائران اربعین اعم از ایرانی و خارجی ارائه می‌‌شود.

ابراهیمی‌فرد تاکید کرد: خدمات پزشکی در موکب «احمد بن موسی (ع)» تنها ویژه زائران مستقر در این موکب نیست بلکه از موکب‌های مختلف کربلا و حتی زائران عراقی و سایر کشورها هم به این بخش مراجعه می‌کنند.

وی با بیان اینکه درمانگاه عمومی موکب «احمد بن موسی (ع)» دارای 20 تخت است که 10 تخت در بخش بانوان و 10 تخت در بخش آقایان قرار دارد، گفت: خدمات پزشکی در موکب «احمد بن موسی (ع)» از 18 مهرماه آغاز شده است و تا یک روز بعد از اربعین ادامه خواهد داشت.

مسئول کمیته بهداشت و درمان موکب «احمد بن موسی (ع)» اظهارداشت: به صورت روزانه در بخش درمانگاه آقایان یک هزار و 200 تا یک هزار و 500 نفر و در درمانگاه بانوان 800 تا یک هزار نفر ویزیت می‌شوند.

وی با بیان اینکه عمده مشکلات زائران بیماری‌های گوارشی و سرماخوردگی است، به زائران اربعین توصیه کرد تا رعایت بهداشت فردی داشته و از خوردن غذاهای چرب و غذاهایی که نمی‌دانند منشأ آن چیست، پرهیز کنند.

پایان پیام/130

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بی پیکر