معرفی چند نمونه از سری مدل های رنگ مو


انواع رنگ موهای جذاب و جدید رنگ موهایی را می خواهیم معرفی کنیم که اضافه بر زیبایی میتواند صورت شما را جذاب کند . این افراد از حنا برای حنایی کردن موها، از روناس برای مشکی‌کردن و از دانه‌های قهوه برای قهوه‌ای کردن مو های خود بهره گیری می کردند. در این مطلب شما را با بعضی از رنگ مو های طبیعی که از گیاهان دارویی تهیه می شوند، آشنا می کنیم. رنگ...

معرفی چند نمونه از سری مدل های رنگ مو

انواع رنگ موهای جذاب و جدید

رنگ موهایی را می خواهیم معرفی کنیم که اضافه بر زیبایی میتواند صورت شما را جذاب کند .

این افراد از حنا برای حنایی کردن موها، از روناس برای مشکی‌کردن و از دانه‌های قهوه برای قهوه‌ای کردن مو های خود بهره گیری می کردند. در این مطلب شما را با بعضی از رنگ مو های طبیعی که از گیاهان دارویی تهیه می شوند، آشنا می کنیم.

رنگ موهایی که به راحتی در آشپزخانه شما تهیه میشوند و کاربردی موثر و سالم در حفظ شادابی و نشاط مو و تغییر رنگ آن‌ها دارد.

معرفی چند نمونه از سری مدل های رنگ مو

تست رنگ طبیعی بر موها

نکته‌ای که پیش از رنگ کردن موها با گیاهان طبیعی باید به آن دقت کرد این هست که همۀ وقت گذشته از رنگ کردن کل موها با گیاه دارویی مورد نظر، بهتر هست آن گیاه دارویی را روی بخش کوچکی از مو های‌تان امتحان کنید. برای این منظور کافی هست کمی از مو های سرتان را بچینید و روی آن رنگ مورد نظر را امتحان کنید.

در این حالت اگر از رنگ به دست آمده احساس رضایت داشتید آن را روی مو های‌تان بگذارید. برترین شرایط برای رنگ کردن موها با عصاره گیاهان طبیعی آن هست که در محیطی که به دمای بدن نزدیک هست و به‌اصطلاح ۳۷۷ درجه سانتی‌گراد دما دارد مو های خود را رنگ کنید. در این حالت نتیجه بهتری بعد از رنگ کردن موها به دست می آید.

رنگ بور با گیاه اسپرک

اگر در گروه افرادی قرار دارید که از رنگ‌های روشن لذت می برید و تصمیم دارید رنگ موی خود را به رنگ زرد یا بور در آورید برترین روش بهره گیری از گیاه اسپرک هست. گیاه اسپرک انواع مختلفی دارد که از میان آن‌ها تنها یک نوع برای رنگ آمیزی موی سر مناسب هست.

بنابراین هنگام تهیه این گیاه حتما به فروشنده پیشنهاد کنید که اسپرک برای رنگ مو نیاز دارید. برای تهیه عصاره اسپرک نیز لازم هست ۴ قاشق غذاخوری از آن را در ۳ لیوان آب بجوشانید و پس ازصاف کردن و سرد شدن آن را روی مو های خود ماساژ دهید. با ماساژ این عصاره روی مو های‌تان کم کم موها به رنگ زرد و پس از آن به رنگ بور در می آیند.

معرفی چند نمونه از سری مدل های رنگ مو

با موهای سفید چه کنیم؟

پیش از پیدایش رنگ‌های شیمیایی در دنیا تعداد زیادی از مردم از گیاهان دارویی گوناگون برای رنگ آمیزی مو های خود بهره گیری می کردند. امروزه نیز تعداد زیادی از درمانگران طب سنتی بهره گیری از این رنگ‌های طبیعی و گیاهی را در مقایسه با رنگ‌های شیمیایی که استعمال آن‌ها عوارض جانبی نیز به همراه دارد، پیشنهاد می کنند.

این درمانگران برای پوشاندن تار مو های سفید به مراجعان خود پیشنهاد می کنند ۲ قاشق غذاخوری تنباکو را با ۲ لیوان آب به‌مدت نیم ساعت بجوشانند و سپس مو های خود را با محلول خنک شده تنباکو ماساژ دهند تا تارهای موی سفید شده به رنگ مشکی در آیند.

مشکی پرکلاغی با روناس

اگر تمایل دارید مو های‌تان را به رنگ مشکی تیره یا به‌اصطلاح پرکلاغی در آورید، پیشنهاد می کنیم از محلول گیاه دارویی روناس بهره گیری کنید. این محلول می تواند در مدت زمان کوتاهی رنگی تیره و مشکی به تار موی شما ببخشد. برای تهیه این محلول کافی هست ۴ قاشق غذاخوری روناس را در ۳ لیوان آب بریزید و آن را روی حرارت قرار دهید تا بجوشد.

این محلول را پس از سرد شدن روی مو های‌تان ماساژ دهید. پیش از این مردم بسیاری در شرق آسیا و شمال آفریقا از این گیاه برای رنگ آمیزی پارچه بهره گیری می کردند.

معرفی چند نمونه از سری مدل های رنگ مو

های لایت آبی با گیاه دارویی

افرادی که تارموی سفید دارند و تعداد این تار موها در سر آن‌ها به حدی هست که موجب نارضایتی آن‌ها میشود، می توانند برای از بین بردن این مسئله از عصاره گیاه آقطی برای جلوه اکثر مو های‌شان بهره گیری کنند.

برای این منظور کافی هست گیاه آقطی را از نزدیک‌ترین عطاری به خانه خود تهیه کنید و آن را با نیم لیتر آب روی حرارت ملایم بگذارید تا بجوشد. پس از ۱۰ دقیقه عصاره‌ای از این گیاه به دست می آید که ماساژ این عصاره روی سر و موها موجب تیره رنگ شدن مو های سفید می شود. گرچه باید دقت داشت که گیاه آقطی به‌علت توناژ آبی که در خود دارد موجب آبی‌شدن تارهای سفید شده و جلوه‌ای خاص به مو های شما می‌بخشد.

موهای طلایی با عصاره گل بابونه

افرادی که علاقه‌مندند موهایی طلایی رنگ داشته باشند میتوانند از عصاره گل بابونه و گل ریواس برای این منظور کمک بگیرند. ترکیب این ۲ عصاره یکی از برترین رنگ مو های طبیعی برای افرادی هست که مو های سفید دارند. ماساژ این عصاره بر مو های سفید و بی‌رنگ موجب طلایی شدن موها می شود.

برای تهیه این عصاره تنها باید ۵ قاشق گل بابونه و ۵ قاشق گل ریواس را درون ۳ لیوان آب بریزید و این مخلوط را روی حرارت ملایم قرار دهید تا آماده شود.

بعد از گذشت ۲۰ دقیقه که گل بابونه در آب جوشید این محلول آماده هست. آن را صاف کرده و پس از خنک شدن روی مو های خود ماساژ دهید. اینکار را تکرار کنید تا رنگ طلایی مورد علاقه‌تان روی موها ظاهر شود.

معرفی چند نمونه از سری مدل های رنگ مو

حنا، معروف‌ترین رنگ طبیعی جهان

حنا یکی از مشهور‌ترین و پرمصرف‌ترین گیاهانی هست که برای تغییر رنگ موها و روشن کردن آن‌ها توسط زنان در سراسر دنیا مورد بهره گیری قرار میگیرد. افرادی که علاقه‌مند به بهره گیری از رنگ‌های طبیعی و بی‌خطر برای سلامت‌شان میباشند تمایل زیادی به بهره گیری از این رنگ دارند.

رنگی که نه تنها موجب قرمزی پوست و التهاب پوست سرشان نمیشود بلکه به ترمیم ساقه موها و ضخیم‌تر شدن آن‌ها کمک کرده و خواص درمانی بی نظیر‌ای برای مو دارد.

افرادی که مو های تیره رنگ دارند با کمک حنا می توانند رنگ مو های خود را به قهوه‌ای نزدیک کنند. رنگ حنا وقتی روی مو های تیره رنگ قرار می گیرد آن‌ها را قهوه‌ای تیره و براق میکند. این رنگ درصورتی که روی مو های روشن امتحان شود متناسب با روشنی مو به رنگ‌های قهوه‌ای روشن، حنایی و قرمز تبدیل می شود.

رنگ طبیعی برای دوستداران رنگ مسی

افرادی که علاقه‌مند به رنگ موی مسی میباشند می توانند از یک نسخه گیاهی بسیار ساده برای به دست آوردن این رنگ برای مو های‌شان بهره گیری کنند. برای تهیه این ترکیب کافی هست که به ترکیب گل ریواس و گل بابونه مقداری حنا اضافه کنید.

برای این منظور کافی هست به میزان مساوی «۴ قاشق غذاخوری» از هر ۳ گیاه دارویی گل ریواس، گل بابونه و حنا را در ظرف ریخته و آن را با ۳ لیوان آب مخلوط کرده و روی حرارت بگذارید. پس از جوشیدن این مخلوط آن را صاف کرده و روی مو های‌تان ماساژ دهید. این ترکیب موجب به دست آمدن رنگ مسی شده و جلوه زیبایی به مو های‌تان میدهد.

منبع :mahkame1379.blogfa.com

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زیبایی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


در مسکو عدم واکنش سران شورای اروپا به حمله تروریستی در کروکوس را شرم آور خواندند