معجزه داروهای گیاهی در درمان زگیل


معجزه داروهای گیاهی در درمان زگیل

زگیل عارضه شایع در مناطق مرطوب است که برای آن روش های درمان گیاهی موثری وجود دارد.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، زگیل زائده ای گوشتی است که بیشتر در دست‌ها و پا‌ها رشد می کند، اما احتمال اینکه در نقاط دیگر بدن هم دیده شود وجود دارد. این بیماری ویروسی و مسری است که از طریق تماس پوستی، دست دادن، استفاده از حوله فردی که مبتلا به زگیل است، انتقال می‌یابد.

معجزه داروهای گیاهی در درمان زگیل

زگیل‌ها هم مانند برخی از عارضه‌های پوستی انواع متعددی دارند. زگیل معمولی غده گوشتی سفت و زبری است که بر روی دست‌ها و پا‌ها به وجود می‌آید. زگیل تناسلی زائده پوستی است که در ناحیه کشاله ران، اطراف مقعد و نواحی تناسلی پدید می‌آید. اندازه این زائده‌های پوستی بر حسب محلی که به وجود می‌آید متفاوت است.

اکثر افراد تصور می‌کنند که زگیل تناسلی با تبخال تناسلی تفاوت ندارد. اما بین این دو عارضه تفاوت وجود دارد؛ تبخال تناسلی از ویروس‌هایی است که به ویروس‌های مربوط به صورت شباهت دارد و ممکن است در دوران بارداری از مادر به جنین منتقل شود، اما زگیل تناسلی از این ویروس به وجود نمی‌آید و از مادر به جنین انتقال نمی یابد.

نوع دیگر این عارضه، زگیل پهن است که به رنگ قهوایی مایل به زرد است که در ناحیه گردن، دست ها، پا‌ها، مچ و زانو‌ها ایجاد می‌شود.

بیشتر بخوانید: چشم‌ها از کشنده‌ترین بیماری‌ها خبر می‌دهند/ از ایدز تا ام اس و سرطان

چه کسانی در خطر ابتلا به این غده گوشتی هستند؟

اغلب افرادی که سیستم ایمنی بدنی ضعیفی دارند مانند افراد مسن و کودکان و افرادی که ساکن مناطقی با هوای مرطوب هستند، به این عارضه مبتلا می‌شوند.

کودکان و افراد مسن به دلیل ساختمان سیستم ایمنی ضعیف بدنشان به سرعت ویروس زگیل را جذب می کنند. ماندگاری بعضی از زگیل‌ها فقط به ایمنی بدن بستگی دارند، به طوری که هر چه ایمنی بدن کودکان بیشتر باشد، طی چند ماه زگیل‌ها از بین می‌رود.

شیوع ویروس زگیل

یکی از محل‌های مهم برای شیوع این ویروس در مناطق مرطوب است. به طوری که اگر پوست سالمی داشته باشید و به طور مداوم و همیشگی در محل‌های مرطوب باشید و در محیطی که هستید ویروس زگیل هم وجود داشته باشد، دچار این غده گوشتی می‌شوید.

زگیل‌ها را چگونه درمان کنیم؟

زگیل‌ها به صورت ناگهانی ایجاد می شوند. در گذشته این زائده‌های پوستی با روش‌های سنتی پس از به وجود آمدن از بین می‌رفتند و عود نمی کردند. امروزه هم زگیل‌ها را با استفاده از استیک اسید می توان سوزاند.

معجزه داروهای گیاهی در درمان زگیل

درمان گیاهی زگیل

برای زگیل درمان های گیاهی موثری وجود دارد که از آن جمله می توان به سیر و سرکه سیب اشاره کرد. سیرخاصیت‌های فراوانی مانند خاصیت ضد ویروسی، ضد باکتری و ضد قارچ دارد. برای درمان زگیل روزی یک بار به مدت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه یک سیر را در جایی که زگیل رشد کرده خرد کنید و پس از آن جایی که سیر را خرد کرده اید با آب بشویید.

سرکه سیب هم خواصی مانند سیر دارد. راه درمان زگیل به وسیله سرکه سیب به این صورت است که دو قاشق سرکه را با آب مخلوط کنید و با استفاده از دستمال یا پنبه تمیز بر روی زگیل بمالید و با گاز استریل باندپیچی کنید. این درمان را طی چند ماه انجام دهید.

معجزه داروهای گیاهی در درمان زگیل

برای پیشگیری از تشدید این عارضه حتی المقدور از تماس پوستی با افرادی که دارای زگیل هستند خودداری کنید. والدین مراقب باشند کودکانی که دچار این عارضه هستند از خاراندن آن پرهیز کنند. فرد مبتلا به زگیل نباید غده گوشتی خود را با اجسام تیز مانند چاقو یا تیغ از بین ببرد، زیرا ممکن است باعث جراحت و وخیم تر شدن آن شوند. لازم است افراد در مناطق مرطوب مانند حمام‌های عمومی، استخر‌ها و پارک‌های آبی از کفش و دمپایی شخصی استفاده کنند.

انتهای پیام/

چه کسانی مبتلا به زگیل می‌شوند؟

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مریم کاویانی واقعا پلنگ شد ! / در 53 سالگی 25 ساله شد + عکس های جدید بعد طلاق