استیضاح ترامپ آتش درگیری و جنگ لفظی را در آمریکا شعله‌ور کرد


استیضاح ترامپ آتش درگیری و جنگ لفظی را در آمریکا شعله‌ور کرد

تهران- ایرنا- به دنبال پیگیری شدید دموکرات ها برای پرونده تحقیقات استیضاح ترامپ، بامداد جمعه تعدادی از حامیان رئیس‌جمهوری آمریکا با راه اندازی راهپیمایی اعتراض آمیز در واشنگتن خواستار متوقف شدن این تحقیقات شدند.

به گزارش شبکه سی ان ان، حامیان دونالد ترامپ با راه اندازی راهپیمایی اعتراضی تحت عنوان «متوقف کردن استیضاح» در مقابل ساختمان کنگره در ایالت واشنگتن دی سی خواستار متوقف کردن پرونده استیضاح ترامپ توسط دموکرات ها شدند.

انتظار می رود با آغاز این اعتراضات و راه پیمایی های خیابانی نمایندگان جمهوری خواه کنگره نیز به حامیان ترامپ و مخالفین استیضاح وی بپیوندد.

به دنبال تلاش دموکرات ها برای پیگیری روند تحقیقات استیضاح ترامپ، مایک پنس معاون رئیس‌جمهوری آمریکا و رودی جولیانی وکیل شخصی دونالد ترامپ گفته‌اند از شرکت در روند تحقیقات مجلس نمایندگان در جریان استیضاح رئیس‌جمهوری ایالات متحده، خودداری می‌کنند.

پنس از طریق وکیل خود اعلام کرده که فهرست بلند مدارک مربوط به پرونده اوکراین را در اختیار قانون‌گذاران نمی‌گذارد.

سه کمیته مجلس نمایندگان، که اکثریت در آن با دمکرات‌ها است، خواستار دسترسی به این اسناد شده بودند.

رودی جولیانی، وکیل شخصی ترامپ، نیز گفته با کنگره همکاری نمی‌کند.

روند تحقیقات استیضاح رئیس‌جمهوری ایالات متحده از دوم مهر ماه به دستور نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا آغاز شد.

در شکایت یک مقام اطلاعاتی آمریکا از مکالمه تلفنی دونالد ترامپ و ولادیمیر زلانسکی اظهار شده که ترامپ از زلانسکی خواسته در مورد خانواده جو بایدن، از رقبای اصلی انتخاباتی اش در حزب دمکرات، تحقیق کند.

بنا بر این شکایت، ترامپ از رئیس‌جمهوری اوکراین خواسته با رودی جولیانی و ویلیام بار، دادستان کل آمریکا در تحقیقات مربوط به جو بایدن و پسرش هانتر بایدن، همکاری کند.

دونالد ترامپ ضمن رد هرگونه خطایی در جریان گفت‌وگوی تلفنی خود با زلانسکی، روند تحقیقات کنگره را «کلاهبرداری» توصیف کرده‌است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا