علوی: راهپیمایی اربعین قدرت‌نمایی در برابر ابرقدرت‌های دنیاست


علوی: راهپیمایی اربعین قدرت‌نمایی در برابر ابرقدرت‌های دنیاست

نماینده مردم سنندج در مجلس شورای اسلامی با اشاره به برگزاری باشکوه راهپیمایی اربعین و حضور میلیونی زائران حسینی در کربلای معلی، گفت: این حضور باشکوه هر ساله نشان می‌دهد که وحدت و همبستگی در مسیر آزادگی هر سال بیشتر از قبل می‌شود.

سید احسن علوی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به تاثیرات بین المللی راهپیمایی اربعین با بیان اینکه «راهپیمایی اربعین یک قدرت نمایی در برابر تمام ابر قدرت های دنیاست» اظهار داشت: زائران حسینی با راهپیمایی به سمت دیار عشق و آزادگی حرکت می کنند که نتیجه آن می تواند یک انسجام و همبستگی ملی در سطح جهانی باشد.

وی در ادامه با بیان اینکه «امروز شاهد هستیم که مراسم عزاداری اباعبدالله حسین در تمام کشورهای توسعه یافته دنیا برگزار می‌شود» اظهار کرد: راهپیمایی اربعین هر ساله باشکوه تر از سال قبل برگزار شده و این امر نشان می دهد که وحدت و همبستگی در مسیر آزادگی هر سال بیشتر از قبل می شود.

نماینده مردم سنندج در مجلس تصریح کرد: راهپیمایی اربعین را می توان از ابعاد سیاسی، اعتقادی و اجتماعی تحلیل کرد. این راهپیمایی باشکوه و حضور میلیونی زائران حسینی در کربلای معلی نشان می‌دهد آزادگی و از خودگذشتی از بین نرفته است.

این عضو فراکسیون مستقلین در ادامه تاکید کرد: حضور میلیونی زائران حسینی در مراسم اربعین این پیام را به جهانیان می دهد که در برابر ظلم سر تعظیم فرود نمی آوریم و وحدت و انسجام در مسیر آزادگی خواهیم داشت.

علوی افزود: کمیسیون عمران جلساتی را برای بررسی آمادگی دستگاه ها برای خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی برگزار کرده است و آمارها نشان می دهد که جمعیت بالایی در مراسم امسال شرکت کردند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مدل کیک جشن الفبا کلاس اول